کد خبر: ۵۲۰۶۷
۰۷:۳۱ -۰۹ فروردين ۱۴۰۳
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
بهروز محبی گفت: اگر سبد کالای مشخصی در یک کشور اروپایی یا حتی آمریکا درنظر بگیریم و یا خدمات را در کشور خودمان، معادل آن قرار دهیم، با اطلاعاتی که به ما می‌رسد، قیمت دلار، از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است.

بهروز محبی

نشان تجارت - محمد آیتی: بهروز محبی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با نشان تجارت گفت: قیمت دلار در کشور به یک مسئله اساسی تبدیل شده است که اثرات مستقیمی در زندگی مردم گذاشته است. از این‌رو ما از همه اقتصاددانان و افرادی که خبره این حوزه هستند، می‌خواهیم پای کار بیایند تا قیمت واقعی دلار را برای مردم تبیین کنند.

وی افزود: سوال من این است که واقعاً قیمت حقیقی دلار در کشور ما چقدر است؟ اگر سبد کالای مشخصی در یک کشور اروپایی یا حتی آمریکا درنظر بگیریم و یا خدمات را در کشور خودمان، معادل آن قرار دهیم، با اطلاعاتی که به ما می‌رسد، قیمت دلار، از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است.

نماینده سبزوار تصریح کرد: از دولت سیزدهم توقع داریم در این فضای انتظاری که به وجود آمده و گفته می‌شود قیمت دلار باید بالا برود و از طرفی، اتهاماتی به دولت زدهم می‌شود که می‌گویند برای کامل کردن نقدینگی خود و صاف کردن بدهی‌هایش، قیمت دلار را افزایش می‌دهد، وارد گود شود تا مواظبت جدی داشته باشد. همچنین یادمان باشد که بالا رفتن قیمت دلار، ضربه مستقیمی به توده مردم در طبقات ضعیف و متوسط خواهد زد.

محبی اظهار داشت: بالا رفتن قیمت دلار به طبقه متمکن کمک می‌کند تا وضعیت بهتری داشته باشند و نهایتاً به ایجاد تورم بیشتر، دامن خواهد زد. ان‌شاا... که دولت با روش‌های مختلف مثل، تهاتر، استفاده از ارز‌های کشور‌های هم‌پیمان، مبارزه با نیاز‌های کاذب مثل اختصاص هزار دلار به مسافر، جلوی افزایش قیمت دلار را بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روند فعلی در تعیین قیمت دلار، با سیاست‌های کلی کشور همخوانی ندارد و امید است دولت، این مسیر را تغییر دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون