کد خبر: ۴۶۹۴۷
۱۷:۰۲ -۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
سیدکریم حسینی گفت: هر کجا ناکارآمدی در مدیریت باشد، باید با آن برخورد کرد و من، این ناکارآمدی را در وزارت صمت می‌بینم و حال، هدف من و همکاران استیضاح‌کننده‌ام در این باره، اصلاح است. این اصلاح، هم به نفع دولت است و هم مردم.

استیضاح فاطمی امین

نشان تجارتمحمد آیتی: در حالی به جلسه استیضاح دوم سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت نزدیک می‌شویم که گویا قرار نیست حاشیه‌ها نسبت به این وزارتخانه کم شود. این بار در اظهارنظری، احمد علیرضابیگی گفته در جریان منتفی‌شدن استیضاح قبلی فاطمی‌امین، ۷۰ تا ۷۵ خودروی شاسی بلند در اختیار مجلس قرار گرفته بود. وی افزود: بنا ندارم از امتیازاتی که داده شده است صحبت کنم، اما خوب است هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بیاید تکلیف آن خودرو‌هایی که به نمایندگان داده شد را مشخص کند که چرا قریب به ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو در اختیار نمایندگان قرار گرفت و تکلیف و ارتباط آن را با موضوع استیضاح نمایندگان روشن کنند.

پس از صحبت‌های احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز، سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت با ارسال نامه‌ای به دادستان کل کشور، خواهان برخورد با ارائه کنندگان این مطالب نادرست شده است.

در همین خصوص، سیدکریم حسینی، نماینده اهواز به اقتصاد۲۴ گفت: مطالبی که توسط یکی از نمایندگان در خصوص تحویل ۷۰ تا ۷۵ خودروی شاسی بلند توسط یک خودروساز به مجلس گفته شد، به هیچ وجه صحت ندارد و این آقا با گفتن این صحبت‌ها، اول به خودش و سپس به جایگاه نمایندگی و دولت، توهین کرد. اگر کسی مطلبی را می‌گوید حتماً باید با سند صحبت کند، وگرنه این روند، خودنمایی است. از این‌رو، از مراجع قضایی می‌خواهم با کسانی که بدون پشتوانه، روی به تشویش اذهان عمومی می‌آورند، برخورد کنند.

وی افزود: بنده خودم، هم در استیضاح اول و هم در استیضاح دوم آقای فاطمی‌امین، پای کار بوده و هستم و حقیقتاً کسی به خاطر اینکه وزیر را استیضاح کردیم و مجدداً هم روی به این کار آوردیم، به ما پیشنهاد مالی نداد و اگر هم چنین بی‌اخلاقی صورت می‌گرفت، ما حاضر نیستیم از کار قانونی و مطالبه به حق مردم، کوتاه بیاییم و آن را زمین بگذاریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: استیضاح یک امر قانونی است و ما به خاطر دغدغه و چالش‌هایی که در بخش خودرو، تجارت، تولید و حمایت از تولیدکنندگان و... وجود دارد و انتقادات جدی در این باره به وزارت صمت است، از ابزار قانونی خود برای استیضاح آقای فاطمی‌امین استفاده کردیم و پای آن هم ایستاده‌ایم.

ناکارآمدی در وزارت صمت وجود دارد

حسینی در واکنش به اینکه آیا لابی وزارت صمت برای جلوگیری از استیضاح و حال، ابقا شدن وزیر، پرقدرت است؟ گفت: همانطور که برخی همکاران در مجلس، تلاش برای استیضاح دارند، دولت و وزارت هم، برای دفاع از خودش، دست به تلاش‌هایی زده و می‌زند و الزاماً این تلاش‌ها نباید آلوده به رشوه و امتیاز دادن باشد. گاهی آن‌ها اظهارنظر‌هایی می‌کنند و با گزارش عملکردشان، می‌خواهند فضا را تغییر دهند. حقیقتاً تاکنون که من جزو استیضاح‌کنندگان بودم، از سوی وزیر صمت و همکارانش، حرف از امتیاز به میان نیامد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر کجا ناکارآمدی در مدیریت باشد، باید با آن برخورد کرد و من، این ناکارآمدی را در وزارت صمت می‌بینم و حال، هدف من و همکاران استیضاح‌کننده‌ام در این باره، اصلاح است. این اصلاح، هم به نفع دولت است و هم مردم؛ از این‌رو پای استیضاح خود ایستادیم. از طرفی، این روند مجلس، اصلاً مغایر با فرمایشات حکیمانه رهبر انقلاب در خصوص همکاری و همراهی قوا با یکدیگر نیست. مجلس بنایی برای تقابل با دولت ندارد و استیضاح، امری قانونی برای اصلاح امور است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون