کد خبر: ۴۸۳۲۲
۱۷:۵۶ -۰۲ شهريور ۱۴۰۲
برای نخستین بار در جهان، یک اثر هنری به صورت سهام به عامه مردم فروخته می‌شود.

بورس

نشان تجارت - دنیای اقتصاد نوشت: احتمالا برای نخستین بار در جهان، یک اثر هنری به صورت سهام به عامه مردم فروخته می‌شود.

این خلاقیت در فروش اثر، کار هنجارشکن‌ترین هنرمند قرن حاضر، بنکسی، است و احتمالا با عرضه این نقاشی در بازار‌های سرمایه، شیوه عرضه و فروش آثار هنری وارد فاز تازه‌ای شود. نکته جالب‌تر اینکه عواید حاصل از فروش اولیه این اثر، با عنوان «ریمل روز ولنتاین»، هم قرار است به زنان بدسرپرست برسد. شیوه فروش یک اثر هنری به صورت سهامی برای مردم عام، یادآور عرضه سهام شرکت‌های تجاری در بازار بورس است؛ اتفاقی که گفته می‌شود با شیوه فروش سهامی یک نقاشی از بنکسی ممکن است به روال تازه و فاز جدید فروش آثار هنری تبدیل شود؛ عرضه آثار هنری در بورس.

ارزش تخمینی اثر گرافیتی بنکسی چقدر است؟

ارزش تخمینی نقاشی دیواری بنکسی که یکی از آثار مطرح او به حساب می‌آید ۶۴/ ۷میلیون دلار معادل ۶میلیون پوند است. این قیمت‌گذاری توسط رابین بارتون، مدیر گالری «Bankrobber»، انجام شده است. در نهایت این معامله که در نوع خود به لحاظ سهم‌بندی عجیب است، در روز بیست‌ودوم اوت با مجموع ۲۷۰۰۰ سهم فروخته خواهد شد. هر سهم از اثر بنکسی، ۱۵۳ دلار معادل ۱۲۰ پوند قیمت‌گذاری شده است.

درآمد حاصل از فروش اثر بنکسی صرف چه می‌شود؟

بخشی از عواید حاصل از فروش صرف موضوعی می‌شود که اثر درباره آن است؛ یعنی علیه خشونت‌های خانگی. بنکسی، گالری و دیگر عوامل فروش موافقت کرده‌اند بخشی از درآمد حاصل از فروش، به سازمان خیریه علیه خشونت خانگی در انگلستان که «Refuge» نام دارد اهدا شود. از سویی خریدار هم موظف شده مبلغی شش‌رقمی را به «Oasis» که یک موسسه خیریه در مارگیت است و به خانواده‌های تحت ظلم و خشونت خانگی توجه دارد، پرداخت کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون