کد خبر: ۴۷۴۶۸
۱۱:۱۲ -۱۷ خرداد ۱۴۰۲
امروزه خودرو‌ها پیچیده‌تر شده‌اند به همین دلیل تعمیرگاه‌های متنوعی را می‌توانید در اقصی نقاط ایران ببینید که هر کدام تخصص خاصی در تعمیر خودرو دارند. همانطور که میدانید تکنولوژی خودرو‌ها پیشرفت کرده‌ است. به همین دلیل تعمیر و نگهداری خودرو‌ها با یکدیگر متفاوت می‌باشد.

نشان تجارت - تعویض تسمه تایم مگان نیاز به افراد آموزش‌ دیده و متخصص دارد و کاری نیست که به افراد پیشنهاد دهیم (خودت انجام بده). بنابراین این کار را به بهترین تعمیرگاه تخصصی رنو بسپارید تا به برترین شیوه صورت پذیرد. متخصصان مشکل را شناسایی و به صورت کامل تعمیر و نحوه اجرا آن را برایتان توضیح می‌دهند. تعویض تسمه تایم را با کیفیت بالا انجام می‌دهند و در صورتی که نیاز به جابه‌جایی قطعه‌ای دیگر باشد آن را با مشورت شما تعویض می‌کنند. بنابراین بهتر است کار را به متخصصان آن بسپارید.

بهترین تعمیرگاه مگان

امروزه خودروها پیچیده‌تر شده‌اند به همین دلیل تعمیرگاه ‌های متنوعی را می‌توانید در اقصی نقاط ایران ببینید که هر کدام تخصص خاصی در تعمیر خودرو دارند. همانطور که میدانید تکنولوژی خودروها پیشرفت کرده‌است. به همین دلیل تعمیر و نگهداری خودروها با یکدیگر متفاوت می‌باشد. بسیاری از تعمیرگاه‌ها  به صورت تخصصی بر روی تعمیرات خودرو مگان کار می‌کنند. یکی از این تعمیرگاه‌ها رنو وان می‌باشد که خدمات بسیار گسترده‌ای با بهترین متخصصان را ارائه می‌دهد. خدمات تخصصی به مشتریان کمک می‌کند تا سریعتر به درخواستشان پاسخ داده شود. در نهایت منجر به تعمیر سریع خودرو می‌گردد و آنان راحت‌تر می‌توانند به کارهای روزمره خود برسند.

برای تعویض تسمه تایم مگان چه کنیم؟

ابزارآلات تسمه تایم مگان

معمولا تمامی این قطعات در هنگام کار لازم نمی‌باشد. این موارد به صورت کلی بیان ‌شده تا شما بدانید که ممکن است در هنگام تعویض تسمه مگان ابزارهای مرتبط با آن نیز دچار خرابی‌شده باشند. در این صورت شما باید دانش کافی برای تعویض هر بخش را داشته ‌باشید.

  • مجموعه آچار سوکتی
  • پیچ گوشتی، از جمله فیلیپس و درایو اسلات
  • مجموعه کلید آلن
  • سطل یا حوضچه (برای جمع آوری مایع خنک کننده)
  • کیسه های پلاستیکی و نشانگر دائمی (برای برچسب زدن مهره ها، پیچ‌ها و قطعاتی که از موتور جدا می‌کنید)
  • دستکش لاستیکی
  • رنگ سفید (برای علامت گذاری دندانه‌ها برای مونتاژ مجدد ساده‌تر)
  • تسمه تایم جدید
  • پمپ آب نو
  • خنک کننده و ضد یخ جدید

تعویض تسمه تایم مگان

برای آن که بتوانید تعویض تسمه تایم را به درستی پیش ببرید باید در مورد سیستم موتور خودرو اطلاعات کافی داشته‌باشید. اگر دانش کافی نسبت به این موضوع ندارید بهتر است به سراغ تعمیرگاه تخصصی مگان بروید تا تعویض به درستی صورت پذیرد. در این بخش به صورت خلاصه می‌توانید مراحل تعویض تسمه تایم مگان را ببینید.

مرحله 1: خرید تسمه تایم و واشر

در ابتدا باید در مورد تسمه تایم خودرویتان اطلاعات کافی داشته باشید که می‌توانید از دفترچه راهنمای خودرو اطلاعات به دست آورید. تسمه تایم مورد نظر را خریداری کنید. علاوه ‌بر آن تعدادی واشر نیز خریداری کنید.

مرحله 2: باتری را جدا کنید

برای آن که دچار شوک الکتریکی نشوید بهتر است ابتدا کابل منفی باتری را از منبع آن خارج کنید. بعدا که قصد اتصال مجدد را دارید باید کدی را وارد کنید که دستگاه‌های الکتریکی مانند رادیو مجددا فعال شوند.

برای تعویض تسمه تایم مگان چه کنیم؟

 

مرحله 3: تسمه دینام مگان را بردارید

در هنگام تعویض تسمه تایم یک تسمه کوکی را میبینید که آن دینام است. برای ادامه کار باید مهره‌ها را شل کنید تا بتوانید کمربند را خارج کنید.

مرحله 4: لوازم جانبی را بردارید

برای آن که فشاری به اتصالات وارد نشود باید ابزارهای جانبی مانند پمپ فرمان و کمپرسور تهویه مطبوع را خارج کنید. این کار باعث می‌شود بعداً دچار مشکل نشوید.

مرحله 5: خطوط زمان بندی را تراز کنید

در این زمان به وسیله یک آچار پیچ میل لنگ را به حرکت در آورید. زمان بندی آن باید در مقیاس صفر باشد.

مرحله 6: تمام پیچ ها را بردارید

پیچ‌ها را کاملا از پوشش زمان‌بندی خارج کنید و درپوش آن را از کنار مهره‌ها بردارید.

مرحله 7: میل بادامک و میل لنگ را بررسی کنید

باید کاملا از این موضوع اطمینان حاصل کنید که میل بادامک و میل لنگ به درستی در جای خود قرارگرفته و تراز شده‌اند.  به وسیله خطوط و نقاطی که روی قرقره‌ها قرار دارد به عنوان تراز استفاده کنید تا سر محورها در یک راستا قرار گیرند.

مرحله 8: از هرگونه نشتی جلوگیری کنید

حتما  از این موضوع مطمئن شوید که نشتی روغن یا آب نداشته‌باشید که دیگر تعویض تسمه تایم بی اثر می‌شود.

مرحله 9: کشنده تسمه تایم مگان را در جای خود نگه دارید

پیچ را باز کنید تا کشنده کمربند بتواند در موقعیت خود باقی بماند. این کار باعث می‌شود تا تسمه تایم آسیب نبیند. چراکه حالت شل شدگی را در آن ایجاد می‌‌کند.

مرحله 10: قرار دادن تسمه تایم جدید مگان

حالا زمان آن است که تسمه نو را در موقعیت خود قرار دهید. حتما از این موضوع اطمینان حاصل کنید که گشتاور در جای خود قرار گرفته باشد. اگر مشکلی برایتان به وجود آمد بهتر است با یک تعمیرگاه تخصصی مگان مانند رنو وان تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

برای تعویض تسمه تایم مگان چه کنیم؟

 

مرحله 11. همه قطعات را دوباره مونتاژ کنید

حالا زمان آن است که تمامی قطعات را در جای خود قرار دهید. به همان روشی که ابزارها را خارج کردید حالا به هم وصلشان کنید. زمانی که کارتان تمام شد موتور خودرو را روشن و به آرامی حرکت کنید تا از درستی تسمه اطمینان حاصل کنید. اگر با مشکل مواجه شدید بهتر است با تعمیرگاه مگان تماس بگیرید و از آنان مشورت بگیرید.

هزینه تعویض تسمه تایم مگان

همانطور که میدانید تعویض تسمه تایم کار بسیار دشواری است و نیازمند دقت و تمرکز بالایی است. به صورت کلی این کار بین 3 تا 8 ساعت طول می‌کشد و بستگی به میزان خرابی قطعات مرتبط با آن دارد. تعمیر آن هم نیاز به افراد با تجربه و متخصص دارد تا بتوانند هر مشکلی را شناسایی و در رفع آن بکوشند. به همین دلیل تعویض تسمه، کاری نیست که هر کسی بتواند آن را انجام دهد. برای تعویض بهتر است کار را به افراد آموزش ‌دیده واگذار کنید. برای اطلاع از هزینه تعویض تسمه تایم بهتر است با تعمیرگاه تخصصی رنو تماس بگیرید و با آنان مشورت کنید و مشاوره بگیرید.

سخن پایانی

بعد از آنکه تسمه تایم خودرو مسافتی را طی کرد نیاز به تعویض دارد و اگر به موقع این اقدام صورت نپذیرد باعث خرابی و از کار افتادگی خودرو می‌گردد. بررسی‌ کردن تسمه تایم مگان معمولا کمی دشوار تر است چون در زیر پوشش دینام قرار دارد و نمی‌توان به طور دقیق گفت که الان زمان تعویض است یا خیر. به همین دلیل بعد از طی ‌کردن مسافتی باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید. بعد از فاصله زمانی 100 هزار کیلومتر باید نسبت به نسب نسخه جدید اقدام کنید. برای اطمینان از این موضوع می‌توانید با مشاوران تعمیرگاه رنو وان تماس بگیرید و یا اینکه نگاهی به دفترچه خودرویتان بی‌اندازید.

  • شماره تلفن تعمیرگاه رنو وان: ۰۹۱۷۴۱۱۴۸۲۳
  • سایت رسمی تعمیرگاه رنو وانrenoone.ir
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون