کد خبر: ۵۱۰۶۰
۱۲:۰۰ -۰۲ اسفند ۱۴۰۲
همزمان با کاهش دمای هوا نرخ برخی از انواع میوه و سبزی با افزایش مواجه شده است. مغازه داران می‌گویند افزایش قیمت میوه در روز‌های اخیر ناشی از افزایش نرخ کرایه حمل و نقل است. به نظر می‌رسد مشکلات حمل و نقل و نوسانات نرخ دلار نقش مهمی را در افزایش قیمت میوه‌ها بازی کرده است. اما بر اساس گفته‌های مغازه داران بازار میوه به زودی متعادل خواهد شد.

چرا میوه دوباره گران شد؟

نشان تجارت - همزمان با کاهش دمای هوا نرخ برخی از انواع میوه و سبزی با افزایش مواجه شده است. مغازه داران می گویند افزایش قیمت میوه در روزهای اخیر ناشی از افزایش نرخ کرایه حمل و نقل است.

به نظر می‌رسد مشکلات حمل و نقل و نوسانات نرخ دلار نقش مهمی را در افزایش قیمت میوه‌ها بازی کرده است. اما بر اساس گفته‌های مغازه داران بازار میوه به زودی متعادل خواهد شد.

در دو هفته گذشته قیمت پیاز ،خیار، نارنگی ، سیب زرد و موز نسبت به ماه قبل گران‌تر شده ؛ این در حالی است که به نظر می‌رسد هیچگونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد .

در حال حاضر قیمت نارنگی نسبت به سال قبل همچنان در سطوح بالایی قرار دارد. در برخی از نقاط شهر نیز سیب زرد تا ۸۰کیلویی هزار تومان فروخته می‌شود.

علاوه بر این برخی از میوه‌های وارداتی نیز همزمان با نوسانات افزایشی نرخ دلار گرانتر شدند. به طوری که گلابی وارداتی اکنون در برخی از مغازه‌ها کیلویی ۳۵۵ هزار تومان به فروش می رسد که گرانترین میوه زمستانی است.

منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون