کد خبر: ۴۳۷۸۳
۱۲:۲۵ -۰۶ شهريور ۱۴۰۱
دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری بیان کرد؛
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری گفت: درج شناسه کالا و کد رهگیری روی تلویزیون هم نتوانسته جلوی ورود قاچاق به کشور را بگیرد و سالانه ۷۰۰ هزار دستگاه تلویزیون به صورت قاچاق و بدون هر نوع گارانتی وارد کشور می‌شود؛ در صورت باز شدن واردات هم به این میزان واردات قانونی نخواهیم داشت.

قیمت تلویزیون

نشان تجارت - واردات تلویزیون و به طور کلی لوازم صوتی و تصویری در حالی همزمان با لوازم خانگی ممنوع شد که آسیب این ممنوعیت هر روز بیشتر از روز قبل می‌شود. جولان تلویزیون‌های قاچاق در بازار در حالی است که این تلویزیون‌ها هیچ گارانتی ندارند و تقریبا دو سوم تقاضا در بازار را پوشش می‌دهند.

نیاز سالانه کشور به دو میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه تلویزیون

محمدرضا شهیدی، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری می‌گوید: نیاز کشور دو میلیون و سیصد هزار دستگاه تلویزیون در سال است که یک میلیون و ششصد هزار دستگاه تولید داخل است و ۷۰۰ هزار دستگاه قاچاق است.

وی با بیان اینکه ما مخالفتی با واردات رسمی تلویزیون نداریم، ادامه داد: اگر واردات تلویزیون هم آزاد شود به دلیل پرداخت عوارض و مالیات‌های مختلف، حجم واردات آن به میزان قاچاق آن در حال حاضر نیست.

نامه‌ انجمن صنفی لوازم صوتی و تصویری به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

تمایل مغازه داران برای فروش کالای قاچاق

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری با بیان اینکه واحد‌های تولیدکننده تلویزیون سه سال است که نسبت به درج شناسه کالا و کد رهگیری اقدام کرده‌اند، گفت: با وجود این قاچاق تلویزیون حتی بیشتر از قبل وجود دارد و به هیچ عنوان کاهش پیدا نکرده و درج شناسه کالا هیچ تاثیری روی این موضوع نداشته است.

 

شهیدی با بیان اثرات سوء اجرای این طرح گفت: ما پیش از این تلویزیون‌های تولید داخل را به مغازه داران می‌فروختیم و آن‌ها نسبت به فروش آن به مردم اقدام می‌کردند؛ اما در حال حاضر که این محصولات دارای شناسه و کد رهگیری شده مغازه داران احساس می‌کنند این شناسه توسط سازمان امور مالیاتی قابل ردیابی، ولی تلویزیون قاچاق غیر قابل ردیابی است. بر این اساس و با توجه به افزایش مالیات ها، مغازه داران ترجیح می‌دهند کالای قاچاق بفروشند.

تامین دو سوم بازار تلویزیون با کالای قاچاق بدون گارانتی

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری با اشاره به اینکه ۳۰ درصد قیمت تمام شده تولیدات داخلی مرتبط با پرداخت‌های دولتی است، گفت: یعنی اگر یک تلویزیون را ۱۰ میلیون تومان می‌فروشیم ۳ میلیون تومان آن را به دولت می‌دهیم. ۹ درصد مالیات ارزش افزوده، ۸ درصد عوارض گمرکی قطعات و ۴ نوع مالیات مختلف اعم از مالیات تکلیفی، مالیات بر سود، مالیات بر فروش و امثال آن از تولیدکنندگان گرفته می‌شود. پس ما در رقابت نابرابر با قاچاق قرار گرفته ایم.

شهیدی ادامه داد: سالیانه ۷۰۰ هزار دستگاه تلویزیون قاچاق وارد بازار می‌شود. این در حالی است که نیاز سالانه ما در کل یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه که سال‌های پیش به همین میزان تولید و فروش داشتیم.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون