کد خبر: ۵۰۸۳۹
۱۴:۰۰ -۲۵ بهمن ۱۴۰۲
رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل باید در اصل طرح دیده شود، گفت: توجه به این مهم باعث می‌شود تا بیشترین اثرگذاری را در این حوزه داشته باشیم و از وقوع بسیاری از تهدیدها و مخاطره‌ها جلوگیری شود

مصون‌سازی در برابر تهدیدها از اهداف پدافند غیرعامل است

نشان تجارت - مجید خیرآبادی امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن ماه) در نشست مدیران بحران و پدافند غیرعامل دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی که در محل اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی در استان زنجان، موضوع پدافند غیرعامل را پیگیری می‌کنند و این مهم نگرانی ما را کمتر می‌کند. این استان جزو استان‌های برتر در حوزه پدافند غیرعامل است.  

وی با بیان اینکه در حوزه پدافند غیرعامل اقدامات خوبی در استان‌ها انجام می‌شود، ولی به‌صورت منسجم و مجموعه یکپارچه به پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی گزارش داده نمی‌شود، گفت: باید گزارش‌ها در این حوزه منسجم به وزارت راه و شهرسازی ارائه شود.

خیرآبادی با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل باید در ذات (اصل) طرح دیده شود، بیان کرد: توجه به این مهم باعث می‌شود تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشیم و جلوی خیلی از تهدیدها و مخاطره‌ها گرفته می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه توجه به اصل آموزش باید در اولویت برنامه‌های پدافند غیرعامل قرار گیرد، افزود: شناسایی وضعیت کنونی، امری مهم است و برگزاری مستمر و مرتب جلسات کمیته پدافند غیرعامل با حضور همه اعضا باید به جد مورد توجه قرار گیرد.  

رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی به اهداف کلی وزارت راه و شهرسازی در حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: کاهش آسیب‌پذیری‌ها و تکمیل چرخه دفاعی کشور در حوزه‌ راه، مسکن و شهرسازی، مصون‌سازی و دستیابی به زیرساخت‌های حیاتی امن در برابر تهدیدها از اهداف حوزه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی است.

او مصون‌سازی و دستیابی به زیرساخت‌های حساس و مهم با حداقل آسیب‌پذیری در برابر تهدیدات و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی موضوع‌های پدافند غیرعامل در سطوح مختلف را از دیگر اهداف حوزه پدافند غیرعامل در وزارت راه و شهرسازی اعلام و اضافه کرد: ۲۰ مورد شرح وظایف برای اداره‌های کل راه و شهرسازی در کشور تدوین شده است و این وظایف باید عملیاتی شود و در کمیته استانی بررسی و گزارش داده شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون