کد خبر: ۴۴۰۳۴
۲۱:۳۶ -۲۴ شهريور ۱۴۰۱
فیلم سینمایی تفریق آخرین ساخته مانی حقیقی است که به تازگی در جشنواره تورنتو اکران شده است، در فیلم سینمایی تفریق نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی تفریق

نشان تجارتمهدی توفیقی: فیلم سینمایی تفریق، آخرین ساخته مانی حقیقی در سینما ایران است، که از حضور بازیگرانی نظیر نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی نیز بهره می‌برد. ساخت فیلم تفریق در سال ۱۳۹۹ آغاز شد، اما باتوجه به شیوع ویروس کرونا در جهان، مراحل ساخت آن به تعویق افتاد و فیلمبرداری آن در سال ۱۴۰۰ به طور کامل پایان یافت. فیلم سینمایی تفریق برای اولین بار در جشنواره تورنتو اکران شده است، این فیلم ایرانی در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۱، در جشنواره فیلم تورنتو اکران شد. این اولین بار است که یک فیلم ایرانی در بخش مسابقه اصلی این جشنواره معتبر سینمایی حضور دارد. مدت زمان فیلم سینمایی تفریق ۱۰۷ دقیقه است و بعد از اکران در جشنواره تورنتو، تفریق در پاییز سال ۱۴۰۱ در سینمای‌های ایران اکران خواهد شد. به همین بهانه، تصمیم داریم در این مقاله یک بررسی کلی از فیلم نامه و بازیگران فیلم تفریق داشته باشیم.

خلاصه داستان فیلم سینمایی تفریق

به گزارش رویداد ۲۴، فیلم سینمایی تفریق روایت زندگی دو شخصیت با نام‌های فرزانه و جلال است؛ زوجی که همزادهایشان را پیدا کرده‌اند. این همزاد‌ها دقیقا شبیه فرزانه و جلال هستند و حالا این زوج باید دلیل این اتفاق را کشف کنند. فیلم سینمایی تفریق در ژانر درام و معمایی ساخته شده است.

مانی حقیقی کارگردان فیلم سینمایی تفریق

مانی حقیقی کارگردانی فیلم سینمایی تفریق را برعهده داشته است، تهیه‌کنندگی این عنوان را نیز مجید مطلبی بر عهده دارد. این فیلم در خارج از ایران توسط کمپانی «فیلمز بوتیک» منتشر می‌شود. مانی حقیقی پیش‌تر برای فیلم سینمایی خوک با این کمپانی، همکاری داشته است.

فیلم سینمایی تفریق، هشتمین عنوان بلند مدت مانی حقیقی است. حقیقی قبل‌تر آثاری نظیر خوک و پنجاه کیلو آلبالو را کارگردانی کرده است. مانی حقیقی نه تنها در زمینه کارگردانی حضور فعالی دارد، در عرصه‌های نویسندگی و بازیگری هم تجربه بسیار دارد. مانی حقیقی متولد ۱۵ اردیبهشت ۱۳۴۸ است. او مدرک کارشناسی‌اش را در رشته فلسفه از دانشگاه مک‌گیل کانادا اخذ کرد و دو مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های فلسفه و مطالعات فرهنگی را نیز از دانشگاه‌های گولف و ترنت کانادا کسب کرده است.

مانی حقیقی فرزند لیلی گلستان، مترجم مشهور ایرانی و نعمت حقیقی، فیلمبردار سینما، است. او از سال ۱۳۵۳ با بازی در فیلم اسرار گنج دره جنی، وارد دنیای هنر و سینما ایران شد و در سال ۱۳۸۱، اولین فیلمش، آبادان، را ساخت. سایر فیلم‌های سینمایی که مانی حقیقی تا کنون کارگردانی کرده عبارتند از: کارگردان مشغول کارند (۱۳۸۴)، کنعان (۱۳۸۶)، پذیرایی ساده (۱۳۹۰)، ۵۰ کیلو آلبالو (۱۳۹۴)، اژد‌ها وارد می‌شود! (۱۳۹۴) و خوک (۱۳۹۶).

مانی حقیقی در سال ۱۳۸۴ برای فیلم چهارشنبه سوری به کارگردانی اصغر فرهادی، نویسندگی کرد و در برخی آثار مشهور سینمای ایران همچون خوب، بد جلف (۱۳۹۵)، ما همه با هم هستیم (۱۳۹۷)، سرخ‌پوست (۱۳۹۷)، دوزیست (۱۳۹۸) و کشتارگاه (۱۳۹۸) به عنوان بازیگر حضور داشته است.

معرفی بازیگران فیلم سینمایی تفریق

در فیلم سینمایی تفریق بازیگران مطرح سینمای ایران نظیر نوید محمدزاده در نقش جلال، ترانه علیدوستی در نقش فرزانه، سهیلا رضوی، سعید چنگیزیان، علی باقری، وحید آقاپور، اسماعیل پوررضا، فرهام عزیزی و گیلدا ویشکی در نقش بیتا ایفای نقش کرده اند.

ترانه علیدوستی در نقش فرزانه

به گزارش رویداد ۲۴، ترانه علیدوستی بازیگر زن ایرانی متولد ۲۲ دی ۱۳۶۲ است. ترانه علیدوستی در سن ۱۷ سالگی و در نخستین تجربه بازیگری خود با فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» به کارگردانی اصغر فرهادی در سینما ایران خوش درخشید. او طی سال‌های فعالیتش در سینما، ببا بسیاری از کارگردانان مشهور ایرانی همکاری داشته است و جوایز داخلی و بین‌المللی متفاوتی نیز کسب کرد. از مهم‌ترین کارگردانانی که ترانه علیدوستی با آن‌ها همکاری داشته است می‌توان به نام‌های عباس کیارستمی، رسول صدرعاملی و اصغر فرهادی اشاره کرد و فیلم ایرانی تفریق نیز سومین همکاری او با مانی حقیقی است. برخی از آثار برجسته این هنرمند عبارتند از: شهر زیبا (۱۳۸۲)، چهارشنبه سوری (۱۳۸۴)، تردید (۱۳۸۷)، درباره الی (۱۳۸۷)، پذیرایی ساده (۱۳۹۰)، آسمان زرد کم عمق (۱۳۹۲)، مادر قلب‌اتمی (۱۳۹۳)، فروشنده (۱۳۹۴) و برادران لیلا (۱۴۰۰). همچنین ترانه علیدوستی در شبکه نمایش خانگی با سریال شهرزاد حضور پیدا کرد، که یکی از ماندگارترین کاراکتر‌هایی است که او در سینمای ایران خلق کرده است.

نوید محمدزاده در نقش جلال

نوید محمد زاده بازیگر جوان و با استعداد سینما ایران، متولد ۱۷ فروردین ۱۳۶۵ است. نوید محمدزاده تا کنون ۷ مرتبه نامزد دریافت جایزه از جشنواره فیلم فجر شده و توانسته ۲ سیمرغ بلورین این جشنواره برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کند. او در سال ۱۳۸۷ اولین تجربه حرفه‌ای خود را در سینما ایران کسب کرد. نوید محمدزاده در فیلم‌های مطرحی همچون عصبانی نیستم! محصول ۱۳۹۲، لانتوری (۱۳۹۴)، ابد و یک روز (۱۳۹۴)، بدون تاریخ، بدون امضا (۱۳۹۵)، مغز‌های کوچک زنگ‌زده (۱۳۹۶) و متری شیش و نیم (۱۳۹۷) حضور داشته است. همچنین نوید محمد زاده در سال ۱۳۹۹ با سریال قورباغه به کارگردانی هومن سیدی وارد شبکه نمایش خانگی شد.

عوامل پشت صحنه فیلم سینمایی تفریق

  • تهیه‌کننده: مجید مطلبی با مشارکت اجرایی ژان کریستف سیمون (فیلمز بوتیک)
  • نویسندگان: امیررضا کوهستانی، مانی حقیقی
  • مدیر برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: علیرضا شمس شریفی
  • مدیر فیلمبرداری: مرتضی نجفی
  • طراح صحنه: محسن نصرالهی
  • طراح گریم: ایمان امیدواری
  • طراح لباس: ندا نصر
  • صدابردار: رشید دانشمند
  • صداگذار: امیرحسین قاسمی
  • موسیقی: رامین کوشا
  • منشی صحنه: ندا قائدی
  • جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک
  • جلوه‌های ویژه بصری: محمد برادران
  • تدوین: میثم مولایی
  • مجری طرح و مدیر تولید: مهدی بدرلو
  • جانشین تولید: محمدرضا دلنوازی
  • دستیار تهیه: محسن زاهد
  • عکاس: محمد بدرلو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون