کد خبر: ۴۵۱۷۷
۰۹:۴۰ -۲۱ آذر ۱۴۰۱
احمد راستینه می‌گوید: معدود هنرمندانی که افراد را دعوت به اغتشاش یا ناامنی کردند، باید هزینه التهاب‌آفرینی‌شان را بدهند. این هزینه می‌تواند مالی باشد تا برسد به این نقطه که اساساً صلاحیت داشتن پسوند ایرانی را هم نداشته باشند.

احمد راستینه

نشان تجارت - محمد آیتی: احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس به رویداد۲۴ می‌گوید: از همه هنرمندان عزیز و کسانی که قلب‌شان برای سرزمین ایران می‌تپد، دعوت می‌کنیم به میدان هنر ورود کنند و با ظرفیت‌هایی که دارند و مردم هم آن‌ها را دوست دارند، پیام اعتلای کشور و بزرگی و اقتدار آن را به جهان مخابره کنند.

او می‌گوید: در ایران، کارگردانان، بازیگران، موسیقی‌دانان و در کل هنرمندان بزرگی داریم که با هنر خودشان می‌توانند، فضای کاذب و دروغینی که در عرصه‌های هنر، برخی تلاش کردند ایجاد کنند را بشکنند. افرادی می‌خواهند در هنر هم دوقطبی‌سازی کنند تا جامعه دچار رخوت شود.

نماینده شهرکرد می‌گوید: هنرمندان باید پای کار بیایند و با نقش‌آفرینی و هنر خودشان، پیام‌های امنیت، آرامش و اقتدار ایران را در واقعیت نشان دهند. از این‌رو، به تمام مسئولان فرهنگی کشور سفارش می‌کنم به سمت بهره‌گیری از توانایی هنرمندان حرکت کنند و امکانات لازم را برای موضوعات فرهنگی و هنری، آن هم در سطح کشور، در اختیار این عزیزان قرار دهند.

راستینه می‌گوید: هنرمندان اصیل انقلاب اسلامی و دغدغه‌مند مردم، می‌دانند ایران یک کشور بزرگ و مقتدر است و دروغ‌پردازانی که تلاش می‌کنند با حرف‌هایشان، هنرمندان را مقابل مردم و برعکس قرار دهند، از اساس کذب می‌گویند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: امروز هنرمندان ایران، قلب‌شان برای ایران می‌تپد و مردم هم، آن‌ها را دوست دارند. پیام خطای چند هنرمند نمی‌تواند به کل فضای هنرمندان، تسری پیدا کند و غالب هنرمندان ما، عاشق وطن و سرزمین مادری‌شان هستند و فکر می‌کنیم آن‌ها در برابر خطای تعداد معدودی از هنرمندان، با نقش‌آفرینی خود، شادی را به ملت هدیه خواهند کرد.

او می‌گوید: تایید می‌کنم که عده‌ای یک فضای رودربایسی را بین هنرمندان ایجاد کردند که آن‌ها نتوانند، به راحتی روی به برنامه گذاشتن بیاورند. هنرمندان در عالم هنرمندانه خود، روابط و رفت و آمد‌هایی داشته و دارند. بیش از ۹۰ درصد هنرمندان عزیز ما، عاشق ایران هستند و نظام و انقلاب‌شان را دوست دارند، ولی آن عده معدود، کار‌هایی کردند که شاهد برخی اتفاقات توام با رودربایسی هستیم.

راستینه می‌گوید: ایجاد دوگانه‌های دروغین بین انقلاب و مردم یا نظام و کشور، کاذب هستند و برخی در ایجاد و ادامه این فضا نقش دارند. انقلاب اسلامی را مردم به وجود آوردند و مال آن‌هاست. از این‌رو مردم ایران، نظام، انقلاب و کشورشان را دوست دارند و به جرات گفتم ۹۰ درصد هنرمندان، حافظ انقلابند. شاید ۱۰ درصد دیگر هم، نقطه نظرات خودشان را داشته باشند و نظرشان برای خودشان محترم است و ما کاری با آن‌ها نداریم.

نماینده شهرکرد می‌گوید: برخی از هنرمندان که در فضای رودربایسی گرفتار شدند، حتماً مردم را به این فضای کاذب و پیام‌های غلطی که برخی هنرمندان صادر می‌کنند، ترجیح می‌دهند.

وی در پاسخ به اینکه با ۱۰ درصد هنرمندی که شما، پیام‌شان را در راستای انقلاب ندیدید، چه باید کرد؟ گفت: قانون باید در رابطه با این افراد اجرا شود.  اگر اقدامات‌شان سلبریتی‌هایی که خود را متاسفانه مقابل ملت قرار دادند سبب ایجاد ناامنی، ریخته شدن خون عده‌ای و برهم خوردن امنیت و نظم اجتماعی شده باشد، باید وفق قانون به جرم‌شان رسیدگی شود. اگر این افراد، صرفاً موارد تند انتقادی داشتند، اما افراد را دعوت به اغتشاش نکرده باشند، نگاه نظام نسبت به این افراد از اول انقلاب تا امروز رافت‌آمیز بوده است.

این چهره اصولگرا می‌گوید: معدود هنرمندانی که افراد را دعوت به اغتشاش یا ناامنی کردند، باید هزینه التهاب‌آفرینی‌شان را بدهند و حتی اگر هم، توبه‌نامه امضا کنند نبایست این افراد را با رافت نظام روبرو کرد و باید براساس قانون با آن‌ها رفتار شود. شاید در بررسی‌ها و اجرای قانون در خصوص این افراد به این رسیده شود که آن‌ها به واسطه آسیب‌هایی که ایجاد کردند برایشان جرم‌های مشخص شود، پس باید هزینه آن را پرداخت کنند و این هزینه می‌تواند بخشی از هزینه‌های مالی باشد تا برسد به این نقطه که اساساً صلاحیت داشتن پسوند ایرانی را هم نداشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون