کد خبر: ۵۵۳۹۲
۰۸:۲۸ -۲۱ شهريور ۱۴۰۳

پنج هزار تبعه غیرمجاز در استان گلستان حضور دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گرگان، اتباع غیرمجاز را خطری برای شهرستان در تمام حوزه‌ها برشمرد و گفت: طرح هجرت با قدرت در گرگان اجرایی شده و در برخورد با اتباع غیرمجاز هیچ ملاحظه‌ای را در نظر نخواهیم گرفت.

اتباع غیرمجاز

نشان تجارت - مهدی جرجانی امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه آمار دقیقی از اتباع ساکن شهرستان گرگان در دسترس نیست، اظهار کرد: با بررسی‌های صورت گرفته می‌توان گفت به طور حدودی ۵ الی ۶ هزار تبع غیرمجاز در شهرستان گرگان ساکن هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال طرح هجرت توسط نیروهای انتظامی اجرایی شده است، ادامه داد: با وجود سختی شناسایی اتباع غیرمجاز از مجاز این طرح با جدیت و شدت بیشتر در سطح شهرستان اجرایی شده و همچنان نیز ادامه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان گرگان با اشاره به اینکه استان گلستان طبق مصوبات شورای امنیت ملی یکی از مراکز پذیرش اتباع مجاز است، اذعان کرد: دو شهرستان گرگان و گنبد دارای مجوز برای پذیرش اتباع مجاز هستند.

جرجانی با بیان اینکه نباید برخلاف مصوبات بالا دستی اقدامی صورت گیرد، عنوان کرد: طی پیشنهادات و مکاتباتی که در جلسه شورای تعقیب داشته‌ایم خواستار منع پذیرش استان گلستان و شهرستان گرگان از اتباع بوده‌ایم.

وی از نحوه برخورد با اتباع در چارچوب قانون خبر داد و افزود: در برخورد با اتباع غیر مجاز هیچ ملاحظه‌ای صورت نمی‌پذیرد و بلافاصله بعد از شناسایی فرد ترد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان گرگان با اشاره به اینکه مهاجرین افغان و تاجیک از برادران دینی و همسایه ما هستند، توضیح داد: تمام اقدامات در چارچوب قانون و با در نظر گفتن کرامات انسانی با مهاجرین مجاز و غیرمجاز صورت می‌گیرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون