کد خبر: ۴۵۷۵۹
۲۲:۵۹ -۱۰ بهمن ۱۴۰۱
با حضور حسین دهقان، نماینده ویژه رئیس جمهور در سواحل مکران صورت گرفت
امروز سه طرح بزرگ فرهنگی اجتماعی آموزشی در سواحل مکران با حضور مقامات مسئول ملی و منطقه‌ای رونمایی شد.

سه طرح بزرگ عقیق، مشکات و نام در سواحل مکران رونمایی شد

نشان تجارت - امروز سه طرح بزرگ فرهنگی اجتماعی آموزشی در سواحل مکران با حضور مقامات مسئول ملی و منطقه‌ای رونمایی شد.

به گزارش حوزه ارتباطات دبیرخانه شورای توسعه مکران، دکتر حسین دهقان، نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای توسعه مکران در این مراسم طی سخنانی گفت: ما در حوزه مکران یک عقب ماندگی تاریخ داریم که باید در یک بازه زمانی کوتاه آنرا جبران کنیم. این بازه زمانی نیز از نظر من بیش از ۵ تا ۶ سال نیست. یعنی ما اگر جایگاه، نقش و کارکردی برای این منطقه می‌خواهیم قائل شویم، فقط همین مقدار وقت داریم.

وی خطاب به نمایندگان ارگان‌ها و وزارت خانه‌های مختلف که در این نشست شرکت کرده بودند اظهار داشت: شما به هیچ عنوان قرار نیست به عقب برگردید چراکه نگاه ما به جلو است و کار‌هایی که در پیش داریم بنابراین ما باید انرژی مان را روی اولویت‌هایی که نقش اساسی در کار ما دارند متمرکز کنیم تا بتوانیم با گام‌های بلندی به آنچه که می‌خواهیم برسیم.

دهقان با تاکید بر اینکه ما باید از معضلات و مشکلات مدیریتی عبور کنیم اظهار داشت: ما در این مجموعه نه دنبال عقب گرد، نه دنبال مقصر، نه دنبال متهم سازی هستیم و نه دنبال بررسی کوتاهی‌های عامدانه جفا‌های جاهلانه هستیم.

دبیر شورای توسعه مکران بر لزوم خلق منابع مالی در این اقدامات تاکید کرد و گفت: اگر تصور ما بر این است که می‌توانیم منابع خیلی عظیمی را بسیج و منتقل کنیم، چنین چیزی نیست بنابراین ما راهی نداریم جز اینکه هر کسی بتواند در حوزه خودش خلق منبع درآمد کند. این خلق منبع از چند روش از جمله خلاقیت و هم افزایی امکان پذیر است.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین ما باید امکانات مان در رابطه با اهداف مان متمرکز کنیم. بسیج همگانی داشته باشیم و فعالیت هایمان در حد رفع تکلیف نباشد. به یاد داشته باشید که اکنون خدا به همه ما توفیق داده و این فضای لاتناهی را فراهم کرده و شکر این نعمت این است که در این فضای ایجاد شده برای کشور و مردم محلی یک اتفاقی را رقم بزنیم.

انعقاد دو تفاهمنامه

در حاشیه این جلسه همچنین با حضور دکتر حسینی نیا، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تفاهم نامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و دبیرخانه شورای توسعه مکران و با حضور مهدی مسکنی، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز توافق نامه معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با شورای توسعه مکران نیز منعقد شد.

گفتنی است طرح عقیق (توانمندسازی اقتصادی شهروندان حوزه مکران)، مشکات (مهارت‌های شبکه کارآفرینی ایده‌های توانمند) و بام (برترین آموزش‌های محلی منطقه مکران) با تاکید بر توانمندسازی شهروندان بومی مکران و استان سیستان و بلوچستان کلید خورده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون