کد خبر: ۴۶۰۷۳
۱۰:۳۱ -۰۲ اسفند ۱۴۰۱
قابلیت‌های یک نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات تضمین می‌کند که تجهیزات تولید برای انجام وظایف تعریف شده‌اش معتبر و تأیید شده است. نرم‌افزار مدیریت نگهداری تجهیزات تضمین می‌کند که تجهیزات به برنامه‌های کالیبراسیون و نگهداری مناسب پایبند هستند.

نشان تجارت - نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات، کارایی تجهیزات را با طراحی برنامه نگهداری پیشگیرانه و تعمیرات اصلاحی به حداکثر می رساند. این نرم‌افزار شرایطی را که تجهیزات برای حفظ اوج کارایی‌شان به نگهداری و تعمیرات نیاز دارند، به طور حرفه‌ای ایجاد می‌کند. مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات، الزامات نگهداری منابع-محور را بر اساس تاریخ درج شده در تقویم، مدت استفاده و توان عملیاتی تعریف و پیگیری می‌کند. مرحله اجرا پس از تخصیص الزامات نگهداری و تعمیرات به منابع و در حین اجرای خدمات بخش تولید رخ می‌دهد.

قابلیت‌های یک نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات تضمین می‌کند که تجهیزات تولید برای انجام وظایف تعریف شده‌اش معتبر و تأیید شده است. نرم‌افزار مدیریت نگهداری تجهیزات تضمین می‌کند که تجهیزات به برنامه‌های کالیبراسیون و نگهداری مناسب پایبند هستند. تجهیزاتی که تاییدیه ندارند نمی‌توانند برای تولید استفاده شوند. کارایی نرم افزار CMMS آلکا در مدیریت تجهیزات خط تولید در مقایسه با سایر نرم افزارها بالاتر و رقابتی تر است. نرم افزار آلکا را از مشتریانش استعلام کنید.

نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات

نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات از حل مشکل پیشگیرانه و برنامه‌ریزی بهینه تجهیزات پشتیبانی می‌کند. این نرم‌افزار به طور خودکار نگهداری و تعمیرات را بر اساس زمان یا مدت استفاده ردیابی و برنامه‌ریزی می‌کند؛ که می‌تواند شامل اجرای جریان‌های فرآیند کار از پیش تعریف شده باشد.

فشار تولید با حجم بالا، برنامه‌های کاهش هزینه و قابلیت اطمینان تجهیزات مسائلی هستند که تولیدکنندگان روزانه با آن مواجه هستند. به علاوه این مسائل، مقررات پیچیده، تقاضای کیفیت بالاتر و برنامه‌های بهبود مستمر نیز از دیگر مسائل مطرح شده هستند. تولید ناب امروزی شامل اطمینان از در دسترس بودن و قابلیت اطمینان تجهیزات است. مدیریت مؤثر این اولویت‌ها نیازمند راه‌حل مدیریت نگهداری و تعمیرات است به صورتی که دسترسی به اطلاعاتی مانند برنامه‌های نگهداری پیشگیرانه تجهیزات را امکان‌پذیر می‌سازد و بر صلاحیت و در دسترس بودن منابع تاکید می‌کند.

نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات برای دید و کنترل

نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات برای افزایش بهره‌وری و بهبود کارایی، دید و کنترل را در اختیار شما قرار می‌دهد. عملکرد تجهیزات را در اوج کارایی نگه دارید. برخی از مزینهایی که این نرم افزار دارد شامل:

  • برنامه‌های نگهداری و تعمیرات را مدیریت و اجرا کنید.
  • از طریق رویکرد فعال، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات را کاهش دهید.
  • از انطباق با شرایط منابع اطمینان حاصل کنید.
  • هزینه‌های توقف خط تولید به دلیل خرابی تجهیزات را کاهش دهید.
  • به بهترین شیوه‌های تولید پایبند باشید.

نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات از حل مشکل پیشگیرانه و برنامه‌ریزی بهینه تجهیزات پشتیبانی می‌کند. منظور از پشتیبانی در این قسمت، قابلیت برنامه ریزی انواع برنامه تعمیر پیشگیرانه کارکرد محور یا زمان محور است. برنامه تعمیر پیشگیرانه باید به نحوی طراحی شود که همه جنبه های مریوط به تجهیزات و تعمیر کاران را درنظر بگیرد، یعنی زمانی که تعمیر کار برای انجام سرویس اعزام می‌شود نکات ضروری کاملا مشخص باشند. مثلا لیست وظایف تعمیرکار، چک لیست فعالیت PM، ابزارآلات مورد نیاز، قطعاتی که باید تعویض شود و مهارت موردنیاز برای انجام تعمیر مشخص باشند. 

نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات

بهره‌وری و کارایی را به حداکثر برسانید

نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات به شما در ردیابی میزان استفاده از تجهیزات، مدیریت برنامه‌های نگهداری و تعمیرات، در دسترس یا غیرقابل دسترس قرار دادن منابع و تعریف منابع واجد شرایط که می‌توانند هنگام شروع کار در یک عملیات انتخاب شوند کمک می‌کند. هنگامی که تجهیزات تحت نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه قرار می‌گیرند، به طور خودکار از دسترس خارج می‌شوند و پس از اتمام عملیات تعمیرات و نگهداری، تجهیزات دوباره آنلاین شده و برای انجام عملیات تولید در دسترس قرار می‌گیرند.

با نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات می‌توانید میزان مصرف منابع را بر اساس زمان سپری شده، مدت زمان استفاده و مقدار تولید محاسبه کنید و بر اساس محدودیت‌های از پیش تعریف شده، اطمینان حاصل کنید که تولید از الزامات نگهداری و تعمیرات فراتر نمی‌رود. این قابلیت، امکان مشاهده مسائل مربوط به منابع و تاریخچه دقیق تمام فعالیت‌های گذشته را فراهم می‌کند. بدون این سطح از دید، تعیین مقادیر عملکرد واقعی برای تجهیزات عملاً غیرممکن خواهد بود.

مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات پیشگیرانه

نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات به شما این امکان را می‌دهد که از طریق نگهداری پیشگیرانه، محیط فعالی ایجاد کنید. رویکرد معمول شکست و تعمیر واکنشی می‌تواند خطوط تولید مهم و حیاتی را متوقف کرده و توانایی شما برای برآورده کردن تقاضای مشتری را به خطر بیندازد. رویکرد واکنشی هزینه‌های نگهداری و تعمیرات را نیز به دلیل اضافه‌کاری و هزینه‌های تاخیر در ارسال کالا افزایش می‌دهد. استراتژی واکنشی در مقابل پیشگیرانه قابل مقایسه نیست به هیج عنوان توصیه به اجرای استراتژی تعمیر واکنشی نمی‌شود؛ مگر اینکه سیاست های کلی کسب و کار نت واکنشی را در دستور کار قرار دهد.

ارتباط موثر با سایر سامانه های مرتبط

یکپارچه‌سازی کامل با یک سیستم اجرایی تولید[1]، در دسترس بودن و شرایط تجهیزات را قبل از استفاده تضمین می‌کند. انتخاب صحیح نرم افزار نگهداری و تعمیر تجهیزات همیشه در بخش نهایی، یعنی بخش تولید  مشهود است. یکی از ویژگی های مورد نیاز نرم افزار تعمیر و نگهداری تجهیزات، امکان ارتباط با سایر نرم افزارها، سخت افزارها و سیستم ها است. بخش تعمیر و نگهداری با طیف وسیعی از بخش ها در سازمان سروکار دارد و باید بطور مداوم اطلاعات بین این بخش ها در چرخش باشد تا همواره همه بخش ها به روز باشند.

نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات

مشخصات کلیدی نرم افزار CMMS

نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات، برنامه‌ریزی جامع رهگیری منابع نگهداری و تعمیرات را فراهم می‌کند. بهره برداری صحیح و به جا از منابع انسانی و مالی مستلزم نرم افزار مدیریت نت در سازمان است، این نرم افزار با ارائه نمودارها و گزارشات تحلیلی، دیدگاه روشنی در مدیریت بهینه منابع به مدیران ارائه می‌کند.

  • یکپارچه‌سازی کامل با فرآیندهای مرتبط با تجهیزات
  • پیکربندی برنامه‌های مورد نیاز نگهداری و تعمیرات بر اساس توان عملیاتی، زمان سپری شده، تاریخ‌های خاص و دوره‌های متناوب
  • تخصیص برنامه یا زمانبندی مناسب به هر منبع
  • تعیین افرادی که اعلان‌های خبری در مورد نگهداری و تعمیرات درحال انتظار، در موعد سررسید و پس از موعد سررسید را دریافت می‌کنند
  • فعال و غیرفعال‌سازی آسان الزامات نگهداری
  • خودکارسازی روش‌های تشخیصی و عیب‌یابی تجهیزات
  • ایجاد وظایف برای فعالیت نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و اصلاحی
  • یکپارچه‌سازی مشخصات کالیبراسیون و روش‌های آزمایش در رویه‌های نگهداری و تعمیرات و تعمیرات اساسی

نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات در نهایت مدیریت بهینه تجهیزات و پرسنل تعمیراتی را میسر می‌سازد. اما برای رسیدن به این هدف باید بتواند تمام جوانب برنامه تعمیرات پیشگیرانه، تعمیر بر اساس وضعیت تجهیزات و تعمیرات اضطراری تحت پوشش و کنترل درآورد. نرم افزار آلکا نسخه اختصاصی خط تولید توان عملیاتی، اجرایی و فنی تجهیزات را در حد استاندارد ثابت می‌کند. این نرم افزار به عنوان بهترین نرم افزار نگهداری و تعمیرات هم اکنون در شرکت آب شیرین کن شایا، شرکت دیجی کالا، شرکت تولیدی به بان شیمی گلستان و .. مورد بهره برداری قرار گرفته است، و با توجه به درخواست های تیم اجرایی امکانات و ماژول هایی به نرم افزار آلکا اضافه شده است. تجهیزات خط تولید حساسیت بالایی دارندو بایستی همواره آماده بکار باشند نرم افزار CMMS آلکا یرای حفطظ حداکثر کارایی تجهیزات طراحی شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون