کد خبر: ۵۰۳۶۵
۱۰:۳۴ -۰۴ بهمن ۱۴۰۲
احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز گفت: متاسفانه موضوع شفافیت که خیلی موضوع مهمی بود، در همین مجلس یازدهم به مرور به فراموشی سپرده شد. حتی سامانه شفافیت که ما داوطلبانه اعلام کردیم که آراءمان را به جامعه اطلاع دهیم، در مقاطعی که مردم می‌خواستند بدانند رای نماینده‌ها چیست، آراء نمایندگان در سامانه آپلود نشد.

احمد علیرضابیگی

نشان تجارتمحمد آیتی: احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در ارزیابی عملکرد مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم در برخورد با دولت حسن روحانی و سیدابراهیم رئیسی، عملکرد متفاوتی را از خود نشان داد. ما به عنوان نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم، شعارهایی را مطرح کردیم، مثل شفافیت، اعلام اسامی مسببین بورس، حادثه بنزین و... و به مردم گفتیم ما به مجلس خواهیم رفت تا دولت را در این رابطه‌ها مورد بازخواست قرار دهیم، اما در واقعیت به هیچ‌کدام از این شعارها جامه عمل پوشانده نشد.

وی افزود: متاسفانه موضوع شفافیت که خیلی موضوع مهمی بود، در همین مجلس یازدهم به مرور به فراموشی سپرده شد. حتی سامانه شفافیت که ما داوطلبانه اعلام کردیم که آراءمان را به جامعه اطلاع دهیم، در مقاطعی که مردم می‌خواستند بدانند رای نماینده‌ها چیست، آراء نمایندگان در سامانه آپلود نشد. یعنی کار داوطلبانه که نیازمند قانون هم نبود، ناقص صورت گرفت.

علیرضابیگی تصریح کرد: از یک طرف، فاصله شعار تا عمل و از سوی دیگر، تعارض منافع، مجلس را وادار کرد که عدم‌شفافیت را انتخاب کند. اکنون مجلس در موضاعاتی مثل صیانت از کاربران در فضای مجازی و حجاب و عفاف ترجیح داد که مردم در جریان کم و کیف آنچه در مجلس و مسیر قانون‌گذاری می‌گذرد، قرار نگیرند که حقیقتاً ایراد بزرگی به این دوره مجلس است.

نماینده تبریز اظهار داشت: مجلس یازدهم، عملکرد ضعیفی داشته است و این را از اوضاع و احوال کشور می‌توان متوجه شد. یعنی نه تنها تغییر مثبتی در جامعه ایجاد نشده است، بلکه روند نزولی را در اداره کشور شاهد هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عملکرد مجلس و دولت، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عامل قهر مردم با صندوق‌های رای است.

منبع: منیبان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون