کد خبر: ۴۹۸۷۱
۲۲:۳۳ -۰۴ دی ۱۴۰۲
قیمت دلار امروز در کانال ۴۹ هزار تومان باز شد. تا این لحظه روند معاملات در بازار ارز فردوسی، قیمت دلار را در جاده نزولی قرار داده است. در بازار پشت خطی البته همچنان تلاش برای افزایش قیمت دلار ادامه دارد، اما هنوز نتوانسته قیمت را به کانال ۵۰ هزار تومانی بازگرداند.

دلار به زیر ۵۰ هزار تومان کشیده شد

نشان تجارت - قیمت دلار در سومین روز هفته، روندی نزولی دارد و تا لحظه تنظیم این گزارش به ۴۹ هزار و ۷۷۰ تومان رسیده است. مسیر قیمت دلار در بازار پشت خطی، اما افزایشی است و تا این لحظه، قیمت به ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان رسیده است.

چه عواملی قیمت دلار را کاهش داد؟

کارشناسان بازار ارز بر این باورند که سه عامل به طور مشخص در ایجاد مسیر نزولی قیمت دلار موثر بوده است. از این سه عامل، یک عامل، خارجی و دو عامل، مربوط به سیاست‌های بانک مرکزی است.

بانک مرکزی طی ماه‌های گذشته، با دو روش ارزپاشی و اعمال سیاست‌های انقباضی، دمای بازار ارز را کاهش داده است. در همین حال، با اعمال سیاست‌های سختگیرانه در سمت تقاضای ارز، خریداران را در تنگنا قرار داده و بخش بزرگی از درخواست سرمایه‌ای را در این بازار از بین برده یا به شدن محدود کرده است. به این ترتیب قیمت دلار طی این مدت سرکوب و قیمت آن تثبیت شده است.

در سمت دیگر نیز طی روز‌های اخیر در بازار‌های جهانی مجددا شاهد تقویت طلا در برابر دلار بوده‌ایم که منجر به کاهش قدرت دلار شده است. اگرچه به دلیل فاصله زیاد ارزش ریال و دلار اثر قابل ملاحظه‌ای در قیمت دلار آزاد ندارد، اما می‌تواند به معاملات این ارز روند بدهد.

گفتنی است امروز برای سومین روز متوالی قیمت دلار در مرکز طلا و ارز هم کاهشی بود. قیمت اسکناس دلار ۴۲ هزار و ۹۴۰ تومان شد و قیمت حواله این ارز نیز روی عدد ۳۹ هزار و ۴۷ تومان قرار گرفت.

قیمت ارز‌های موثر

قیمت دلار امروز در بازار‌های همسایه هم نوسانی است. قیمت دلار سلیمانیه به ۴۹ هزار و ۹۴۰ تومان رسیده و کاهشی است. قیمت دلار هرات هم اکنون روی رقم ۴۹ هزار و ۵۹۰ تومان قرار گرفته و روند نزولی را تجربه می‌کند.

در بازار تهران قیمت یورو امروز به ۵۵ هزار و ۱۵۰ تومان رسیده و کاهشی است. در همین حال، قیمت درهم امارات که یکی دیگر از متغیر‌های موثر بر قیمت دلار آزاد است نیز نزولی است و به ۱۳ هزار و ۷۱۰ تومان رسیده است.

کارشناسان بازار ارز خط حمایت قیمت دلار را ۴۷ هزار تومان می‌دانند و سقف آن را ۵۱ هزار تومان تخمین می‌زنند. در این میان، برخی معتقدند قیمت دلار در حال خیز برداشتن برای یک حرکت صعودی تازه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون