کد خبر: ۴۴۷۵۹
۱۶:۲۵ -۲۳ آبان ۱۴۰۱
حسین میرزایی نماینده اصفهان می‌گوید: اکنون افرادی که خیلی هم معدود هستند و به صحنه آمدند، اغتشاشگر هستند. این اغتشاشگرها، ابزار‌های گفت‌وگوی‌شان، تفنگ، سلاح سرد، زن و بچه مردم را در کوچه و خیابان و حرم شاه‌چراغ مورد ضرب و شتم قرار دادن است.

حسین میرزایی

نشان تجارتمحمد آیتی: دو ماه از ناآرامی‌ها می‌گذرد و برخی از مقامات به لزوم گفت‌وگو برای حل مشکلات تاکید دارند. حسین میرزایی نماینده اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این‌باره به رویداد۲۴ می‌گوید با وجود بستر‌های گفت‌وگو، اما طرفین گفت‌وگو مشخص نیستند. گفت‌وگو از اسمش پیداست که باید دو طرف، داشته باشد. خب الان قرار است گفت‌وگوی چه کسی با چه کسی برقرار شود؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: این افرادی که خیلی هم معدود هستند و به صحنه آمدند، اغتشاشگر هستند. این اغتشاشگرها، ابزار‌های گفت‌وگوی‌شان، تفنگ و سلاح سرد و ضرب و شتم زن و بچه مردم را در کوچه و خیابان و حرم شاه‌چراغ است. این‌ها که نیامدند گفت‌وگو کنند، بلکه آمدند امنیت ملی ما را به هم بزنند. پس قبل از اینکه از این حرف زیبا، یعنی گفت‌وگو باید به سرعت عبور کنیم چون گفت‌وگو با اینها فایده ندارد. باید به یک سوال ساده پاسخ داده شود، چه کسی با چه کسی می‌خواهد گفت‌وگو کند؟

او در واکنش به اینکه بخشی از دانشجویان کشور معترضند و آیا نمی‌شود آن‌ها را یکی از طرف‌های گفت‌وگو دانست؟ گفت: این‌ها دانشجویان نیستند. حیثیت دانشجوی عزیز و بزرگوار ما را در دانشگاه با یک عده قلیل و اغتشاشگر، خراب نکنید. به طور مثال، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، افرادی آبرومند، نخبه و درس‌خوان هستند. آن‌هایی که شلوغ می‌کنند که نماینده جریان دانشجویی نیستند. در کجا در دانشگاه‌های ما انتخابات برگزار شده تا به این افراد نمایندگی بدهند؟

عضو فراکسیون روحانیت مجلس می‌گوید: وقتی شما می‌توانید چیزی را به جریانی نسبت دهید که بیش از ۵۰ درصد آن‌ها در میدان باشند. نیم درصد و حتی کمتر، از دانشجویان کشور ما در اغتشاشات حضور داشتند. ما فضا برای گفت‌وگو داریم و بسترهایش آماده است، اما طرف‌های این گفت‌وگو معلوم نیست.

میرزایی می‌گوید: شعار‌های اغتشاشگران، ساختارشکنانه است. امروز مهمترین مشکل کشور، معیشت مردم است، اما آیا اغتشاشگران حرف از معیشت در شعارهایشان زده‌اند؟ هدف این افراد، اصل نظام است؛ البته شاید افراد بسیار اندکی هم، در بین این افراد دیده شوند که مطالبه اقتصادی داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون