کد خبر: ۴۳۸۷۰
۱۳:۰۰ -۱۳ شهريور ۱۴۰۱
حدود یک هفته از بازداشت قاسم مکارم شیرازی، بازرس ویژه و مشاور عالی وزیر راه و شهرسای و نوه آیت الله مکارم شیرازی می‌گذرد. کسی که گفته شده هنگام دریافت رشوه بازداشت شده.

معاون رستم قاسمی

نشان تجارت - حدود یک هفته از بازداشت قاسم مکارم شیرازی، بازرس ویژه و مشاور عالی وزیر راه و شهرسای و نوه آیت الله مکارم شیرازی می گذرد. در حالیکه سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهوری این خبر را تائید کرده اما هنوز رستم قاسمی، وزیر راه در این رابطه اظهارنظری نداشته است.

روز جمعه اردشیر مطهری، نماینده سمنان گفت که این فرد درهنگام دریافت رشوه توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده است. قاسم مکارم شیرازی در انتخابات سال ۱۳۹۸ از حوزه انتخابیه تهران نامزد شده بود، ۲۰ روز مانده به انتخابات حوزه انتخابیه خود را به شیراز تغییر داد. اکنون یکی از فیلم های تبلیغاتی او در آن رقابت های انتخاباتی و ادعاهای وی درباره کار برای مردم، در شرایطی که تنها کمتر از یک سال پس از حضور در دولت کارش به بازداشت و برخورد امنیتی کشیده شده، می تواند جالب توجه باشد.

نکته قابل ملاحظه دیگر درباره قاسم مکارم شیرازی این است که او پیشتر سوابقی چون مشاور اجرایی محمدباقر قالیباف، رئیس فعلی مجلس در دوره شهرداری تهران، مشاور مرتضی طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم و مشاور پیشین رستم قاسمی در وزارت نفت دولت محمود احمدی نژاد را هم در کارنامه داشته است.

در انتخابات ریاست جمهوری اخیر با اعلام نامزدی رستم قاسمی، قاسم مکارم شیرازی با حفظ مسئولیت به ستاد انتخاباتی رستم قاسمی منتقل و همه مسئولیت‌های ستاد انتخاباتی به دوش وی می‌افتد؛ از هماهنگی برای نشست با شخصیت‌های سیاسی تا گفت‌وگوهای مطبوعاتی. گفته می‌شود با اینکه رستم قاسمی برای این دور از انتخابات رد صلاحیت شده بود، او مخالف صدور بیانیه از سوی قاسمی برای اعلام کناره‌گیری به نفع سید ابراهیم رئیسی بوده و وعده داده بوده که از طرق بیوت مراجع برای تائید صلاحیت تلاش می‌کند که در نهایت به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

رستم قاسمی چندی پیش طی نامه‌ای قاسم مکارم را در کمیته شایسته گزینی وزارت راه منصوب کرد. در نبود رئیس این کمیته یعنی مهدی غضنفری که در زمان انتخابات رئیس ستاد رستم قاسمی بود و با حکم ابراهیم رئیسی ر ئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی شده بود، قاسم مکارم شیرازی نیز تقریبا از سایه خارج و همه تحرکات زیر نظر او انجام می‌شود.

در پی این مسیر اما کار قاسم مکارم شیرازی خیلی زود به بازداشت و برخورد امنیتی کشیده شده است. اتفاقی که بدون شک باید با موضع گیری شفاف مقامات دولتی که خود را ضدفساد می خواندند همراه شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون