کد خبر: ۴۵۹۸۴
۱۱:۳۱ -۲۶ بهمن ۱۴۰۱
اسکافلد یکی از انواع تجهیزاتی است که به فراوانی در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد به طور کلی اسکافلد را معادل داربست قرار می‌دهند و هر نوع داربستی را اسکافلد می‌خوانند.

نشان تجارت - این روزها از ساختمان‌های بی‌کیفیتی که فقط ظاهر کار را حفظ کرده و در باطن، از مصالح و تجهیزات بی‌کیفیت استفاده شده، به کرات چیزهایی را می‌شنویم. حقیقت این است که بسیاری از افراد مشغول در حیطه ساخت‌وساز، بدون توجه به کیفیت نهایی سازه، تنها به هزینه تمام شده برای ساختمان فکر می‌کنند و همین مسئله، خروجی نهایی را به سازه‌ای بی‌کیفیت بدل خواهد کرد. این در حالی است که با کمی پرس‌وجو در بازار ابزار و مصالح ساختمانی می‌توان بهترین تجهیزات و مصالح را با قیمتی مناسب، از تولیدکنندگان معتبر داخلی خریداری کرد. نکته مهم این جاست که در تمام روند ساخت سازه، باید به جزئیات دقت کرد و از ابزار و مصالح باکیفیت استفاده نمود. با توجه به اهمیت این موضوع قصد داریم این مطلب را به تهیه یکی از تجهیزات ساختمانی مهم و تأثیرگذار، یعنی اسکافلد اختصاص داده و به بررسی قیمت آن بپردازیم. برای اطلاع از بهترین قیمت اسکافلد و کاربردهای آن، تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

اسکافلد چیست و چه کاربردی دارد؟

اسکافلد یکی از انواع تجهیزاتی است که به فراوانی در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد به طور کلی اسکافلد را معادل داربست قرار می‌دهند و هر نوع داربستی را اسکافلد می‌خوانند. این در حالی است که تفاوت‌هایی میان این دو وجود دارد. البته باید بدانید که این تفاوت بیشتر در ایران به چشم می‌خورد. برای آن که به این تفاوت بپردازیم، بهتر است ابتدا با داربست‌ها آشنا شویم.

داربست به لوله‌هایی گفته می‌شود که با اتصال به یکدیگر، سازه‌ای موقت برای پشتیبانی از سازه اصلی ایجاد می‌کنند. حتماً شما نیز به دفعات داربست‌ها را برای تکمیل ساختمان‌های نیمه‌کاره دیده‌اید. داربست‌ها انواع گوناگونی دارند؛ از داربست دوتایی، معلق و پایه‌دار گرفته تا داربست تکی و کنسولی. حال در این بین، داربست مثلثی نیز وجود دارد که در واقع همان «اسکافلد» است. همان طور که پیش‌تر گفته شد، بیشتر در ایران داربست مثلثی به عنوان اسکافلد شناخته می‌شود.

اسکافلد مثلثی یکی از رایج‌ترین انواع داربست است و به فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بسیاری از پروژه‌های عظیم ساختمانی تعداد بسیار زیادی از این داربست‌ها به سبب مزایای متعدد خود سفارش داده می‌شوند. در بیان کاربردهای اسکافلد مثلثی باید گفت که تمام مزایای استفاده از داربست را در ساختمان‌سازی فراهم می‌کنند. برای ساخت و ساز در ارتفاعات بالا و جاهایی که دسترسی به آن‌ها سخت است و همچنین در سازه‌هایی که با بتن ساخته می‌شوند، از اسکافلد مثلثی استفاده می‌کنیم.

مزایای استفاده از اسکافلد مثلثی در ساختمان‌سازی

همان طور که گفته شد، اسکافلد مثلثی کاربرد گسترده‌ای در ساختمان‌سازی داشته و در اغلب پروژه‌های ساخت‌وساز استفاده می‌شود. اما به نظر شما علت این استفاده گسترده چیست؟ چرا از اسکافلد مثلثی بیشتر از سایر انواع داربست استفاده می‌شود؟

باید بدانید اسکافلد مثلثی مزایایی دارد که آن را از سایر انواع داربست متمایز می‌کند. شناخت این مزایا شما را با برتری اسکافلد مثلثی در مقایسه با سایر انواع داربست آشنا کرده و برای انتخابی بهتر، راهنمایی‌تان می‌کند. در ادامه چند مورد از مزایای اسکافلد مثلثی را بیان کرده‌ایم.

  • برای ساخت اسکافلد، لوله‌ها با دقت فراوان به یکدیگر جوش داده می‌شوند تا کوچک‌ترین شکافی میان آن‌ها وجود نداشته باشد. همین مسئله باعث می‌شود تا اسکافلد، استحکام و پایداری قابل قبولی را برای ساختمان‌سازی ایجاد کند.
  • اسکافلد مثلثی به دلیل استحکام بالا، تعادل بسیار خوبی را نیز فراهم می‌کند. در نتیجه آن، کارگران می‌توانند به آسانی و با خیالی راحت در ارتفاعات به انجام کارها بپردازند.
  • مواردی که در دو قسمت قبل گفته شد، مجموعاً ایمنی کار را بالا خواهند برد. کار بر روی داربست یکی از پرخطرترین قسمت‌های ساختمان‌ساز است که می‌تواند به دلیل عدم تعادل، بسیاری از کارگران را با خطر سقوط مواجه کند. اسکافلد مثلثی نسبت به سایر انواع داربست، ایمنی بالاتری دارد.
  • نسب و استفاده از این نوع داربست در مقایسه با سایر انواع داربست بسیار راحت و آسان است و حتی کارگران ساده نیز می‌توانند آن را نسب کنند.
  • نصب اسکافلد مثلثی به زمان بسیار کمتری نیاز دارد؛ بنابراین استفاده از آن، باعث صرفه‌جویی در زمان خواهد شد.
  • قدرت تحمل بار اسکافلد بسیار زیاد است. بنابراین در سازه‌های سنگین که وزن بالایی دارند، می‌توان از این نوع داربست استفاده کرد. سایر انواع داربست عمدتاً نمی‌توانند از سازه‌های سنگین حمایت کنند.
  • به عنوان آخرین مزیتی که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم، باید بگوییم که اسکافلد را می‌توان تا مدت‌های طولانی مورد استفاده قرار داد.

نکات مهم در اسکافلدبندی

همان طور که پیش‌تر گفته شد، اسکافلد مثلثی به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان آن را به آسانی نصب کرد و برای ای منظور، به تخصص خاصی نیاز نیست. با این حال توجه به چند نکته در نصب اسکافلد مثلثی ضروری است:

  • اولین نکته مهم در اسکافلدبندی، سفت بودن زمین است. در صورتی که زمین استحکام کافی را نداشته باشد، با مشکل مواجه خواهید شد. اگر زمین به قدر کافی مستحکم نیست، از تخته زیرپایی استفاده کنید.
  • نکته بعدی تراز بودن زمین است. اگر زمین صاف و تراز نباشد، با بالا رفتن اسکافلد سازه کج خواهد شد و تعادل نیز بر هم می‌خورد.
  • یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، اتصال لوله‌ها با استفاده از بست داربست است. این مسئله به افزایش استحکام اسکافلدها کمک می‌کند.

خرید اسکافلد باکیفیت با قیمتی مقرون به صرفه

با توجه به توضیحات فوق و مزایایی که برای اسکافلد مثلثی بیان شد، ممکن است بخواهید برای آغاز فرایند ساختمان‌سازی از آن استفاده کنید. با کمی پرس‌وجو و تحقیق درباره قیمت اسکافلد، در می‌یابید که «فروشگاه تخصصی آهن‌آلات بنیامین» بهترین و کمترین قیمت اسکافلد و کمترین قیمت لوله داربست را ارائه می‌کند. این مسئله نه تنها به دلیل کیفیت نامطلوب این سازه‌ها نیست؛ بلکه نشان از اعتبار این مجموعه دارد. فروشگاه بنیامین با توجه به یک دهه فعالیت مؤثر در این حوزه حمایت تولیدکنندگانی چون فولاد خوزستان، فولاد خراسان و ... را داشته و به همین دلیل، می‌تواند بهترین آهن‌آلات و ابزار ساختمانی را با کمترین هزینه به مشتریان ارائه کند. انواع اسکافلد مثلثی، قالب بتن، انواع جک سقفی و چندین و چند دسته ابزار و تجهیزات ساخت‌وساز دیگر در فروشگاه بنیامین به فروش می‌رسد.  برای اطلاع از قیمت اسکافلد و قیمت لوله داربست و همچنین سفارش انواع محصولات نو و دست دوم می‌توانید به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی اسکافلد مثلثی پرداخته و کاربردها و مزایای آن را نیز بررسی کردیم. همچنین منبع و مرجعی برای کمترین قیمت اسکافلد و کمترین قیمت لوله داربست به شما معرفی شد. حال برای سفارش تجهیزات و آهن‌آلات ساختمانی مانند انواع لوله داربست و جک سقفی به وبسایت قالب بنیامین مراجعه کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون