کد خبر: ۵۱۰۷۱
۱۹:۰۰ -۰۲ اسفند ۱۴۰۲
بهادری جهرمی
سخنگوی دولت مصوبات امروز هیئت وزیران را تشریح کرد.

بدهی هزینه برق شرکت‌های دولتی پرداخت می‌شود

نشان تجارت - علی بهادری جهرمی صبح امروز چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز جوان، اظهار کرد: در جهت تقویت تولید در حوزه انرژی برای تولید برق در کشور، امروز منابع مالی و روش‌های تسویه بدهی برای شرکت‌هایی که دولت برای پرداخت هزینه‌های تامین برق به آن‌ها بدهی داشت پیش‌بینی شد و با تصویب هیئت وزیران این تسویه صورت خواهد گرفت.

وی همچنین درباره پروژه راه‌آهن رشت-آستارا گفت: این پروژه یکی از بخش‌های مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور است که از اولویت‌های این دولت به منظور تقویت و توسعه توان ترانزیتی جاده‌ای کشور است امروز منابع روش تامین مالی این طرح مشخص شد و به تصویب هیئت وزیران رسید.

بهادری جهرمی در ادامه یادآور شد: امروز هیئت وزیران مصوبه خوبی برای تسهیل تامین مالی بخش تولید و حمایت مالی از بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف و تقویت ابزارهای مالی زنجیره‌ای به منظور هدایت نقدینگی به سمت تولید داشت.

وی افزود: این آیین‌نامه به دستگاه‌های اجرایی اجازه می‌دهد که اوراق گواهی اعتبار مولد یا همان اوراق گام را به عنوان تسویه مطالباتشان از اشخاص حقیقی و حقوقی بپذیرند. اوراق گامی که سه ماه فرصت تا تسویه‌شان وجود داشته باشد می‌توانند به عنوان تسویه بدهی به دستگاه‌های اجرایی بدهند. این در اوراق گام توان‌افزایی ایجاد می‌کند و امکان استفاده بیشتر را برای کسانی که این اوراق را در اختیار دارند فراهم می‌کند.

سخنگوی دولت در پایان بیان کرد: در راستای اقدامات زیست محیطی دولت سیزدهم و توسعه و تقویت منابع مالی به منظور انجام پروژه‌ها و طرح‌های حفاظت از محیط زیست، با اصلاح آیین‌نامه بهینه‌سازی مصرف انرژی، اصلاحاتی در این حوزه صورت گرفت تا هم منابعش بهتر تامین شود و هم در بهره‌برداری از آن تسهیل صورت گیرد و هم به طور خاص صندوق ملی محیط زیست برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیست محیطی مصوب این صندوق، اجازه بهره‌برداری از منابع حساب بهینه‌سازی مصرف انرژی را پیدا کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون