کد خبر: ۴۷۴۰۳
۱۹:۴۳ -۱۲ خرداد ۱۴۰۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
فتح‌ا... توسلی گفت: در موضوع رابطه ایران با عربستان، اول باید سفرا معرفی شوند و کنسولگری‌ها آغاز به کار کنند و سپس مذاکرات سیاسی تکمیل شود و بعد در کنارش، مذاکرات اقتصادی هم صورت بگیرد.

توافق ایران و عربستان

نشان تجارت - محمد آیتی: پس از توافق ایران با عربستان و عادی‌سازی روابط پس از سال‌ها اختلاف، خیلی‌ها امید داشتند تا به تبع آن، اتفاقات مبارکی در حوزه اقتصاد برای کشور رخ دهد، موضوعی که تاکنون اثرات آن دیده نشده و عده‌ای می‌گویند این توافق بیشتر جنبه سیاسی و امنیتی داشته است.

در همین رابطه، فتح‌ا... توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به نشان تجارت گفت: هر توافق سیاسی، طبیعتاً پیامد‌های اقتصادی هم دربردارد. از این‌رو، باید توافق سیاسی و امنیتی صورت بگیرد و در پی آن، همکاری‌های اقتصادی هم ایجاد می‌شود.

وی افزود: شک نکنید توافق و گفت‌وگو‌های ما با عربستان، تاثیرات مثبتی را در منطقه داشته و خواهد داشت. وقتی کشور‌ها ببینند که در حوزه سیاسی با یکدیگر مشکل ندارند، در حوزه اقتصادی هم با یکدیگر وارد مذاکره و همکاری می‌شوند.

نماینده بهار و کبودرآهنگ تصریح کرد: در موضوع رابطه ایران با عربستان، اول باید سفرا معرفی شوند و کنسولگری‌ها آغاز به کار کنند و سپس مذاکرات سیاسی تکمیل شود و بعد در کنارش، مذاکرات اقتصادی هم صورت بگیرد.

توسلی در پایان خاطرنشان کرد: پس از ۱۲ سال، بشار اسد به جلسه اتحادیه عرب دعوت شد، این یعنی تاثیر مثبت در فضای سیاسی کشور‌های عربی منطقه. همین موضوع، در از سرگیری روابط ایران با عربستان است و حال می‌بینیم که لبنانی‌ها و سوری‌ها هم علاقه‌مند به کار با ایران هستند. این مسیر، تاثیراتش هم در کوتاه‌مدت است و هم در بلندمدت و بحث‌های اقتصادی هم حتماً در تمام این توافق‌ها مستتر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون