کد خبر: ۴۳۷۶۷
۱۸:۳۰ -۰۴ شهريور ۱۴۰۱
وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد که در حال طی کردن مراحل پایانی رفع تحریم‌ها هستیم و اگر آمریکایی‌ها واقع‌‍بینانه برخورد کنند، فکر می‌کنم مسایل حل شدنی است.

مذاکرات وین

نشان تجارت - حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه در دیدار با حسین موینی رئیس جمهور زنگبار با بیان اینکه برای رفع تحریم‌های ایران، در دولت جدید تلاش‌های زیادی کردیم و در حال طی کردن مراحل پایانی کار هستیم، گفت: اگر آمریکایی‌ها واقع‌‍بینانه برخورد کنند، فکر می‌کنم حل شدنی است.

به گزارش شفقنا، آقای امیر عبداللهیان با اشاره به ظرفیت‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های پزشکی، دارو، کشاورزی، آموزش پزشکی، شیلات و … خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تعدادی بورسیه برای دانشجویان زنگباری در ایران داشته باشیم، همچنین در حوزه تولید برق و استفاده از انرژی خورشیدی، ایران دارای تکنولوژی بالایی است و در حال حاضر تنها یک شرکت ایرانی مشغول ساخت نیروگاه سه هزار مگاواتی در جنوب عراق است که فاز اول آن تمام شده است.

در پایان این دیدار امیرعبداللهیان با بیان اینکه آمادگی میزبانی شما در ایران در سه ماه آینده را داریم، گفت: البته در حال برنامه‌ریزی سفر رییس جمهورمان به تانزانیا در یکسال آینده هستیم.

وی با اشاره به آمادگی ایران برای انعقاد خواهرخواندگی شهرها، گفت: با شیراز و یا هر شهر دیگری که مد نظر زنگبار باشد می‌توانیم قرارداد خواهرخواندگی منعقد کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون