کد خبر: ۵۵۲۱۳
۱۶:۳۶ -۱۲ شهريور ۱۴۰۳
نشان تجارت گزارش می‌دهد

پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های ایران در سال ۱۴۰۲

پرفروش‌ترین‌ها در بازار ایران لزوما جدید‌ترین و پیشرفته‌ترین محصولات نیست! کاربران ایرانی به تناسب کیفیت و قیمت، محصولات الکترونیکی را مدنظر قرار می‌دهند و دست به انتخاب می‌زنند.

پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های ایران در سال ۱۴۰۲

نشان تجارت - علی استرابی آشتیانی: لپ‌تاپ (Laptop) یک دستگاه کامپیوتری قابل حمل است که تمامی قابلیت‌های یک کامپیوتر رومیزی را در یک دستگاه جمع‌وجور ارائه می‌دهد. این دستگاه‌ها به دلیل قابلیت حمل بالا، به خصوص برای افرادی که نیاز به دسترسی به کامپیوتر در مکان‌های مختلف دارند، بسیار محبوب شده‌اند.

انواع لپ‌تاپ‌ها

۱. لپ‌تاپ‌های عمومی (General-purpose): این دسته از لپ‌تاپ‌ها برای کار‌های روزمره مانند مرور وب، تماشای فیلم و استفاده از نرم‌افزار‌های ساده طراحی شده‌اند. از جمله این مدل‌ها می‌توان به لپ‌تاپ‌های سری VivoBook از برند ایسوس اشاره کرد.

۲. لپ‌تاپ‌های گیمینگ (Gaming Laptops): این لپ‌تاپ‌ها با پردازنده‌های قوی، کارت‌های گرافیک پرقدرت، و سیستم‌های خنک‌کننده پیشرفته برای بازی‌های سنگین و گرافیکی طراحی شده‌اند. سری Predator و سری ROG (Republic of Gamers) ایسوس از ایسر از نمونه‌های محبوب در این دسته هستند.

۳. لپ‌تاپ‌های کاری و تجاری (Business Laptops): این دستگاه‌ها برای محیط‌های کاری و حرفه‌ای طراحی شده‌اند و معمولاً دارای امنیت بالا، دوام طولانی، و باتری با عمر طولانی هستند. سری ThinkPad از لنوو یکی از معروف‌ترین‌ها در این دسته است.

۴. اولترابوک‌ها: (Ultrabooks) این نوع لپ‌تاپ‌ها به دلیل وزن سبک و ضخامت کم خود معروف‌اند و برای کاربرانی که به دنبال دستگاهی سبک و قابل حمل هستند، ایده‌آل است. مک‌بوک ایر از اپل و سری XPS از دل نمونه‌های معروف این دسته‌اند.

۵. لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱ (۲-in-۱ Laptops): این لپ‌تاپ‌ها قابلیت تبدیل شدن به تبلت را دارند و معمولاً دارای صفحه‌نمایش لمسی هستند. سری Surface از مایکروسافت از جمله مدل‌های پرطرفدار این دسته است.

پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های ایران در سال ۱۴۰۲

بهترین ویژگی لپ‌تاپ‌ها

فناوری پنل، کیفیت و دقت نمایش رنگ نمایشگر: در انتخاب لپ‌تاپ باید به‌همان اندازه‌ای که به سخت‌افزار لپ‌تاپ اهمیت می‌دهید، در مورد نمایشگر آن نیز حساسیت به‌خرج دهید. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که لپ‌تاپ‌های بازار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، استفاده از پنل‌هایی با فناوری قدیمی، دقت رنگ پایین و زاویه دید محدود برای کاهش قیمت تمام‌شده است؛ نمایشگر‌هایی با فناوری IPS و پوشش کامل فضای رنگی sRGB ایدئال هستند.

حمل‌پذیری: بسیاری از دستگاه‌های موجود در بازار به‌معنای واقعی کلمه، ماهیت قابلیت حمل لپ‌تاپ را با طراحی عجیب، غیرارگونومیک، ضخیم، سنگین‌وزن و در نهایت بی‌اعتنایی سازنده به استفاده از متریال سبک یا طراحی غیربهینه برد مدار چاپی زیر سؤال برده‌اند. گاهی اوقات سازندگان با به‌کارگیری طراحی‌های فضایی و غیرعادی سعی دارند تا محصولاتشان را متفاوت جلوه دهند که این موضوع چندان برای یک دستگاه قابل حمل، قابل هضم نیست.

کیفیت و متریال به‌کاررفته در ساخت شاسی و بدنه: یک لپ‌تاپ خوب، علاوه‌بر سخت‌افزار به‌روز و قطعات کارآمد، باید از کیفیت ساخت معقولی نیز برخوردار باشد. برخی از لپ‌تاپ‌های قدرتمند بازار که در سطح پرچمدار نیز ظاهر می‌شوند، از ضعیف‌ترین بدنه با استحکام پایین و کیفیت نامرغوب بهره می‌برند که هیچ حسی از محصول باکیفیت را به‌کاربر منتقل نمی‌کنند و حتی ممکن است عمر مفید بسیار کوتاه‌تری داشته باشند.

سری محصول: برند‌هایی که تنوع بالایی از محصولات دارند، این محصولات را در سری‌های مختلف عرضه می‌کنند و هر سری با تمرکز روی موارد خاصی تولید می‌شود تا کاربر بتواند با توجه به خواسته‌هایش، از میان محصولات سری مناسب خود، گزینه‌ی موردنظر را انتخاب کند؛ برای مثال برخی از سری‌های گیمینگ مانند TUF ایسوس از دسته لپ‌تاپ‌های اقتصادی به‌شمار می‌روند که صرفاً روی ارائه قدرتمندترین پیکربندی سخت‌افزاری تمرکز دارند و بخش‌های دیگر از اهمیت کمرنگ‌تری برخوردار هستند، بنابراین ممکن است به‌همین علت درمجموع انتخاب مناسبی به‌عنوان بهترین لپ‌تاپ نباشند.

شارژدهی: طول عمر باتری لپ‌تاپ یکی دیگر از نکات حائز اهمیت است که به واژه‌ی «لپ‌تاپ» معنا می‌بخشد. این موضوع چندان در مورد لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های پرمصرف موضوعیت ندارد؛ اما در مورد لپ‌تاپ‌هایی که برای استفاده‌ی روزمره مناسب هستند، سعی می‌شود دستگاه‌هایی با ظرفیت باتری بالا انتخاب شوند.

برخی از لپ‌تاپ‌های نو تحت عنوان لپ‌تاپ کاستوم‌شده در فروشگاه‌های مختلف عرضه می‌شوند. این دسته از دستگاه‌ها درواقع لپ‌تاپ‌هایی هستند که قطعاتی مانند رم و درایو ذخیره‌سازی پیش‌فرض آن‌ها از سوی شرکت عرضه‌کننده با نمونه‌ی افترمارکت جایگزین می‌شود. هدف اصلی این کار ارتقای رم یا فضای ذخیره‌سازی یا جایگزین‌کردن HDD با SSD در لپ‌تاپ‌هایی است که امکان سفارشی‌سازی فضای ذخیره‌سازی/ رم آن‌ها از سوی سازنده محدود باشد یا اینکه به‌منظور کاهش هزینه خرید در داخل کشور (به‌خصوص لپ‌تاپ‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت) صورت می‌گیرد. 

پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های ایران در سال ۱۴۰۲

پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌ها در بازار ایران

پرفروش‌ترین‌ها در بازار ایران لزوما جدید‌ترین و پیشرفته‌ترین محصولات نیست! کاربران ایرانی به تناسب کیفیت و قیمت، محصولات الکترونیکی را مدنظر قرار می‌دهند و دست به انتخاب می‌زنند. در سال ۱۴۰۲، تعدادی از لپ‌تاپ‌ها در ایران جزو پرفروش‌ترین‌ها بودند که بیشتر آن‌ها از برند‌های معتبر لنوو و ایسوس هستند. برخی از این مدل‌ها عبارتند از:

• لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad ۳، ۱۵IGL۰۵ – X با صفحه ۱۵.۶ اینچی

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو مدل IdeaPad ۳، ۱۵IGL۰۵ یکی از لپ‌تاپ‌های کمپانی نام آشنای لنوو است این لپ‌تاپ از لپ‌تاپ‌های اقتصادی لنوو محسوب می‌شود که طراحی آن نسبت به نسل قبلی بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده و سخت‌افزار آن هم به روز شده است. پردازنده Intel Celeron N۴۰۲۰ با ۴ مگابایت حافظه کش، رم ۴ گیگابایتی از نوع DDR۴ و پردازنده گرافیکی Integrated Intel UHD Graphics ۶۰۰ آنبرد مجموعه مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ هستند. ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع HDD هم شما را خرید از هارد اکسترنال بی‌نیاز می‌سازد و تا حد مناسبی پاسخگوی نیاز کاربر خواهد بود. تنوع پورت و وجود درگاه‌هایی نظیر USB، HDMI و کارتخوان هم امکان اتصال انواع دستگاه‌های دیجیتال و ابزار‌های جانبی به لپ‌تاپ را فراهم خواهد کرد و احتمال نیاز کاربر به خرید هاب یا مبدل را پایین می‌آورد. به طور کلی می‌توان گفت IdeaPad ۳، ۱۵IGL۰۵ یکی از لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه‌ی موجود در بازار است که امکانات قابل قبولی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد و برای استفاده‌های عمومی و غیرحرفه‌ای کافی خواهد بود.

لپ تاپ ۱۴ اینچی ایسوس مدل R۴۶۵FA-EB۰۲۸

لپ تاپ ۱۴ اینچی ایسوس مدل R۴۶۵FA-EB۰۲۸ که با طراحی زیبا روانه‌ی بازار شده است. این لپ‌تاپ به‌واسطه‌ی قابلیت‌ها و امکاناتی که دارد، علاوه بر کاربری معمول روزمره، برای کاربری مالتی‌مدیا سبک هم مناسب است. بدنه‌ی شیک R۴۶۵FA به‌گونه‌ای طراحی شده که لپ‌تاپی رده‌بالا را نوید می‌دهد. این بدنه ۱۵.۹ میلی‌متر ضخامت و ۱.۴ کیلوگرم وزن دارد و برای جابه‌جایی دائمی آن مشکل خاصی نخواهید داشت. صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی این محصول، پنل IPS با وضوح FHD و روکش مات است. پورت‌های متعدد و متنوعی از جمله ۲ پورت USB ۲.۰ و ۱ پورت USB ۳.۲ و پورت‌های HDMI، USB Type-C روی لبه‌های R۴۶۵FA دیده می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توان انواع ابزار‌های جانبی را بدون نیاز به هیچ مبدلی به این لپ‌تاپ متصل و از آن‌ها استفاده کرد. ایسوس در کنار این امکانات متعدد، از سخت‌افزار‌های خوبی هم در این محصول استفاده کرده است. پردازنده این لپ‌تاپ i۳ بوده و می‌تواند تا حد معقول و نرمال و معمولی پردازش‌های شما را انجام دهد. 

لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی اچ‌پی مدل Victus ۱۵-FA۰۰۳۱DX

لپ تاپ اچ پی Victus ۱۵-FA۰۰۳۱DX پردازنده Core i۵ رم ۸GB حافظه ۵۱۲GB SSD با طراحی جمع و جور و شیک خود بلافاصله نظر‌ها را به خود جلب می‌کند. این لپ تاپ با ابعاد ۲۳.۵ در ۲۵۵ در ۳۵۷.۹ میلی‌متر و وزن ۲.۲ کیلوگرم، برای کاربرانی طراحی شده که به یک لپ تاپ میان رده نیاز دارند که گاه و بی گاه آن را با خود به محل کار ببرند. مشخصات باریک و ساختار نه چندان سنگین وزن، باعث می‌شود که این لپ تاپ به راحتی در کوله پشتی یا کیف افراد قرار می‌گیرد. با توجه به این موضوع، چه یک دانشجو باشید یا یک کارمند که مدت زمان زیادی را صرف رفت و آمد به محل کار می‌کند، ابعاد فیزیکی لپ تاپ این محصول را به انتخابی جذاب برای کسانی که به دنبال لپ تاپی با قابلیت حمل و نقل با عملکرد مناسب هستند، تبدیل می‌کند.

لپ تاپ اچ پی Victus ۱۵-FA۰۰۳۱DX به پردازنده اینتل از سری Core i۵ نسل ۱۲ مجهز شده است. این پردازنده با سرعت کلاک پایه ۳.۳ گیگاهرتز و توانایی تقویت توربو تا ۴.۴ گیگاهرتز، عملکرد قابل اعتمادی را برای کار‌های محاسباتی روزمره ارائه می‌دهد. چه در نرم افزار فتوشاپ روی ادیت یک عکس کار کنید، چه در حال مرور وب یا تماشای ویدیو باشید، لپ تاپ این وظایف را به راحتی انجام می‌دهد. حافظه نهان ۱۲ مگابایتی پردازش کارآمد داده را ارائه و پاسخگویی پردازشی را بیشتر می‌کند.

لنوو Ideapad L۳۴۰ 

اندازه صفحه نمایش در لپ ‌تاپ ‌های مخصوص بازی اهمیت زیادی دارد و نمایشگر‌های ۱۵ اینچی جز محبوبترین اندازه ‌ها از نظر کاربران هستند. لپ ‌تاپ ۱۵ اینچی لنوو – Ideapad L۳۴۰، ۱۵IRH Gaming مجهز به صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS ۲۵۰nits Anti-glare بوده و کیفیت تصویر آن FULL HD با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ است. Anti glare یا همان ضد انعکاس بودن صفحه نمایش این سری لپ ‌تاپ‌ ها از انعکاس نور در محیط ‌های پر نور و در نور مستقیم جلوگیری می‌کند و باعث می شود تصویر نمایشگر در این محیط ‌ها واضح دیده شود. تاثیر پردازنده ‌ی گرافیکی در اجرای بازی غیرقابل چشم پوشی است. بهتر است اینگونه بیان کنیم در انتخاب لپ ‌تاپ ‌های مناسب گیمینگ همه اجزای لپ ‌تاپ یک-طرف، پردازنده گرافیکی یک طرف، بدون شک پردازنده گرافیکی با اهمیت‌ ترین قطعه سخت افزاری در لپ ‌تاپ ‌های مخصوص بازی است. پردازنده گرافیکی به کار رفته در آن از نوع GeForce GTX ۱۶۵۰ DDR۵ ساخت شرکت قدرتمند NVIDIA با حافظه اختصاصی ۴ گیگابایت است. وجود پردازنده مرکزی نسل دهم آن دیگر مزیت قابل توجه این سری است. پردازنده Corei۷ مدل ۹۷۵۰H با محدوده سرعت ۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر و فرکانس پردازنده ۲.۶ گیگاهرتز تا ۴.۵ گیگاهرتز، به عنوان پردازنده این لپ ‌تاپ انتخاب شده است. رم نقش مهمی در سریع اجرا شدن برنامه ها دارد، بنابراین ظرفیت آن از نکات مهم دیگری است که در لپ ‌تاپ ‌های گیمینگ توجه به آن اهمیت بیشتری پیدا می کند. رم به کار رفته در لپ ‌تاپ ۱۵ اینچی لنوو – Ideapad L۳۴۰، ۱۵IRH Gaming دارای ظرفیت ۸ گیگابایت و از نوع DDR۴ است. ظرفیت حافظه داخلی آن یک ترابایت‌هارددیسک و ۲۵۶ گیگابایت از نوع SSD است و ظرفیت حافظ کش آن ۱۲ مگابایت است.

لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل X۵۱۵JP-SSD۰۰۷W

لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل X۵۱۵JP-SSD۰۰۷W یکی از محصولات بسیار خوب و کاربردی ASUS است. این لپ‌تاپ با برخورداری از ویژگی و مزیت‌هایی، چون CPU قدرتمند، پردازنده گرافیکی مجزا، ۱ ترابایت حافظه ذخیره سازی و درگاه‌های ضروری و پرکاربرد می‌تواند سرعت و عملکرد خوبی را در اختیارتان بگذارد. اگر به دنبال لپ‌تاپی برای مدیریت امور پردازشی و گرافیکی نیمه سنگین مانند گیمینگ، طراحی، تماشای فیلم و ... هستید، لپ‌تاپ X۵۱۵JP SSD۰۰۷W یک انتخاب ارزشمند و کاربردی برای شما خواهد بود. لپ تاپ X۵۱۵JP یکی از کوچک‌ترین لپ‌تاپ‌های همه کاره ۱۵ اینچی است. این محصول دارای ابعاد ۳۶۰.۲×۲۳۴.۹×۱۹.۹ میلی‌متر و وزن ۱.۸۰ کیلوگرم است. طراحی زیبا، شیک و جذابی دارد و در عین حال از وزن سبکی برخوردار است که به سبک زندگی شما سرعت می‌بخشد. با توجه به وزن کم و قابلیت جابجایی آسان محصول، می‌توانید از این لپ تاپ در محیط‌های بیرون از خانه یا محل کار نیز استفاده کنید.

لپ تاپ ۱۵ اینچی مایکروسافت مدل Surface Book ۳- B

لپ تاپ مایکروسافت Surface Book ۳- B یک محصول منحصر به فرد از شرکت مایکروسافت است که همه از بزرگ و کار درست بودن این کمپانی بزرگ با خبر هستیم. حالا مایکروسافت با شگفتی جدیدی وارد بازار شده و توجه بیشتر کاربران به خود جلب کرده است این محصول تبدیل پذیر اندازه ۱۵ اینچی یک چینش خارق العاده باطراحی زیبا و بی‌نظیر به همراه سخت‌افزار‌های قوی است. کیفیت تصویری متفاوت برابر با ۳۲۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل نشانگر همیشگی سرفیس بوک هاست. مایکروسافت ۳ Surface Book جدید را با سخت‌افزاری عالی وارد بازار کرده است که همه کار‌های سنگین و حرفه‌ای به راحتی بر می‌آید؛ و یک سیلم خارق العاده پیشرفته است؛ که با وزن متوسط طراحی چشم نواز، قدرت سخت افزاری بالا و از پس بیشتر کار‌های شما بر می‌آید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون