نشان تجارت - بازار نوشت: به جمع محصولات سامانه یکپارچه وارداتیها نام هفت خودروی ژاپنی از نشانهای نیسان و تویوتا اضافه شده است. به طور قطعی نمیتوان گفت که کدام شرکتها متولی واردات این خودروها هستند. اما میدانیم که نام شرکتهای معین خودرو اروند و برساوش به سامانه اضافه شده است.
نیسان ایکس تریل، نیسان آلتیما و نیسان قشقایی از جمله محصولات ژاپنی هستند که احتمالاً توسط معین خودرو اورند به بازار میآیند. همچنین تویوتا کمری هیبرید، تویوتا راو۴ هیبرید، تویوتا هایلندر هیبرید و تویوتا ونزا در جایگاه چهار محصولات جدید ژاپنی قرار دارند. اطلاعات اولین نشان میدهد که عرضه خودروهای جدید تویوتا توسط شرکت برساوش انجام خواهد شد.
نیسان ایکس تریل با پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر به بازار ایران میآید و قدرت ۱۸۱ اسب بخار را با گشتاور ۲۴۴ نیوتن متر در اختیار دارد. جعبه دنده این خودرو از نوع اتوماتیک CVT ایکس ترونیک است که توان را به چرخهای جلو میرساند. احتمال آن زیاد است که ایکس تریل در نسخه پایه و تک دیفرانسیل به بازار ایران بیاید.
نیسان قشقایی به پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو مجهز است که ۱۴۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر تولید میکند. جعبه دنده این خودرو نیز از نوع اتوماتیک CVT ایکس ترونیک است. توان را به چرخهای جلو میرساند.
نیسان آلتیما هم به پیشرانههای ۲.۵ لیتری برابر با ایکس تریل و دو لیتری توربو مجهز است. تیپ توربو آلتیما ۲۴۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر تولید میکند و جعبه دنده اتوماتیک CVT ایکس ترونیک توان را به چرخهای جلوی این سدان ژاپنی میرساند.
تویوتا راو۴ هیبرید به پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و قوای محرکه الکتریکی مجهز است. این پیشرانه بیشینه قدرت ۲۶۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر دارد. جعبه دنده این خودرو از نوع E-CVT است و توان را به چرخهای جلو و عقب این کراس اوور ژاپنی میرساند.
تویوتا هایلندر هیبرید به پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و قوای محرکه الکتریکی مجهز است. این پیشرانه بیشینه قدرت ۲۴۲ اسب بخار را با گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر دارد. جعبه دنده این خودرو از نوع E-CVT است و توان را به چرخهای جلو و عقب این کراس اوور ژاپنی میرساند.
تویوتا کمری هیبرید به پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و قوای محرکه الکتریکی مجهز است. این پیشرانه بیشینه قدرت ۲۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۲۲۱ نیوتن متر دارد. جعبه دنده این خودرو از نوع E-CVT است و توان را به چرخهای جلو این سدان ژاپنی میرساند.
تویوتا ونزا مشخص نیست که با کدام قوای محرکه به بازار ایران میآید. این کراس اوور ژاپنی به پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی و ۲.۵ لیتری هیبرید مجهز بوده و جعبه دنده CVT و E-CVT در آن به کار رفته است.