کد خبر: ۴۴۸۸۹
۱۷:۳۸ -۰۳ آذر ۱۴۰۱
خبرگزاری برنا متعلق به وزارت ورزش خبر داده که وریا غفوری کاپیتان پیشین استقلال با دو اتهام سنگین بازداشت شده است.

وریا غفوری

نشان تجارتوریا غفوری بازیکن تیم فولاد خوزستان و کاپیتان پیشین استقلال تهران به اتهام توهین و تخریب تیم ملی فوتبال ایران و تبلیغ علیه نظام بازداشت شد.

در روزهای گذشته شمار زیادی از بازیگران، ورزشکاران و هنرمندان بازداشت شده‌اند که در ادامه این بازداشت‌ها، نوبت به وریا غفوری کاپیتان پیشین استقلال تهران رسیده است.

وریا غفوری در روزهای اعتراضات مردم ایران، توییت‌های زیادی در انتقاد از وضعیت موجود منتشر کرده است. روز گذشته وریا غفوری توییتی درباره سرکوب در کردستان منتشر کرده است که در آن از کشته شدن همشهریانش در آن منطقه گلایه کرده بود. او در آن توییت خواستار توقف سرکوب در کردستان شده بود.

یکی از اتهامات وریا غفوری در خبر سایت برنا، تخریب تیم ملی ایران اعلام شده است. مشخص نیست این اتهام در کدام ماده قانونی گنجیده است زیرا در قانون چنین چیزی وجود ندارد.

مواضع وریا غفوری

به جز مسئله اعتراضات مردمی، وریا در موراد دیگر هم مواضع تندی نسبت به برخی تصمییمات حاکمیت گرفته بود؛ مواردی همچون زنده نگاه داشتن یاد سحر خدایاری معروف به «دختر آبی»، یادبود کولبران و بیان مشکلات آنها، مشکلات مردم خوزستان و حمایت از اعتراضات آنها، انتقاد از گرانی‌ها و فشارهای اقتصادی و مواردی از این دست از جمله اظهارنظرهایی بود که توسط وریا مطرح شد.

انتقادات وریا غفوری آنقدر ادامه داشت که حتی ورزش سه در خبری نوشت که حراست فدراسیون فوتبال از ورزشکاران خواسته در مورد مسائل سیاسی، اظهارنظر احساسی نکنند. خبرگزاری مهر هم در خبری نوشت وریا غفوری بعد از پایان تمرین آبی‌پوشان در محل وزارت ورزش دیده شد و حضور او در وزارت ورزش بی‌ارتباط با این پست‌های او نبوده است.

البته ظاهرا این احضار تاثیری در عملکرد وریا غفوری نداشت؛ چنانچه خودش می‌گفت: «به بیان دغدغه‌های اجتماعی خود ادامه خواهد داد» و «چون حرف حق می‌زند، نگرانی از ناراحت شدن مسئولان ندارد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
استقلالی
|
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
0
0
وریا دوست داریم
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون