کد خبر: ۵۲۴۶۱
۱۱:۳۹ -۲۷ فروردين ۱۴۰۳
انتشار تصاوير خاصي از آسمان اسراييل، بازخوردهاي فراواني در شبكه‌هاي اجتماعي پيدا كرد. در يكي از اين تصاوير، موشك‌هاي ايراني در يك قاب با مسجدالاقصي و قدس شريف قرار گرفتند. موشك‌‌هاي ايران در مسير رسيدن به آسمان اسراييل از آسمان كشورهاي عراق و سوريه و اردن عبور كرده و نهايتا در موعد نهايي به اهداف از پيش تعيين شده اصابت كردند.

ایران و اسرائیل

نشان تجارت - سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، حمله ترکیبی ایران به اسراییل در واکنش به تجاوز اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق در نخستین دقایق بامداد روز یکشنبه آغاز شد. بسیاری از ایرانیان از ساعات ابتدایی نیمه شب تا بامداد روز یکشنبه بیدار ماندند و با چشم دوختن به تصاویر تلویزیون و پیگیری گزارشات شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی، اخبار جنگ را از منابع مختلف دنبال کردند.

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، حمله ترکیبی ایران به اسراییل در واکنش به تجاوز اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق در نخستین دقایق بامداد روز یکشنبه آغاز شد. بسیاری از ایرانیان از ساعات ابتدایی نیمه شب تا بامداد روز یکشنبه بیدار ماندند و با چشم دوختن به تصاویر تلویزیون و پیگیری گزارشات شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی، اخبار جنگ را از منابع مختلف دنبال کردند.

حادیه اروپا حمله غیرقابل قبول ایران به اسراییل را به‌شدت محکوم می‌کند.

وی پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی در سوریه را تشدید بی‌سابقه‌تنش‌ها توصیف کرد که طبق ادعای او، امنیت منطقه غرب آسیا را تهدید خواهد کرد. شارل میشل رییس شورای اروپا نیز در واکنش مشابهی گفت: باید برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه تلاش کرد. همچنین باید از خونریزی بیشتر جلوگیری کرد. وی افزود: ما به پیگیری اوضاع از نزدیک با شرکای خود ادامه خواهیم داد.

سی‌ان‌ان، اما خبر داد؛ «جو بایدن» رییس‌جمهور امریکا در تماس تلفنی بامداد یکشنبه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، گفته ایالات متحده در هیچ عملیات هجومی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد. رسانه عبری اسراییل هیوم پیشتر خبر داده بود بایدن در تماس تلفنی با نتانیاهو، از او خواسته به حمله تلافی‌جویانه ایران پاسخ ندهد. نهایتا هم مقامات اسراییلی دیروز عصر اعلام کردند برنامه‌ای برای تلافی اقدام ایران ندارند.

عملیات صبح صادق به اهدافش رسید

سپاه پاسداران به امریکا «نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران» هشدار داد که به تهدید ایران و نیز اسراییل «علیه منافع ایران از مبدأ هر کشوری، پاسخ متقابل و متناسب به منشأ تهدید» را خواهد داد. شبکه خبر هم در زیرنویس خودنوشت: «بر اساس گزارش‌های دریافتی تا این لحظه نیمی از موشک‌های پرتابی به سمت سرزمین‌های اشغالی با موفقیت به هدف خورده است.» ویدئو‌های متعددی هم از فلسطینی‌ها منتشر شد که هنگام اصابت موشک‌های ایران با اهداف اسراییل، می‌گویند دیدن چنین لحظاتی «محال است و باورکردنی نیست». برخی دیگر با عبارت «شکرا ایران» خوشحالی خود را فریاد می‌زدند.

سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح طی سخنانی درباره عملیات تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق که شب گذشته صورت گرفت، تصریح کرد: تعداد قابل توجهی پهپاد و موشک‌های کروز و بالستیک در این عملیات مورد استفاده قرار گرفت و با استفاده از تاکتیک‌های خوب اندیشیده شد و طراحی مناسب صورت گرفت که نه گنبد آهنین و نه سپر دفاع موشکی رژیم صهیونیستی نتوانست مقابله قابل توجهی با این عملیات داشته باشد و عملیات به اهدافش نائل شد.

به نوشته تسنیم، وی افزود: امریکا که اعلام می‌کرد از عملیات رژیم صهیونیستی در دمشق اطلاع نداشته، اما در واقع آن عملیات با چراغ سبز او انجام شده بود و اعلام می‌کند دنبال توسعه تنش در منطقه نیست، اما اطلاعات ما حاکیست که با تمام توان در فضای عراق و اردن تلاش کرد این عملیات خنثی شود و نتوانست و عملیات به اهداف رسید. رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: ما این عملیات را منتج به نتیجه می‌بینیم و از نظر ما پایان یافته و قصدی بر ادامه آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در سوریه یا کشور دیگری انجام دهد، عملیات بعدی ما بزرگ‌تر خواهد بود.

علی اکبر صالحی: پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی الزامی است

توجه به جایگاه جمهوری اسلامی در سطح جهان و به خصوص کشور‌های اسلامی مبتنی بر پیروی از یکسری اصول سیاسی پایدار است، این کشور برخلاف برخی کشور‌های دیگر که دارای سیاستی مذبذب هستند چاره‌ای جز صیانت از اصل سیاست بازدارندگی خود ندارد؛ لذا پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی یک امر بایسته و الزامی بوده است. در غیر این صورت رژیم صهیونیستی به‌طور تدریجی عرصه را بر ایران چه از حیث سیاسی و چه از حیث مدیریت افکار عمومی جهانی چنان تنگ می‌کرد تا جایی که فرصت بازدارندگی از او سلب شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون