کد خبر: ۵۱۸۲۱
۱۷:۱۵ -۰۱ فروردين ۱۴۰۳
رییس‌جمهور در پیام نوروزی سال ١٤٠٣ گفت: سه سال متوالی است که کشور، رشد‌های بالای ۴ درصد را تجربه می‌کند و این در حالی است که میانگین رشد اقتصادی در دهه ۹۰ کم‌تر از یک درصد بوده است.

پیام نوروزی ابراهیم رئیسی

نشان تجارت - حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور کشورمان در پیام نوروزی برآیند اتفاقات سال ۱۴۰۲ را رشد و شکوفایی دانست و گفت: بر خلاف برخی ادعا‌ها تورم سیر نزولی به خود گرفته است.
سید ابراهیم رئیس‌جمهور در پیام نوروزی سال ١٤٠٣ گفت: سه سال متوالی است که کشور، رشد‌های بالای ۴ درصد را تجربه می‌کند و این در حالی است که میانگین رشد اقتصادی در دهه ۹۰ کم‌تر از یک درصد بوده است.
وی ادامه داد: برخی مدعی بودند که تورمِ ٣ رقمی در راه است، اما آمار نشان می‌دهد که تورم نقطه به نقطه، از حدود ٥٥درصد به ٣٥درصد رسیده و تورمِ کل، چیزی حدود ٤٠ درصد خواهد بود.
رییس جمهور گفت: سه سال پیش تعهد دادم که میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم، اما پیشرفت کشور را نیز منوط به مذاکره و اجازه و لبخند دیگران نخواهیم کرد.
وی افزود: در همین راستا قرارداد‌های چندین میلیارد دلاری نفت و گاز در همین روز‌ها منعقد شد، سال گذشته سال شکوفایی ایران در سازمان‌های بین‌المللی مثل بریکس و شانگ‌های بود.

رییسی تاکید کرد: حجم سرمایه‌گذاری خارجی، در این دولت، ۱۱ میلیارد دلار بوده، آن هم سرمایه‌گذاری قطعی، نه فقط روی کاغذ.
گزیده پیام وی به این شرح است:

سه سال متوالی است که کشور، رشد‌های بالای ۴ درصد را تجربه می‌کند و این در حالی است که میانگین رشد اقتصادی در دهه ۹۰ کم‌تر از یک درصد بوده است.

برخی مدعی بودند که تورمِ ٣ رقمی در راه است، اما آمار نشان می‌دهد که تورم نقطه به نقطه، از حدود ٥٥درصد به ٣٥درصد رسیده و تورمِ کل، چیزی حدود ٤٠ درصد خواهد بود.

انتقال آب به ١٠هزار روستا تا پایان دولت سیزدهم

بدخواهان ایران تبلیغ می‌کردند که در آینده بخش‌هایی از ایران به علت بی‌آبی قابل سکونت نخواهد بود.
در هر سفر استانی چندین پروژه آب‌رسانی به بهره‌برداری می‌رسد، اما از جمله اقدامات آب‌رسانی دولت، ٣ پروژه بزرگ انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و فلات مرکزی کشور است.

طرح جهاد آب‌رسانی به روستاها، امروز به ٥ هزار روستا رسیده و تا پایان دولت به ٥ هزار روستای دیگر هم آب‌رسانی انجام می‌شود.

در مسئله مسکن، هم «عقب ماندگی در ساخت» وجود داشت هم «بلاتکلیفی»
بعد از رفت و آمد چند دولت، هنوز ٢٤٠ هزار واحدِ مسکنِ مهر را تحویل نداده بودند که این موضوع برای دولت تعهد ایجاد کرد.
امروز بیش از دو میلیون و ٤٠٠ هزار مسکن در کشور، در حال ساخت است و نیمی از مسکن‌های مهر هم به مردم تحویل شد و نیم دیگر هم در دست اقدام است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون