کد خبر: ۴۴۸۲۰
۱۳:۳۲ -۲۸ آبان ۱۴۰۱
محمود عباس زاده نماینده مجلس یازدهم در واکنش به موضوع سرود نخواندن ورزشکاران می‌گوید: گلایه ورزشکاران نباید با منافع ملی تعارض داشته باشد.

تیم ملی فوتبال ایران

نشان تجارتمحمد آیتی: محمود عباس زاده مشکینی نماینده مشکین‌شهر درباره موضوع سرود نخواندن بازیکنان تیم ملی به رویداد۲۴ گفته جامعه ورزش ما بسیار گسترده است و قهرمانان ما بسیار زیادند و اکثریت ملت ایران و ورزشکاران برخاسته از این ملت، به یک سری اصول پایبندند. آنها به منافع ملی اعتقاد دارند و حرمت آن را دارند.

وی افزود: من رفتار یک ورزشکار یا هنرمند را به پای کل هنرمندان نمی‌گذارم و این دیدگاه را نمی‌پسندم. حالا هر کس ممکن است اعتراض داشته باشد و خاطرش آزرده باشد و ممکن است آن را بروز دهند اما باید مراقب بود که نحوه بروز گلایه با منافع ملی تعارض نداشته باشد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: منافع ملی دو پایه دارد؛ یکی اصل نظام سیاسی و دیگر تمامیت ارضی کشور. گلایه‌ها باید مردم‌پسند منتقل شود و این طرف یعنی حاکمیت هم به آن توجه کند زیرا گلایه یعنی درد در بدن؛ یعنی نشان می‌دهد بدن چه مشکلی دارد و ریشه درد چیست.

عباس زاده گفت: جامعه ورزشی ما برآمده از ملت ایران است و ملت ایران یک ملت تاریخی و وطن‌پرست و حسینی و عاشورایی است و طبیعتا واجد این فضیلت‌ها هستند. حالا استثناءهایی وجود دارد و ممکن است اطلاعات حاشیه‌ای به کسی تزریق شده باشد و ممکن است کسی رفتاری بروز دهد که با منافع ملی تناقض داشته باشد که این افراد را به تفکر و حوصله و تعمق و عقلانیت بیشتر توصیه می‌کنم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون