نشان تجارت - به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، عصر روز شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲، در دهمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران که با حضور محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارت، باقر ساروخانی استاد پیشکسوت جامعه شناسی ارتباطات، جمعی دیگر از اساتید دانشگاه، مدیران، متخصصان و صاحبنظران روابط عمومی کشور در مرکز همایشهای بین المللی صداوسیما برگزار شد، از روابط عمومیهای برتر کشور با اهدا تندیسهای بلورین، سیمین و زرین تقدیر به عمل آمد و گامی مهم برای زمینه سازی صدور ایزوی ملی روابط عمومی برداشته شد.
در این همایش که توسط موسسه فرهنگی روابط عمومی آرمان و خانه روابط عمومی ایران برگزار شد، پس از ارزیابی روابط عمومیهای برتر کشور بر اساس مدل تعالی تخصصی شده EFQM در روابط عمومی که شامل ۹ معیار بنیادین سرآمدی و ٨١ شاخص فرعی است، روابط عمومیهای سرآمد در سه سطح زرین، سیمین و بلورین معرفی شدند.
پس از اعلام بیانیه هیئت داوران، روابط عمومی همراه اول که در ارزیابیهای صورت گرفته با ۸۱۵ امتیاز بالاترین امتیاز ارزیابی این دوره را کسب کرده بود، ضمن معرفی به عنوان روابط عمومی سرآمد (تعهد به سرآمدی و طی مسیر سرآمدی)، برای سومین بار تندیس زرین ۶ ستاره دریافت کرد و با اعطای تندیس ویژه از مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل این شرکت بهعنوان مدیر ارشد تعالیگر ارتباطی تقدیر به عمل آمد.
همچنین در این مراسم پیام ناتاشا پاولوویچ رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی قرائت شد.
در بخشی از این پیام آمده است: «انجمن بین المللی روابطعمومی که به همین منظور، هر سال آیین جوایز طلایی را برگزار کرده و برترین کوششها در روابط عمومی را ارج مینهد، از مؤسسه فرهنگی روابطعمومی آرمان و نیز نشریه تحقیقات روابط عمومی برای شناسایی و تقدیر از افراد و تیمهایی که میکوشند در کسوت پیشتازان و سرآمدان روابطعمومی، جایگاه این حرفه را ارتقاء دهند، تقدیر میکند.»
باقر ساروخانی، استاد پیکسوت حوزه جامعه شناسی ارتباطات نیز در این مراسم طی سخنانی به تعریف سرآمدی پرداخت و «سرآمدان» را معماران توسعه پایدار معرفی کرد و گفت: در دنیای بسیار پر رقابت فعلی، باید بتوانیم هر روز با جریانهای دنیای جدید تطابق پیدا کنیم.
وی ادامه داد: یکی از شاخصهای سرآمدی در ذهن انسانها تولید میشود؛ انسانی میتواند سرآمد باشد که در ذهنش سرآمدی را پرورش داده و استغنا را پیشه کرده و غرق در کارش شده باشد.
هدف این همایش توسعه سرآمدی در حوزه روابط عمومی، ارائه مشاوره و کمک به تقویت مستمر شاخصهای سرآمدی در روابط عمومی و معرفی و تقدیر از روابط عمومیهای سرآمد عنوان شده است.
پیام مهم سرآمدی این همایش نیز «تغییر برای بهبود دائمی با پذیرش اصلاح و بهره گیری از نوآوری فکری و فناوریهای جدید» بود.
گفتنیست مدل تعالی سازمانی EFQM یک استاندارد اروپایی است که به عنوان ابزاری قوی برای سنجش میزان استقرار سیستمها در سازمانهای مختلف بکار گرفته میشود.