کد خبر: ۴۹۵۴۴
۱۱:۴۰ -۰۹ آذر ۱۴۰۲
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
هادی بیگی‌نژاد، نماینده ملایر گفت: به واسطه مدل نیروگاه، برای یک کیلووات ساعت برق، چیزی حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان هزینه و خرج دارد، ولی ما از مردم خیلی کمتر پول دریافت می‌کنیم.

بخش خصوصی در صنعت برق

نشان تجارت - علی استرابی آشتیانی: هادی بیگی‌نژاد، نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با نشان تجارت گفت: یکی از یارانه‌های بالایی که در کشور پرداخت می‌شود، یارانه برق است. به واسطه مدل نیروگاه، برای یک کیلووات ساعت برق، چیزی حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان هزینه و خرج دارد، ولی ما از مردم خیلی کمتر پول دریافت می‌کنیم.

وی افزود: جمع‌بندی مسئولان کشور این است که اگر بخواهیم همان ۷۰۰ تومان را بگیریم، مردم اذیت می‌شوند. از این‌رو، ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومان از مردم دریافت می‌شود. از طرفی، تامین مالی این مابه‌التفاوت برای دولت سخت است، زیرا هیچ دولتی تا الان زیر بار تامین مالی آن نرفته است؛ یعنی به عنوان تعهد قبول می‌کنند، ولی به عنوان دیون باقی می‌ماند.

نماینده ملایر تصریح کرد: حال، دو راه وجود دارد، یا باید فشار این مسئله روی مردم باشد یا به عنوان دیون باقی بماند و هر موقع توانستیم تسویه کنیم و فعلاً راه دوم را انتخاب کرده‌ایم تا فشار زیادی به مردم وارد نشود.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: با این توضیحات، بخش خصوصی تولیدکننده است و جنسش که تولید می‌شود، ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان تمام می‌شود. آیا باید با همین قیمت، خدمات به مردم بدهیم؟ پس روشن است که خیلی نمی‌توان بخش خصوصی را در این زمینه وارد کار کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون