کد خبر: ۴۹۱۰۱
۱۶:۳۴ -۰۵ آبان ۱۴۰۲
مجید ناصری‌نژاد نماینده شادگان می‌گوید: یکی از مشکلات جدی دولت سیزدهم این بوده و هست که در بحث به کارگیری نیروها، از افراد متخصص، کارآمد و باتجربه استفاده نکرد و متاسفانه حلقه انتخاب مدیران را بسیار تنگ بستند. این موضوع در بحث انتخاب وزرا، استانداران تا حتی مدیران میانی قابل مشاهده است.

دولت سیزدهم

نشان تجارت - محمد آیتی: مجید ناصری‌نژاد نماینده اصولگرای شادگان در مجلس یازدهم به برخی از رویه‌های دولت در حوزه اقتصادی انتقاد دارد. در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این گفت‌وگو را بخوانید:

* اگر انصاف را رعایت کنیم، در بخش‌هایی، دولت خوب کار کرده و با برنامه‌ریزی ظاهر شده است؛ مثل حوزه نفت، انرژی و بخش‌هایی که نیاز بود تا از ظرفیت‌های داخلی و خارجی بهره ببرد. اکنون، رشد اقتصادی در حوزه نفت خوب بوده است، اما در بخش بنزین مشکل داریم و این ایراد باید حل شود. 

* یکی از مشکلات جدی دولت سیزدهم این بوده و هست که در بحث به کارگیری نیروها، از افراد متخصص، کارآمد و باتجربه استفاده نکرد و متاسفانه حلقه انتخاب مدیران را بسیار تنگ بستند. این موضوع در بحث انتخاب وزرا، استانداران تا حتی مدیران میانی قابل مشاهده است.

* ما مدیران کارآمد، همراه و حامی دولت داریم که افرادی ارزشی هستند، اما با بدبینی با آن‌ها رفتار شد. با اینکه این افراد، تجربیات خوبی داشتند، ولی دولت سراغ‌شان نرفت و نیرو‌های جدید و ضعیف را روی کار آوردند.

* یکی از مشکلات دولت این است که حرف‌ افراد دیگر را هم قبول نمی‌کند، یعنی افرادی که همفکر آن‌ها هستند، مثل ما در مجلس. متاسفانه حلقه تصمیم‌گیری دولت به مرور، بسته و بسته‌تر شده است و این اصلاً به صلاح آن‌ها و کشور نیست.

* «تجربه» یکی از شاخص‌های مهم پیشرفت در مدیریت و تحقق شعار‌ها و تعهدات است. از این‌رو، تیم اقتصادی دولت، عقب افتاد و مشکلات را سریع نشناخت و راه‌حل‌های خوبی هم ارائه نشد. اکنون شاهدیم که در حوزه بورس، ارز، خودرو و... با مشکلات جدی مواجه هستیم.

* یکی از تصمیمات مهم، ورود خودرو‌های وارداتی بود که مصوب هم شد و همه گفتند خوب است، ولی دولت به آن عمل نکرد. مشخص است که دولت در اجرا و عملی‌کردن نظریات به دردبخور در کشور مشکل دارد.

* نظریاتی که مورد قبول واقع می‌شود، مثل درمانی است که الان باید صورت بگیرد که اگر انجام نشود، وضعیت بیمار حادتر می‌شود و شاید دیگر قابل درمان نباشد. از این‌رو دولت باید بداند که ضرورت دارد به موقع، به تصمیمات درست عمل کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون