کد خبر: ۴۹۸۹۱
۲۰:۰۹ -۰۵ دی ۱۴۰۲
قیمت دلار امروز روند افزایشی دارد و مشابه روند هفته‌های اخیر، پس از یک روز ورود به کانال ۴۹ هزار تومانی، دوباره به سطح ۵۰ هزار تومانی بازگشته است.

دلار به کف کانال ۵۰ هزار تومانی بازگشت

نشان تجارت - قیمت دلار امروز سه‌شنبه ۵ دی، روند افزایشی دارد. در هفته‌های اخیر چند بار این اتفاق رخ داده است که دلار به کانال ۴۹ هزار تومان می‌رود، اما یک روز بیشتر در این کانال دوام نمی‌آورد و بار دیگر به سطح ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد. در روز‌های اخیر نیز همین روند اتفاق افتاده است. در حالی که روز گذشته، دلار به حدود ۴۹ هزار و ۷۷۰ تومان هم رسید، امروز دوباره به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشته است و از صبح تا لحظه تنظیم این گزارش در حدود ۵۰ هزار تا ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله می‌شده است که البته بازار روند کاهشی دارد و به کف کانال ۵۰ هزار تومان رسیده است. همین روند در مورد معاملات پشت خطی دلار نیز در جریان است و دلار فردایی در حدود قیمتی ۵۰ هزار و ۸۰ تا ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله می‌شود.

این در حالی است که بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، دیروز دوشنبه ۴ دی، شروع معاملات بازار ارز با قیمت ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان بود. کف و سقف قیمت دلار نیز ۴۹ هزار و ۸۶۰ تومان و ۵۰ هزار و ۵۰ تومان به ثبت رسید. آخرین معامله پشت خطی هم با قیمت ۵۰ هزار و ۵۰ تومان انجام شد.

امروز نیز در این کانال‌ها دلار با حدود قیمتی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز شده است و اکنون با ۵۰ تومان افزایش معامله می‌شود. آخرین نرخ قیمت دلار فردایی نیز ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان ثبت شده است.

در این میان، امروز برای چهارمین روز متوالی قیمت دلار در مرکز طلا و ارز نیز کاهشی است. قیمت اسکناس دلار در لحظه تنظیم این گزارش به ۴۲ هزار و ۹۳۶ تومان رسیده است و حواله این ارز نیز با قیمت ۳۹ هزار و ۴۳ تومان معامله می‌شود.

قیمت ارز‌های موثر

قیمت دلار امروز در برخی بازار‌های همسایه نیز نوساناتی مشابه بازار ایران را تجربه می‌کند. قیمت دلار سلیمانیه که روز گذشته روند کاهشی داشت و وارد کانال ۴۹ هزار تومانی شده بود، امروز دوباره به سطح ۵۰ هزار تومانی بازگشته است و در لحظه تنظیم این گزارش در محدوده ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان معامله می‌شود.

قیمت دلار هرات، اما هنوز در کانال ۴۹ هزار تومانی است و با کاهش نسبت به روز گذشته، در محدوده ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان داد و ستد می‌شود.

در بازار تهران قیمت یورو امروز روند افزایشی دارد و به ۵۵ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. روز گذشته در همین ساعات یور ۵۵ هزار و ۱۵۰ تومان قیمت داشت.

در همین حال، قیمت درهم امارات به عنوان یکی از متغیر‌های موثر بر قیمت دلار در بازار آزاد ایران، امروز بر خلاف روز گذشته، روند افزایشی دارد و ۱۳ هزار و ۷۴۰ تومان رسیده است. دیروز در همین ساعات درهم با نرخ ۱۳ هزار و ۷۱۰ تومان معامله می‌شد.

با وجود برگشت روز گذشته دلار قیمت دلار به کریدور پایین‌تر، بازیگران بازار ارز روند این اسکناس را حرکت رنج تعبیر می‌کردند. به اعتقاد فعالان بازار ارز با وجود اینکه دخالت سیاست‌گذار مانع افزایش قیمت دلار می‌شود، اما نهاد تصمیم‌گیر توانایی این را دارد که قیمت را به پله‌های پایین‌تر کریدور ۴۰ هزار تومانی برگرداند، اما نمی‌خواهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون