کد خبر: ۴۶۹۱۳
۱۳:۰۸ -۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
ایزوگام یک عایق رطوبتی قوی است که از لایه مختلفی با مواد مصنوعی پلی استر، تیشو یا الیاف‌های شیشه نخ دار، قیر پالایشگاهی، پلی اتیلن، پیش ساخته می‌شود؛ و به انگلیسی isogam نوشته می‌شود.

ایزوگامنشان تجارت - ایزوگام چیست؟ ایزوگام یک عایق رطوبتی از قبل  تولید می شود. از قیر معدنی که با پلیمر روکش می پوشانند. و پلی استر و الیاف شیشه که تیشو نام دارد مقاوم سازی می شود. محصولی جزو عایق های رطوبتی و نوعی مصالح ساختمانی است. که برای جلوگیری از نفوز آب به سازه و ساختمان جلوگیری می کند.

ایزوگام 

عایق ایزوگام محصولی که از دوالی 5 لایه تیشو یا الیاف شیشه و  پلی استر که با قیر معذنی یا پالایشگاهی تقویت و مقاوم می شوند. و با استفاده از پلیمر پوشیده می شود. از این عایق  برای عایق بندی سازه ای عمرانی مانند ساختمان ها و تاسیسات استفاده می شود.

از این عایق پلیمری قیری رطوبتی اولین بار در کشور ایتالیا برای آب بندی استفاده شد. و کشور ایران با گپی برداری از خطوط تولید برای اولین بار در شهر شیراز توسط شرکت پشم شیشه ایران تولید شد. خط تولید آن در کرج شهرک صنعتی اشتعهاد واقع شده است. و به عنوان یک کالای کاملا ضد رطوبتی در ساختمات می باشد که در اختیار سازندگان ساختمان قرار می گیرد.

عایق رطوبتی ایزوگام معنی فارسی و انگلیسی ندارد. از دو بخش ایزو و گام  تشکیل می شود. iso مخفف کلمه isole است. که یک کلمه فرانسوی است. معنی gam جمع نمودن است.  اسم آن مانند بعضی از مواد های شوینده بهداشتی ابداعی می باشد.

در زبان انگلیسی isolate است. معنی این گلمه عایق کاری یا عایق نمودن است. مانند ریکا و یا تاید که کلمه انگلیسی و معنی فارسی ندارد. برای اینکه بدانیم این عایق رطوبتی چیست ؟ و چه پیشینه ای دارد؟ با ما همراه باشید.

قیمت ایزوگام چیست؟

همیشه عواملی باعث قیمت گذاری روی محصولات می شود. برای عایق رطوبتی عواملی وجود دارد که عبارتند از:

  • برند عایق رطوبتی

بعضی از برند ها در بازار قیمت بالاتری نسبت به دیگر برند ها دارند مانند پشم شیش ایران که اولین تولید کننده ایزوگام است. یک عایق رطوبتب پلیمری عالی تولید می کند.  بسیار معرف نسبت به برند های دیگر است، نام تجاری قوی تری دارد، خدمات بهتری در نصب و حمل و نقل دارد وبرای همین دلیل قیمت بالاتر می رود.

تعداد لایه های  عایق رطوبتی

عایق رطوبتی دولایه به طور کلی نسبت به دیگر محصولات تک لایه که مواد بیشتری استفاده می شود قیمت بالاتری دارد. هر مقدار که ضخامت عایق بالاتر باشد قیمت نیز افزایش می یابد.

  • روکش فویل

فویل نیز یکی از عوامل بالا رفتن قیمت ایزوگام می شود. این نوح محصول را بیشتر در پشت بام و دیوار ها نصب می شود. ولی مدل ساده آن قیمت ارزانی دارد. و در سرویس های بهداشتی و فنداسیون استفاده می شود.

  • روکش طرح دار

با توسعه عایق رطوبتی طرح های مختلفی بوجود آمد که قیمت عایق رطوبتی را افزایش می دهد. طرح های آجری، چمنی، کاشیکاری که برای نصب روی پشت بام و دیوار ها طراحی شد.

  • قیمت ایزوگام با نصب و بدون نصب

خریداران باید کمی دقت کنند که بعضی از فروشندگام عایق رطوبتی قیمت را با نصب و در بعضی مواقع قیمت بدون نصب را می دهند که این اختلاف همیشه باعث بالا رفتن و پایین آمدن قیمت ایزوگام می شود.

قیمت رول 10 متری ایزوگام

عایق رطوبتی و پلیمری با عرض 1 متر و طول 10 متر تولید می شود. همیشه قیمت به متر مربع به مشتری اعلام می شود. ولی رول 10 متری ایزوگام بستگی به ضخامت، روکش فویل، محصول پلیمری و یا دمیده، برند و به حمل و نقل دارد. اما قیمت رول متر  10 متری ایزوگام با فویل همیشه گرانتر از محصول ساده است . قیمت نصب همیشه در هر متر مربع بین 15000 تومان  الی 20000 تومان است.

ایزوگام استخر

برای استخر از ایزوگام ساده استفاده می شود یک بار به صورت افقی و یک بار هم به صورت عمودی نصب می شود. باید توجه داشته باشید که از عایق رطوبتی اول 72 ساعت گذشته باشد. توجه داشته باشید که برای محکم کاری هر گز از قیر برای زیر عایق رطوبتب استفاده نکنید. و از مواد تورسیل و یا عایق  تی 99 (T99) استفاده کنید. که محلول آبی باشد یا بنزینی.

مواد تشکیل دهنده ایزوگام چیست؟

  • پلی اتیلن یا سنگ ریزه
  • آلومینیوم
  • تیشو یا الیاف های شیشه  نخ دار
  • پلی استر
  • قیر پالایشگاهی
  • پلی اتیلن

ایزوگام به زبان انگلیسی

همان طور که گفته شد اسم انگلیسی برای آن نمی توان یافت. نام آن به صورت اتفاقی و ابداعی پدید آمده است. و در طول زمان این نام  را برای آن برگزیده اند. برای همین دلیل نمی توان نام انگلیسی برای انتخاب نمود. چون کاربرد آن در آب بندی و عایق کاری می باشد. و جهت جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت به سازه های ساختمانی است. می توان به موارد زیر اشاره نمود.

عایق رطوبتی یا ضد آب به معنی Waterproof و یا Waterproofing است. این دوکلمه به معدنی عایق رطوبتی است. که نام گسترده ای برای کلیه عایق های ضد آب و رطوبت استفاده می شود که ایزوگام هم یکی از آنها است.

ولی کلمه انگلیسی isolation به معنی عایق کاری و پوشاندن سطحی یا جسمی می باشد که از نفوذ هر نوع گاز و مایع و سیالات جلوگیری می کند. با انواع پلیمرها و الیاف های شیشه و همچنین مایعات تولید می شوند و با چند لایه سطحی را می پوشاند. تا از ورود رطوبت و نم جلوگیری کند.

ایزوگام ارزان چیست؟

هرگز به سمت ایزوگام ارزان نروید. مواد های عایق ارزان همیشه باعث هزینه دوباره و باعث خسارت های مالی شدید می شوند. عایق رطوبتی ارزان همیشه از مواد بی کیفیت استفاده می شود. و  آب بندی مناسبی ندارد.

کاربرد ایزوگام چیست؟

این محصول به علت مقاومت بالا و سبک بودن خود به تنهایی یک عایق آب بندی کال است. که برای موارد زیر استفاده می شود.

برخی از کاربرد های آن عبارتند از:

  • سدها
  • دیوار ها
  • تونل‌ها
  • استخرها
  • مخازن آب
  • پشت بام‌ها
  • پی ساختمان
  • پارکینگ‌های طبقاتی
  • لوله‌های آب گاز، نفت

بهترین ایزوگام چیست؟

بهترین ایزوگام مواد عایق های رطوبتی پلیمری هستند. که با بهترین کیفیت مواد و الیاف شیشه و مواد قیر پالایشگاهی استفاده می شود که قدیمی ترین آن مربوط به شرکت پشم شیشه ایران است.

 شرکت پشم شیشه ایران به عنوان اولین تولید کننده در ایران بهترین نوع ایزوگام را تولید می کند. که به مدل های فویل دار و ساده که نشان LA4 شناخته می شود. این کارخانه ابتدا در شهر شیراز اقدام به تولید نمود و سپس برای دسترس بودن به شهر صنعتی اشتعهارد انتقال یافت.

خرید ایزوگام

برای خرید ایزوگام  می توانید بااز سایت ایزوگام  شرکت اندیشه عایق آریا تماس بگیرد. و از مشاوره رایگان استفاده نمایید. تحویل محصولات در تهران می باشد. و نصب آن با نصابان حرفه ای انجام می شود.که مورد تایید شرکت تولید کننده می باشند.

انواع ایزوگام

انواع عایق های رطوبتی به صورت های پلیمری و دمیده تولید می شوند که پلیمری کاربرد بیشتری دارد. و پلیمری ها عبارتند از :

 ایزوگام ساده

عمده کاربرد آن برای عایق بندی سرویس های بهداشتی و پی ساختمان و فنداسیون می باشدکه کاملا مقرون به صرفه تر از قیر و گونی می باشد.

ایزوگام فویل دار

بیشترین کاربرد آن در پشت بام ها و دیوار ها می باشد. این عایق به دلیل داشتن فویل مانع از ورود گرما در فصل تابستان و مان های گرم می شود. ونور آفتاب را منعکس می کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون