کد خبر: ۵۰۶۸۱
۲۰:۳۰ -۲۰ بهمن ۱۴۰۲
پتانسیل جهش قیمت جهانی گازوئیل
یک تحلیلگر ارشد انرژی معتقد است اگر ذخایر بنزین به کاهش خود ادامه دهد و روند صعودی تولید ادامه یابد، پتانسیل افزایش شدید قیمت گازوئیل در سال ۲۰۲۴ وجود دارد.

احتمال افزایش شدید قیمت جهانی گازوئیل در سال ۲۰۲۴

نشان تجارت - یک تحلیلگر ارشد انرژی معتقد است قیمت‌های گازوئیل اکنون پایین‌تر از حد نرمال است و ممکن است امسال با خروج اقتصاد‌های آمریکای شمالی و اروپای غربی از رکود و افزایش فعالیت‌های تجاری، افزایش پیدا کند.

ذخایر دیزل، نفت گرمایش و نفت گاز در ماه ژانویه در سراسر آمریکای شمالی، اروپا و سنگاپور کمتر از میانگین فصلی ده ساله بوده است که بر قیمت سوخت فشار صعودی وارد کرده است.

به گزارش جان کمپ تحلیلگر ارشد رویترز، سرمایه‌گذاران در حال حاضر موقعیت ۵۶ میلیون بشکه‌ای را در دو قرارداد عمده آتی و اختیاری برای تقطیر‌های میانی به دست آورده‌اند که ۳۶ میلیون بشکه نسبت به موقعیت‌های موجود در دسامبر افزایش یافته است.

پشت پیش‌بینی افزایش قیمت، فعالیت‌های تولیدی ایالات متحده وجود دارد که انتظار می‌رود پس از چند سال رکود به رشد بازگردد.

فعالیت‌های تولیدی اروپا نیز نشانه‌هایی از رونق را نشان می‌دهد و انتظار می‌رود که تا پایان سال جاری به رشد بازگردد.

معامله‌گران همچنین انتظار دارند که فدرال رزرو ایالات متحده و بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در سال جاری کاهش دهند، فعالیت‌های تولیدی را بیشتر تقویت کنند، موجودی‌های تقطیر متوسط را کاهش دهند و به افزایش قیمت تقطیر متوسط کمک کنند.

طبق آخرین ویرایش گزارش هفتگی وضعیت نفت EIA که هر چهارشنبه منتشر می‌شود، موجودی سوخت تقطیر شده ۵ درصد کمتر از میانگین پنج ساله در این زمان از سال در ایالات متحده است و تا ۲۶ ژانویه به ۱۳۰.۸ میلیون بشکه رسیده است.

در اروپا، موجودی انبار‌ها نیز تقریباً ۵ درصد کمتر از میانگین ۱۰ ساله است. در سنگاپور، موجودی انبار‌ها حتی کمتر است و ۳۳ درصد کمتر از میانگین ۱۰ ساله ژانویه است.

پتانسیل جهش قیمت جهانی گازوئیل

جان کمپ روز سه شنبه نوشت: اگر ذخایر بنزین به کاهش خود ادامه دهد و روند صعودی تولید ادامه یابد، و اگر اوپک پلاس موفق به افزایش ذخایر و قیمت نفت خام شود، "پتانسیل افزایش شدید قیمت گازوئیل در سال ۲۰۲۴ وجود دارد.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون