کد خبر: ۴۶۷۶۵
۰۹:۰۲ -۲۸ فروردين ۱۴۰۲

جوانسازی پوست با سلول درمانی

مرور زمان و افزایش سن و وجود برخی از بیماری‌های خود ایمنی همچون آرتریت روماتوئید و لوپوس، اندام‌های مختلف بدن را با تغییراتی مواجه می‌سازند که پوست بدن نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود؛ لذا پیری پوست یکی از عوارض آن است.

جوانسازی پوست با سلول درمانی

نشان تجارت - به طور کلی پیری و عوارض آن موضوعی هستند که از دید هیچ کس پنهان نبوده به گونه‌ای که هیچ فردی نمی‌تواند از روند پیر شدن جلوگیری نماید؛ اما در این خصوص روش‌های زیادی ارائه شده که به نوعی مسیر رسیدن به پیری را طولانی‌تر کرده و در واقع کمک می‌کنند تا فرد بهتر با پیری مقابله نماید. جوانسازی پوست با سلول درمانی یکی از روش‌های درمانی در این خصوص است.

عوامل پیری زودرس پوست

مرور زمان و افزایش سن و وجود برخی از بیماری‌های خود ایمنی همچون آرتریت روماتوئید و لوپوس، اندام‌های مختلف بدن را با تغییراتی مواجه می‌سازند که پوست بدن نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود؛ لذا پیری پوست یکی از عوارض آن است. با بالا رفتن سن، ترشح هورمون‌ها نیز کاهش می‌یابد و این موضوع در تولید چربی از غدد سباسه تاثیر می‌گذارد و به مرور زمان باعث نازک شدن و خشکی بیشتر پوست می‌گردد. در کنار این موضوع نیز پوست استحکام و سفتی خود را از دست خواهد داد.

جوانسازی پوست با سلول درمانی

بنابراین روش‌های مختلفی برای مواجهه با این مشکل ارائه می‌شود. لازم به ذکر است که سبک زندگی ناسالم، نداشتن خواب کافی و شرایط پر تنش در کاهش کلاژن سازی و پیری زودرس پوست مؤثر خواهند بود. مصرف غذا‌های شیرین و تولید شده در کارخانجات باعث به وجود آمدن شرایط متفاوتی برای بدن می‌شوند و مانع از برقراری کامل و درست ارتباط کلاژن با سلول‌های پوست خواهند شد؛ بنابراین با پرهیز از مصرف سیگار و الکل، مراقبت از رژیم غذایی و ورزش پروسه پیری پوست تا حدودی کند‌تر می‌شود. برای درمان و حل مشکل پیری پوست قبل از هر چیزی می‌بایست دلیل ایجاد آن را بیابید و در نهایت اقدام به درمان چین و چروک‌های پوستی خود کنید.

میزان موفقیت درمان در جوانسازی پوست با سلول درمانی

میزان نتیجه درمان در این روش حدوداً ۵۰% تا ۷۰% خواهد بود. به طور کلی جوانسازی پوست با سلول درمانی آخرین روش درمانی در مواردی که مقاومت به درمان وجود داشته، خواهد بود. استفاده از کشت سلول‌های کراتینوسیت را می‌توان از موارد کاربردی دیگر سلول درمانی به حساب آورد که در محل زخم‌هایی که به واسطه بیماری‌های مختلف به وجود آمده اند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زمان درمان و ترمیم زخم با توجه به این که کراتینوسیت‌ها روی پوست را پوشش می‌دهند، با استفاده از آن‌ها به عنوان سدی برای پیشگیری از عفونت، زخم را مرطوب حفظ می‌کنند و باعث تسریع بهبودی زخم می‌شوند.

با توجه به اطلاعات به دست آمده از مطالعات ارائه شده، به طور متوسط کشت کراتینوسیت‌ها در زخم‌های پوستی برای درمان و کاهش میزان زخم‌ها ۲۵% الی ۸۵% موثر واقع گردید. به طور کلی سلول درمانی پوست صورت جهت بهبود افرادی که به بیماری پوستی مبتلا هستند و همچنین طرفداران جوانسازی پوست روشی موثر و محبوب شناخته می‌شود.

چگونگی جوانسازی پوست با سلول‌های بنیادی

در ابتدا سلول‌هایی با نام فیبروبلاست تنها قادر خواهند بود تا بخش کوچکی از پوست بیمار را حل کنند که پس از مدت زمانی به صورت تدریجی در محل کشت تکثیر خواهند شد. در مرحله بعدی این سلول‌های تکثیر شده در بخش‌هایی از پوست که فرو رفتگی دارند مجددا تزریق می‌شوند. لازم به ذکر است که این فرورفتگی‌ها ممکن است بنابر عللی همچون جوش‌های روی پوست یا چین و چروک‌های پوستی به وجود آمده باشند.

اکنون فیبروبلاست در محلی که تزریق صورت گرفته کلاژن سازی را آغاز می‌نماید، در ادامه این روند شاهد پر شدن فرو رفتگی‌ها و نواقص پوستی خواهیم بود. سلول‌ها در این روش که به آن روش خویش سازگار گویند، به خود فرد تعلق دارند؛ بنابراین سیستم ایمنی فرد تحریک نخواهد شد. تاثیری که در دراز مدت به دنبال خواهد داشت، ارجحیت این روش را نسبت به دیگر روش‌های مد نظر افزایش می‌دهد.

کاربرد درمانی سلول‌های بنیادی

روش سلول درمانی پوست صورت عملکرد‌های درمانی متفاوتی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به درمان بیماری‌های ویتیلیگو، چین و چروک‌های پوستی، آرتروز (استئوآرتریت)، آکنه و اسکار سالک، زخم‌های دیابتی و مشکلات قلبی اشاره کرد؛ همچنین هر کدام از این درمان‌ها با روشی مخصوص به خود انجام خواهند شد. به طور کلی می‌توان با تزریق سلول‌های بنیادی برای لیفت صورت، لیفت باسن، بهبود چروک‌های دست، بهبود اسکار و جای زخم اقدامات لازم را به عمل آورد.
جوانسازی پوست با سلول درمانی

با بهره مندی از سلول‌های بنیادی می‌توان لیفت پوست را انجام داد که برای کشیدگی پوست و کاستن چین و چروک‌ها روشی بی‌خطر به حساب می‌آید. این روش به دلیل بی عارضه بودن و اثر بخشی عالی خود توانسته یک جایگزین مناسب برای بسیاری از روش‌های انجام لیفت پوست باشد که عوارضی را به دنبال خواهند داشت.

سخن پایانی

جوانسازی پوست با سلول درمانی از روش‌های محبوب و پرکاربرد امروزی شناخته می‌شود. افراد زیادی این فرآیند را به دلیل نتیجه بخش بودن بالا، اعمال می‌نمایند. در حال حاضر از این تکنیک در یک سری کشور محدود مورد استفاده قرار می‌گیرد که ایران از اولین کشور‌هایی بوده که توانسته این عمل را به صورت موفقیت آمیز انجام دهد.

دکتر عاطفه پیشگاهی متخصص در زمینه پوست، مو و زیبایی است و در مطب خود سلول درمانی پوست را بصورت تخصصی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای جوانسازی و همچنین رفع مشکلات پوستی خود به مطب ایشان مراجعه و برای رزرو نوبت و مشاوره تخصصی با شماره‌های ۰۲۱۲۲۶۵۰۶۳۰ – ۰۲۱۲۲۶۵۰۲۳۰ و ۰۹۱۲۵۲۱۶۱۲۲ تماس بگیرید.

برچسب ها:
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون