کد خبر: ۵۳۷۱۵
۱۲:۰۰ -۲۶ خرداد ۱۴۰۳
هادی حق‌شناس اقتصاددان:

رییس جمهوری بعدی باید شایسته‌ترین مدیران اقتصادی را انتخاب کند

مهمترین دغدغه‌ای که باید رییس جمهور بعدی در حوزه اقتصاد داشته باشد بحث تورم است. اما طبیعی است که همگان تورم را احساس کرده‌اند، اما رییس جمهور باید راهکار درمان این بیماری را بلد باشد.

رییس جمهوری بعدی باید شایسته‌ترین مدیران اقتصادی را انتخاب کند

نشان تجارت - هنوز اسامی نامزد‌های تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان اعلام نشده‌است تا آن‌ها تبلیغات گسترده خود را شروع کنند و در شعار‌های خود وعده سامان اقتصاد پریشان ایران را بدهند. اما به زودی در مناظرات انتخاباتی شاهد شعار‌های اقتصادی بسیار پربسامد خواهیم بود. بسیاری از افراد در روز ثبت نام خود حتی وعده رفع مشکلات اقتصادی را دادند. اما رییس جمهوری بعدی ایران باید برای اقتصاد چه کند و در چه حالتی مشکلات اقتصادی کشور کمتر می‌شود؟

تورم مانعی بر سر راه افزایش سرمایه گذاری، تولید و اشتغال

هادی حق شناس اقتصاددان به روزنامه اینترنی فراز درباره رییس جمهوری آینده ایران می‌گوید: «شاید اگر از مردم این سوال را بپرسیم که مهم‌ترین مشکل شما چیست آن‌ها در پاسخ به این سوال واژه گرانی و تورم را بر زبان بیاورند. تورم و گرانی مثل دمای بدن است؛ اقتصادی که تورم دارد مانند فردی است که درگیر تب است. تب اقتصاد باعث می‌شود که هر نوع فعالیت اقتصادی با مشکل مواجه شود. اقتصادی که تورم داشته باشد نمی‌تواند کار‌های جاری مانند افزایش سرمایه گذاری، تولید و اشتغال را سامان دهد».

باور به علم اقتصاد و گزینش شایستگان

مهمترین دغدغه‌ای که باید رییس جمهور بعدی در حوزه اقتصاد داشته باشد بحث تورم است. اما طبیعی است که همگان تورم را احساس کرده‌اند، اما رییس جمهور باید راهکار درمان این بیماری را بلد باشد. اگر رییس جمهور به علم اقتصاد و متخصصین این حوزه باور داشته باشد شاید بخشی از صورت مسئله را بتوانیم حل شده تلقی کنیم. اما نکته دوم این است که رییس جمهور چه همکارانی را برای خود در حوزه اقتصاد انتخاب می‌کند. طبیعی است که اگر رییس جمهور بعدی بتواند بهترین و شایسته‌ترین مدیران را در بخش اقتصاد مانند بانک مرکزی، سازمان برنامه و همچنین وزارت اقتصاد انتخاب کند، گام بزرگی برای مهار تورم و گرانی‌ها برداشته است. اگر رییس جمهور اهمیت تورم را بداند و به راه حل آن نیز اعتقاد داشته باشد طبیعی است که در دوره چهارساله می‌تواند سیاست‌های پولی و مالی اتخاذ کند که پایان دوره او همراه با تقویت قدرت خرید خانوار‌ها و افزایش سطح رفاه آن‌ها شود و معیشت و اشتغال افراد بهبود یابد. همه این موراد در گرو آن است که رییس جمهور به جراحی تورم، علم اقتصاد و گزینش شایستگان اعتقاد داشته باشد».

ارسال نظرات
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون