کد خبر: ۴۴۶۳۶
۱۴:۱۲ -۱۳ آبان ۱۴۰۱
قیمت نفت روز جمعه در پی کاهش ارزش دلار، افزایش یافت، اما نگرانی‌ها نسبت به دورنمای تقاضای چین برای سوخت، مانع صعود بیشتر قیمت شد.

قیمت نفت

نشان تجارتبه گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۶۵ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، به ۹۵ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت شب گذشته با ۱.۵ درصد کاهش بسته شده بود. این شاخص قیمت بازار جهانی، از ابتدای هفته جاری تاکنون، حدود ۰.۵ درصد کاهش داشته است.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۶ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، به ۸۸ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز پنج شنبه با دو درصد کاهش بسته شده بود و از ابتدای هفته جاری تاکنون یک درصد رشد نشان می دهد.

هر دو شاخص ابتدای معاملات روز جمعه که دلار صعودی شده بود، با کاهش روبرو شدند اما پس از این که شاخص دلار ۰.۳ درصد نزول کرد، قیمتها روند افزایش را در پیش گرفتند.

تحلیلگران می گویند اگرچه نگرانیها نسبت به وضعیت تقاضا، بازار را تحت تاثیر قرار داده است اما انتظاراتی که برای محدودیت عرضه وجود دارد، کفی برای قیمتها ایجاد کرده است.

نگرانیها نسبت به رکود در آمریکا که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است، روز پنج شنبه پس از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو که اعلام کرد هنوز زود است درباره توقف افزایش نرخهای بهره فکر کنیم، بیشتر شد. بانک مرکزی انگلیس هم روز پنج شنبه هشدار داد تصور می کند انگلیس وارد دوره رکود شده و اقتصاد این کشور ممکن است به مدت دو سال آینده رشد نکند.

بر اساس گزارش رویترز، در اقدامی که منعکس کننده نگرانیها نسبت به وضعیت تقاضاست، عربستان سعودی قیمت فروش رسمی نفت عرب لایت به آسیا برای دسامبر را ۴۰ سنت کاهش داد و پنج دلار و ۴۵ سنت بالاتر از قیمت پایه نفت عمان -دوبی تعیین کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون