کد خبر: ۴۷۰۶۹
۰۹:۱۹ -۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
یک فعال صنعت لوازم خانگی بیان کرد
یک فعال حوزه لوازم خانگی گفت: با توجه به گرمای هوا و افزایش تقاضا، قیمت کولر گازی در روز‌های آینده احتمالا تغییر خواهد یافت و به سوی گرانی می‌رود.

قیمت کولر گازی

نشان تجارت - هر ساله با آغاز فصل گرما در حالی بازار وسایل سرمایشی و به ویژه کولر گازی داغ می‌شود که تب خرید آن به خصوص در استان‌های جنوبی موجب افزایش قیمت و پررونق شدن بازار آن می‌شود.

یک فعال حوزه لوازم خانگی می‌گوید: به تجربه هر ساله، قیمت کولر گازی از اوایل اردیبهشت ماه تا ۱۵ تیرماه شاهد افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی است.

افزایش تقاضای کولر گازی در روز‌های گرم خرداد

علی رجایی، فعال بازار لوازم خانگی با بیان اینکه اگر مردم نیاز به کولر گازی دارند خرید خود را به تعویق نیندازند، به اقتصاد ۲۴ گفت: بازار کولر گازی از اوایل اردیبهشت ماه تا ۱۵ تیر ماه شاهد افزایش تقاضاست.

بازی تجار با قیمت کولر گازی

برخی مخاطبان اقتصاد ۲۴ از قیمت بالای کولر گازی‌های موجود در بازار گلایه دارند. رجایی در مورد قیمت کولر گازی در ایران به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: با افزایش تقاضای کولر گازی و با گرم شدن هر درجه دما، از اردیبهشت ماه تا ۱۵ خرداد، بازی تجار آغاز می‌شود.

رجایی در ادامه گفت: تجار در این دو ماه، کولر گازی را هرچند روز یک بار در بازار نایاب می‌کنند تا عطش تقاضا، قیمت‌ها را بالا ببرد و دوباره کالا را به قیمت بالاتر به بازار عرضه می‌کنند.

الان زمان مناسبی برای خرید کولر گازی است؟

اما سوال اصلی این است که آیا الان زمان مناسبی برای خرید کولر گازی است؟ این فعال بازار لوازم خانگی به اقتصاد ۲۴ گفت: مردم اگر نیاز به کولر گازی دارند خرید خود را به تعویق نیندازند، زیرا گرانی ۳۰ تا ۵۰ درصدی در بازار کولر گازی در راه است.

رجایی در مورد تاثیر قیمت دلار بر بازار کولر گازی گفت: قیمت کولر گازی برخلاف انتظار، هیچ ارتباطی با قیمت دلار و ارز ندارد؛ بنابراین با ارزان شدن یا گرانی قیمت دلار و ارز نباید منتظر تغییر قیمت کولر گازی باشیم.

قیمت‌های عجیب و غریب در بازار کولر گازی

مشاهدات میدانی اقتصاد ۲۴ از بازار کولر گازی نشان می‌دهد بازار به شدت شکننده است. این در حالی است که این فعال بازار لوازم خانگی معتقد است تجارت کولر گازی برای تجار سود‌های عجیبی دارد.

رجایی در این مورد به اقتصاد ۲۴ توضیح می‌دهد: در خرداد ماه سال گذشته که قیمت دلار در بازار غیررسمی ۲۷۷۰۰ تا ۲۸۵۰۰ تومان بود، قیمت کولر گازی ۲۴ هزار به ۲۳ میلیون تومان رسیده بود؛ در حالی که همان کولر گازی برای تاجر نهایتا ۷ میلیون تومان تمام می‌شد؛ اما با افزایش قیمت دلار به ۶۳ هزار تومان در ماه‌های سرد سال باز هم کولر گازی ۲۲ میلیون تومان در بازار فروخته می‌شد.

گارانتی‌های تقلبی در بازار کولر گازی

گارانتی‌های کولر گازی یکی از مسائل حل نشده در بازار است. این فعال بازار لوازم خانگی در این مورد می‌گوید: تکنولوژی کولر گازی‌های موجود در بازار مربوط به سه شرکت آکس، مدیا و تی سی ال چین است که عمده بازار ایران را تشکیل می‌دهند.

رجایی با اشاره به اینکه این کولر گازی‌ها با برگه سبز وارد ایران می‌شوند، به خریداران توصیه کرد: حتی اگر کولر گازی ایرانی می‌خرند از شرکت معتبر خریداری کنند.

نکات مهم برای خریداران کولر گازی

این فعال بازار لوازم خانگی به خریداران کولر گازی توصیه کرد: کولر گازی دستگاهی است که به ندرت به مشکل می‌خورد.

رجایی خاطرنشان کرد: اگر مردم می‌خواهند کولر گازی شان دچار مشکل نشود حتما از سیم کشی مناسب استفاده کنند و جریان برق آن با برق منزل متفاوت و جدا باشد. نکته دوم اینکه حتما محافظ برق بر سر راه آن قرار دهند. اگر این موارد را انجام بدهند نیاز به گارانتی برای دستگاه خود ندارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون