کد خبر: ۴۶۰۴۴
۱۵:۳۹ -۳۰ بهمن ۱۴۰۱
چای نوشیدنی است که از دیرباز تاکنون بین ما ایرانیان طرفداران بسیاری داشته است. این نوشیدنی گرم و خوشمزه علاوه بر خواص بی‌شماری که دارد، به خودی خود طعم فوق العاده و آرامش‌بخشی دارد، اما گاهی برخی از مردم به واسطه ترکیب آن با گیاهان دیگر طعم‌های جدیدتر و تازه‌تری خلق می‌کنند. این طعم دهنده ها می‌توانند چای را دلچسب‌تر کرده و با این کار بر خوشمزگی و همچنین خواص آن می‌افزایند.

معرفی بهترین طعم دهنده‌های چای و خواص آن‌ها

نشان تجارت - چای نوشیدنی است که از دیرباز تاکنون بین ما ایرانیان طرفداران بسیاری داشته است. این نوشیدنی گرم و خوشمزه علاوه بر خواص بی‌شماری که دارد، به خودی خود طعم فوق العاده و آرامش‌بخشی دارد، اما گاهی برخی از مردم به واسطه ترکیب آن با گیاهان دیگر طعم‌های جدیدتر و تازه‌تری خلق می‌کنند. این طعم دهنده ها می‌توانند چای را دلچسب‌تر کرده و با این کار بر خوشمزگی و همچنین خواص آن می‌افزایند.

images_1676805080_63f203d855dee.png

افزودن طعم ‌دهنده چای چه فایده‌ای دارد؟

چای اگر با کیفیت و مرغوب باشد، به خودی خود دارای خواص فراوان است. چای به عملکرد کلیه‌ها کمک می‌کند. این نوشیدنی خوشمزه اگر به صورت کم رنگ مصرف شود، می‌تواند سلامت قلب را بهبود ببخشد. پلی‌فنول‌ که در آن وجود دارد می‌تواند خطر ابتلا به پارکینسون را کاهش دهد. حال با اضافه کردن طعم‌دهنده‌ها می‌توان خاصیت این نوشیدنی گرم و دلپذیر بیشتر کرد. برای خرید چای لاهیجان به سایت نورجعفری مراجعه نمایید.

طعم دهنده چای از هر نوعی که باشد می‌تواند با خواصی که دارد باعث سلامتی و تندرستی بدن ما شود. به عنوان مثال، هل و دارچین با داشتن آنتی اکسیدان می‌توانند خواص ضد سرطان داشته و از بروز برخی بیماری‌ها جلوگیری کنند.

انواع طعم دهنده چای

همانطور که پیش‌تر گفتیم طعم‌دهنده‌ها می‌توانند مزه بهتری به چای بدهند. حتی اگر طرفدار پر و پا قرص چای نباشید ولی بخواهید از خواص بی‌شمار آن بهره ببرید، می‌توانید از این طعم دهنده‌ها استفاده کنید و از آن لذت ببرید. در ادامه انواع طعم دهنده چای را با شرح خواص آن‌ها به شما معرفی خواهیم کرد:

عسل

اضافه کردن عسل به چای می‌تواند یکی از راهکارهای خوش طعم شدن چای ایرانی باشد. عسل را می‌توان به عنوان یک شیرین کننده طبیعی به چای اضافه کرد. عسل دارای انواع مختلفی از جمله مانند عسل گل وحشی، عسل زغال اخته و عسل صدر است و تمام این‌ها می‌توانند به چای شما طعمی مطبوع بدهند.

عسل از کالری بیشتری نسبت به شکر برخوردار است، اما به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن گزینه سالم‌تری است. برای حداکثر فواید سلامتی، از عسل اصل و محلی به جای عسل فرآوری شده استفاده کنید. با یک قاشق چای خوری عسل که در چای داغتان شروع کنید و اگر به اندازه کافی شیرین نیست، کمی بیشتر به آن اضافه کنید.

عصاره وانیل

اگر تا به حال نوشیدنی «مه لندن» را امتحان کرده باشید، می‌دانید که اضافه کردن عصاره وانیل به چای طعمی فوق‌العاده و دلچسب به وجود خواهد آورد. در بسیاری از کافه‌ها از شربت وانیل استفاده می‌کنند، که علاوه بر خوش عطر کردن چای می‌تواند آن را شیرین‌تر نیز بکند.

وانیل دارای خواص ضد باکتریایی دارد و موی سر را براق‌تر و رشد آن را نیز سرعت می‌بخشد. مصرف عصاره وانیل از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. علاوه بر این‌ها، عصاره وانیل همراه با چای سیاه داغ می‌تواند سرفه و سرماخوردگی را بهبود ببخشد.

طرز تهیه چای طعم دار با استفاده از وانیل به این صورت است که ابتدا چای سیاه را دم کنید و سپس نصف فنجان شیر را به آن اضافه کنید. پس از هم زدن و مخلوط شدن شیر و چای، نصف قاشق چای‌خوری عصاره یا شربت وانیل را به آن اضافه کنید. می‌توانید برای جذاب‌تر شدن نوشیدنی از کف شیر نیز استفاده کنید.

گل خشک شده

در فرهنگ ما اضافه کردن غنچه خشک شده گل محمدی به چای بسیار مرسوم است؛ اما علاوه بر آن، گل‌های خوش عطر و پرخاصیت دیگری نیز وجود دارد که می‌توانند به عنوان یک طعم دهنده چای عالی عمل کنند.

گل‌های محبوب برای ترکیب با چای عبارتند از؛ رز، اسطوخودوس، یاس و گل همیشه بهار. اگر از گل‌های تازه یا خشک خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که فاقد آفت‌کش‌ هستند و به‌ خوبی شسته تا از هرگونه کثیفی‌ و آلودگی‌ پاک شوند. هنگام خرید از مغازه، مطمئن شوید که گل‌ها کاملا سالم هستند.

گل رز سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که اثرات دیابت نوع ۲، انواع خاصی از سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. گل رز برای سلامت دستگاه ادراری، حافظه و سلامت چشم مفید است و همچنین خاصیت ضدالتهابی دارد. چای گل رز ممکن است درد قاعدگی را نیز کاهش دهد.

اسطوخودوس، که به خاطر اثرات آرام بخشش معروف است، می‌تواند همراه چای بابونه به بهتر شدن خواب شما کمک کند. این گل خوشبو برای دردهای قاعدگی، سلامت پوست و برای تقویت خلق و خو نیز مفید است.

نعنا فلفلی

نعنا فلفلی نیز یکی دیگر از گیاهان معطر برای چای است. نعنا را هم می‌توان به عنوان دم‌کرده‌ای جداگانه و هم به عنوان یکی از بهترین طعم دهنده های چای در نظر گرفت. طعم نعنا به طور کلی تند، سرد و تازه است و ماده‌ای به نام منتول این طعم خاص را به او می‌دهد. حال نعنا فلفلی دارای مقادیر بسیار زیادی از آن است.

نعنا دارای خواص زیادی از جمله تقویت سیستم ایمنی برای محافظت از بدن در برابر عفونت، کمک به هضم غذا، کاهش گرفتگی عضلات و کاهش علائم سندرم روده است. با این وجود، نباید در مصرف نعنا زیاده‌روی کرد و همچنین نعنا برای برخی از افراد خوب نیست.

اگر از رفلاکس اسید معده یا سنگ کلیه رنج می‌برید، همچنین در صورت مصرف داروهای دیابت، فشار خون یا داروهای خاصی که برای بیماران پیوند عضو تجویز می‌شود، از مصرف این نوشیدنی خودداری کنید.

images_1676805107_63f203f3aad91.png

لیمو

لیمو یکی دیگر از خوش طعم کننده های چای است. ترکیب چای و لیمو یک ترکیب کلاسیک بوده که ما ایرانیان معمولا از آن در روزهای گرم فصل تابستان لذت می‌بریم. هم چای و هم لیمو دارای آنتی اکسیدان‌ فراوانی هستند و از ترشح رادیکال‌های آزاد در بدن ما جلوگیری می‌کنند. اگر ورزشکار هستید یا رژیم غذایی کاهش وزن را دنبال می‌کنید، چال لیمو می‌تواند بهترین نوشیدنی برای شما باشد.

اگر هنوز این سوال ذهن شما را مشغول کرده که داخل چای چی بریزیم؟ لیمو می‌تواند به عنوان یکی از بهترین ترکیبات طعم دهنده چای سیاه همیشه در دسترس شما باشد.

images_1676805125_63f2040593b38.png

دارچین

در فرهنگ ما ایرانیان از دارچین به عنوان اکسیر جوانی یاد شده است؛ پس با اضافه کردن دارچین به چای خود نه تنها از طعم خوش دارچین لذت می‌برید، بلکه از فواید آن نیز بهره‌مند خواهید شد. بد نیست بدانید که با مصرف حتی ۱ گرم (تقریبا یک سوم قاشق چای خوری) دارچین در روز عوامل خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی را از خود دور می‌کنید.

علاوه بر این‌، می‌تواند باعث کاهش التهاب و کاهش فشار خون، قند خون و کلسترول بد نیز شود. دارچین به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی به خوشبو شدن نفس و جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می‌کند.

راهکار خوش طعم شدن چای

تمام طعم دهنده های چای که تاکنون ذکر کردیم می‌توانند به خوش طعم شدن چای کمک کنند؛ اما کیفیت خود چای نیز تاثیر به سزایی در مزه آن دارد. چنانچه شما از یک چای بی کیفیت استفاده کنید، مطمئنا هر چقدر طعم دهنده چای به آن اضافه کنید نمی‌تواند آن را خوشمزه کند. پس لازم است قبل از هر کاری چای مرغوب خریداری کنید.

برای خرید چای اصیل از کارخانه به صورت مستقیم به صفحه خرید چای سیاه مراجعه نمایید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون