کد خبر: ۴۵۷۶۶
۱۱:۲۸ -۱۱ بهمن ۱۴۰۱

درآمد زایی با دستگاه حکاکی سنگ مزار

دستگاه حکاکی سنگ مزار و یا همان دستگاه برش لیزر دستگاهی است که به وسیله اشعه لیزر و حرارت بالا، فرایند برش و حکاکی بر روی مواد را انجام میدهد.

درآمد زایی با دستگاه حکاکی سنگ مزار

نشان تجارت - قطعا صحبت کردن درباره دستگاهی که قدرت شکافتن بافت محکمی مثل سنگ را دارد قابل بحث میباشد. از آنجایی که افزایش و کاهش جمعیت جزوی از قوانین طبیعت ما میباشد، سنگ مزار از آن دسته از محصولاتی است که نیاز به آن هیچ وقت متوقف نمیشود. در این مقاله قصد داریم درباره دستگاه حکاکی سنگ مزار یا همان دستگاه برش لیزر توضیح دهیم. اینکه این  دستگاه چه فرایندی را طی میکند و مزایا و معایت آن همگی در این مقاله آورده شده است. تا ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

دستگاه حکاکی سنگ مزار چیست؟

دستگاه حکاکی سنگ مزار و یا همان دستگاه برش لیزر دستگاهی است که به وسیله اشعه لیزر و حرارت بالا، فرایند برش و حکاکی بر روی مواد را انجام میدهد. مراحل کار این دستگاه با کنترل گر عددی کامپیتری انجام میگیرد که این موجب میشود دستگاه حکاکی سنگ مزار سرعت و دقت بی نظیری داشته باشد. در گذشته شاید برای حکاکی عکس چهره بر روی سنگ قبر، زمان بسیار بسیار طولانی سپری میشد و کیفیت پایانی کاملا با چهره واقعی متفاوت بود، اما امروزه با پیشرفت دستگاه برش لیزر حکاکی ریز ترین و جزئی ترین طرح ها در تنها چند دقیقه امکان پذیر میباشد.

ملزومات مورد نیاز راه اندازی کارگاه حکاکی سنگ مزار

راه اندازی کارگاه حکاکی سنگ مزار جهت درآمد زایی میتواند یک ایده بسیار خوب برای کارفرمایان و یا حتی افرادی که قصد درآمدزایی دارند باشد. بر خلاف خیلی از صنایع دیگر، حکاکی سنگ مزار به ملزومات زیادی نیاز ندارد و با فراهم کردن چند مورد کوچک میتوان کار با دستگاه برش لیزر را شروع کرد. حداقل ها برای راه اندازی کارگاه حکاکی سنگ مزار به شرح زیر میباشد:

  1. دستگاه حکاکی سنگ مزار دارای ابعاد مختلفی میباشد اما به طور کلی فضایی به اندازه یک اتاق کوچک یا یک مغازه 2در2 متر یک فضای بسیار ایده عالی برای کار با دستگاه میباشد.
  2. دستگاه حکاکی سنگ مزار به همراه قطعات یدکی
  3. اپراتور: برای انجام سفارشات و کار با دستگاه نیاز است که یک نفر مستمر به عنوان اپراتور دستگاه در کنار دستگاه باشد و فرایند کار را کنترل کند.
  4. محیطی گرم: دمای محیط دستگاه حکاکی سنگ مزار باید کنترل شود و محیطی گرم برای آن فراهم گردد. قطعه ای به نام چیلر برای این کار وجود دارد که کنترل دمای دستگاه را انجام میدهد اما به طور کلی دما های منفی و یا زیر 10 درجه برای این دستگاه مناسب نمیباشد.

همان طور که در بالا اشاره کردیم راه اندازی کسب و کار حکاکی سنگ مزار ملزومات و پیش نیاز های زیادی نیاز ندارد.

درآمد زایی با دستگاه حکاکی سنگ مزار

مزایا و معایب دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر دارای مزایای بسیاری میباشد و ما قصد داریم در این پاراگراف نکات مثبت و توصیه هایی که باید درباره دستگاه حکاکی سنگ مزار بدانید را برای شما مشخص گردانیم.

مزایا:

  • سرعت بالای دستگاه برش لیزری(این دستگاه می تواند در طول روز تعداد بالایی سفارش را انجام دهد)
  • دقت شگفت انگیز (این دستگاه توانایی برش و حکاکی ریزترین و جزئی ترین طرح ها را بر روی سنگ دارد)
  • آسودگی در استفاده ( یادگیری کار با این دستگاه بسیار آسان می باشد و به جز چند کار جزئی که اپراتور دستگاه انجام می دهد بقیه کارها را همگی خود دستگاه به صورت خودکار انجام می دهد)
  • عمر مفید به نسبت بالای دستگاه (در صورتی که نوع کات ایمنی و استانداردها را رعایت کنید عمر مفید قطعات یدکی لیزر و خود دستگاه برش لیزری به نسبت بالا می باشد)
  • هزینه پایین دستگاه برش لیزری (علی رغم مزایا و ویژگی های این دستگاه، هزینه بسیار به صرفه و پایینی دارد.)
  • نکته بسیار مهم درباره دستگاه حکاکی سنگ مزار این است که این دستگاه نه تنها قابلیت برش و حکاکی بر روی سنگ را دارد بلکه طیف بسیار وسیعی از محصولات دیگر را نیز می تواند برش و حکاکی بزند .

با دستگاه حکاکی سنگ مزار میتوان روی چه محصولاتی حکاکی کرد؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم، دایره قابلیت ها و فعالیت این دستگاه تنها به سنگ منتهی نمیشود بلکه طیف بسیار گسترده ای از محصولات را میتوان با دستگاه حکاکی سنگ مزار برش و حکاکی کرد. محصولاتی و اجناسی که میتوان از آن ها مثال بزنیم: چوب، سنگ، مقوا، پلاستیک، پلکسی، شیشه، پارچه، چرم و... میباشد. لازم به ذکر است که هر کدام از محصولات گفته شده یک صنعت کامل را به خود اختصاص میدهند و خود به دسته بندی های کوچک تر تقسیم میشوند.

نتیجه گیری

دستگاه حکاکی سنگ مزار دستگاهی است که بازار همیشه به آن نیاز دارد و از این رو می‌توان گفت که این دستگاه جزو دستگاه های پردرآمد می باشد. نکته عالی این دستگاه نیز این است که نه تنها بر روی سنگ بلکه بر روی طیف بسیار گسترده‌ای از محصولات توانایی برش و حکاکی را دارد. اگر این مقاله برای شما مفید بود و شما قصد دارید درباره دستگاه حکاکی سنگ مزار بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می‌کنیم سایت  ویرا لیزر را مشاهده کنید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون