کد خبر: ۵۳۱۷۰
۱۳:۳۹ -۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

محمد وحیدی: بهتر است معاون پارلمانی رییس‌جمهور، فردی باشد که مجلس را بشناسد

محمد وحیدی، نماینده بجنورد گفت: در خبر‌ها شنیدم که آقای سیدمحمود حسینی‌پور بناست به جای آقای سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی شوند که گویا تاکنون هنوز این اتفاق نیفتاده است. من خیلی روی ایشان و سوابق‌شان، اطلاعات و شناخت ندارم و تنها می‌دانم زمانی استاندار مازندارن بودند.

محمد وحیدی

نشان تجارت - عالیه اعتمادیان: علیرغم اینکه گفته می‌شود، سیدمحمود حسینی‌پور به عنوان معاون رییس‌جمهور در امور مجلس معرفی شده است، زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که شاید این تغییر به واقعیت نرسد و یکی از نمایندگان مجلس یازدهم، رسماً این مسئولیت را بپذیرد.

در همین خصوص، محمد وحیدی، نماینده بجنورد به نشان تجارت گفت: در چهار سالی که بنده توفیق نمایندگی مردم را در مجلس داشتم، شاهد دو معاون پارلمانی در دولت‌های دوازدهم و سیزدهم به نام آقایان امیری و حسینی بودم و حقیقتاً این دو نفر، ارتباطات خوب و صمیمی با نمایندگان داشتند. از آن‌جایی که حلقه تعامل مجلس با دولت معمولاً به واسطه معاون پارلمانی رییس‌جمهور برقرار می‌شود، حضور یک فردی که بتواند این ارتباطات را منطقی برقرار کند، بسیار مهم است.

وی افزود: در حال حاضر، معاون حقوقی رییس‌جمهور، آقای دهقان هستند که سابقه چند دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه داشتند و همین امر، باعث شده که ارتباط خوبی نمایندگان با ایشان برقرار کنند. تغییر معاونان رییس‌جمهور، حق آقای رییس‌جمهور است و قطعاً هم ایشان به واسطه این تغییرات، به دنبال ارتباط بیشتر و بهتر با نمایندگان است.

نماینده بجنورد تصریح کرد: وقتی ارتباط معاون پارلمانی با نمایندگان صمیمی و البته منطقی باشد، خیلی از تذکرات، سوالات و استیضاح‌های نمایندگان از وزرا و رییس‌جمهور کاهش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: به نظرم برای اولین بار بود که طبق گزارشاتی که داده شد، متوجه شدیم بیشترین نشست بین مجلس و دولت در ادوار مجلس، در دوره آقای سیدمحمد حسینی برگزار شد. حال هر فردی این سمت را عهده‌دار شود، می‌باید این رویه را دنبال کند و ما هم برای او آرزوی توفیق می‌کنیم و ان‌شاا... این تعاملات در مجلس دوازدهم قوت پیدا کند.

وی افزود: در خبر‌ها شنیدم که آقای سیدمحمود حسینی‌پور بناست به جای آقای سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی شوند که گویا تاکنون هنوز این اتفاق نیفتاده است. من خیلی روی ایشان و سوابق‌شان، اطلاعات و شناخت ندارم و تنها می‌دانم زمانی استاندار مازندارن بودند.

وحیدی در پاسخ به اینکه آیا بهتر است معاون پارلمانی رییس‌جمهور، سابقه نمایندگی مجلس را در کارنامه داشته باشد؟ گفت: قطعاً شناخت از مجلس، امر بسیار مهمی است. منظور من این نیست که معاون پارلمانی رییس‌جمهور شناخت از افراد حاضر در مجلس داشته باشد، بلکه اشاره من به شناخت از فرآیند‌های مجلس و نظارتی در آن است. به طور مثال، ما در مجلس، سه‌شنبه‌های نظارتی را داریم؛ طبیعی است فردی که شناخت بر حوزه کاری‌اش دارد می‌تواند از این ظرفیت برای تسریع امور در دولت استفاده کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون