کد خبر: ۴۵۵۶۳
۱۰:۳۵ -۲۴ دی ۱۴۰۱
سنگ تیشه‌ای یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد است که در انواع مختلفی ساخته شده و در دسترس صنعتگران قرار می‌گیرد.

نشان تجارت - سنگ تیشه ای یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد است که در انواع مختلفی ساخته شده و در دسترس صنعتگران قرار می گیرد. این سنگ ها در اثر اجرای عمل تیشه زنی بر روی سنگ های ساده و معمولی تولید می شوند. امروز با پیشرفت و رشد تکنولوژی دستگاه های به روزتری برای اجرای فرایند تیشه زنی ابداع شده اند که هر یک از آن ها به سادگی مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو تولید و استفاده از این سنگ های ساختمانی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

سنگ تیشه ای چیست و موارد کاربرد آن کدام است؟

انواع سنگ تیشه

کاربرد سنگ تیشه ای بر اساس نوع و مدل هر یک از این سنگ های ساختمانی مشخص می شود. برخی از مدل های مشهور این سنگ ها را در زیر مشاهده می کنید:

  1. سنگ های یک تیشه که بر روی آن ها ضربات هم راستا و هم جهت اجرا می شوند. این سنگ ها با استفاده از چکش ابداع شده و مورد استفاده قرار می گیرند.
  2. سنگ های دو تیشه که ضربات چکش بر آن ها به صورت متوالی و متراکم انجام می گیرد. به این ترتیب سطح رویی سنگ به سادگی مشاهده نمی شود.
  3. سنگ های تیشه چپ و راست که در آن ها روش پرداخت به صورت عمودی و افقی خواهد بود و چکش ها از دو طرف بر روی سنگ مورد نظر به کار می روند.
  4. سنگ های الگویی نیز در این میان دسته بندی می شوند که در سنگ فرش های محوطه های باز به کرات آن ها را مشاهده کرده اید. برای ایجاد این سنگ ها ابتدا روی آن ها را ساب می زنند و سپس با استفاده از تیشه رده ها و خطوط متوالی و مرتبی ایجاد می کنند.
  5. سنگ های کلنگی نیز یکی از دسته بندی های رایج این سنگ ها هستند که عمق تیشه زنی بر روی سنگ با اندازه های متفاوتی انجام می گیرد.

مهمترین کاربردهای سنگ تیشه

سنگ تیشه با کاربردهای بی شماری در عرصه های صنعتی و ساختمانی شناخته می شود و استفاده از آن مزایای بی شماری برای مشتریان به همراه دارد. ویژگی های کیفی این تجهیزات ساختمانی سبب افزایش مصارف آن ها شده است. سطح آن ها عاری از هر گونه لغزندگی است و به همین خاطر نیز مورد توجه قرار گرفته اند. برخی از کاربردهای مهم این سنگ ها را در ادامه بررسی می کنیم.

استفاده از سنگ تیشه ای برای فضای بیرون محوطه

سنگ تیشه ای برای محوطه های بیرونی و سرباز نیز مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از آن ها به عنوان سنگ ازاره نیز بسیار رایج است و برای محوطه سازی به کار برده می شوند. به طور معمول از تراورتن تیشه ای در این زمینه استفاده می کنند که ویژگی های مورد نظر مشتریان را برآورده می کنند. پرداخت های به کار رفته بر سطح این سنگ ها مانع از سر خوردن افراد بر روی سنگ می شوند و به این ترتیب استفاده از این سنگ ها ساده تر خواهد شد. انواع آن ها انتخابی مناسب برای اماکن مذهبی به شمار می روند.

سنگ تیشه ای چیست و موارد کاربرد آن کدام است؟

استفاده از سنگ تیشه ای برای راه پله

کاربرد سنگ تیشه ای برای راه پله های ساختمانی نیز بسیار متداول است. هر یک از دسته بندی های این سنگ ها به سهولت بر روی راه پله های ساختمان شما نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرند. انواع آن ها برای مصارف بیرون ساختمان نیز به کار برده می شوند. انواع آن ها در ضخامت های دلخواه مشتریان تولید شده و به مصرف می رسند. ابعاد آن ها نیز به صورت استاندارد تعیین شده برای ساخت راه پله های ساختمانی به کار می روند.

استفاده از سنگ تیشه برای پای بنا

خرید سنگ گندمک تیشه ای برای پای بنا نیز به کار برده شده و مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ های خاص ساختمانی برای پای دیوارها به کار برده شده و از آسیب رسیدن به دیوار جلوگیری خواهند کرد. با وجود این سنگ ها در بخش های به خصوصی از دیوار از نفوذ رطوبت به آن ها جلوگیری می شود و استحکام دیوار مورد نظر در طول سالیان استفاده افزایش می یابد. این سنگ ها را به عنوان سنگ ازاره نیز می شناسند و جایگاه خاصی برای آن ها در عرصه های صنعتی ساختمانی قائل هستند.

سنگ های تیشه ای برای این دسته از مصارف به صورت طولی برش می خورند. ارتفاع و ابعاد هر یک از این سنگ ها نیز بسته به نظر و خواسته های مشتریان تعیین خواهد شد. این مسئله مزایای بی شماری به همراه خواهد داشت و ساختار ساختمان شما را تجهیز می کند.

استفاده از سنگ تیشه ای برای نمای ساختمان

سنگ تیشه ای برای نماسازی نیز به کار برده می شود. استفاده از آن ها برای پای دیوارهای ساختمان های امروزی بسیار متداول است و کاربردهای بی شماری در این عرصه دارند. شما می توانید مدل های متنوع آن ها را برای این مصارف خریداری کرده و به کار ببرید. پرداخت های سابیده و چرمی هر یک از آن ها برای نماسازی ساختمان ها به کار برده شده و دیزاین محیط را دگرگون می کنند.

این سازه های سنگی شباهت بسیار زیادی با سنگ های بوش همر دارند و به همین سبب برخی از مشتریان آن ها را با هم اشتباه می گیرند. هر یک از این سنگ ها از ویژگی های به خصوصی برخوردار هستند و برای کاربردهای خاص ساختمانی خریداری می شوند.

سنگ تیشه ای چیست و موارد کاربرد آن کدام است؟

قیمت سنگ های تیشه ای

کاربرد سنگ تیشه ای تا حد بسیار زیادی به نوع و مدل خریداری شده از این مصالح بستگی دارد. لازم است بدانید که هر یک از دسته بندی ها و مدل های متنوع این سنگ ها از قیمت به خصوصی نیز برخوردار می باشند که با در نظر گرفتن ویژگی های کمی و کیفی این سازه ها تعیین می شود. قیمت آن ها تحت تاثیر فرایند ساخت و پرداخت این مصالح نیز تعیین خواهد شد و این موارد نیز این مولفه مهم را دگرگون می کنند.

این سنگ ها از صرفه اقتصاد بسیار زیادی برخوردار هستند. به همین خاطر نیز در میان محصولات ساختمانی به شهرت رسیده اند. در کشور ما منابع عظیمی از این سنگ های ساختمانی وجود دارند که سالانه میزان قابل توجهی از این سنگ ها را از این معادن برداشت می کنند. این سنگ ها جذب آب پایینی دارند و به همین خاطر نیز مورد توجه قرار گرفته اند. شما می توانید، انواع دسته بندی های آن ها را برای مصارف مختلف خود خریداری کنید. استفاده از این سنگ ها بسیار ساده است و به سادگی در محیط ساختمان اجرا می شوند. این سنگ ها با ابعاد استانداردی تولید شده و در دسترس قرار می گیرند.

جمع بندی

در این گزارش در خصوص انواع مدل های سنگ تیشه ای از سایت کارخانه آسیا سنگ در شیراز اطلاعاتی را کسب نمودیم. این کارخانه در زمینه فروش انواع سنگ های ساختمانی با بالاترین کیفیت در شیراز با ارسال به سراسر کشور فعال می باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون