کد خبر: ۴۳۷۵۸
۱۱:۰۸ -۰۴ شهريور ۱۴۰۱
مهرداد ویس‌کرمی نماینده مجلس یازدهم می‌گوید: اینکه هیچ کاری صورت نگیرد یا برخی از کار‌ها در اصطلاح به آن نوک زده و سپس رها شود هم قابل قبول نیست، اتفاقی که به باور من تاکنون در دولت سیزدهم افتاده است. من معتقدم، دولت تاکنون خودش را جمع و جور نکرده است.

مهرداد ویس کرمی

نشان تجارت - محمد آیتی: روز‌های سخت حاکم بر اقتصاد ایران در حال سپری‌شدن است و عملکرد ناامیدکننده دولت سیزدهم در یک سال گذشته، ذهن‌ها را بیش از پیش به توافق احتمالی برجام معطوف کرده است. هرچند سیدابرهیم رئیسی از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود، پس از یک‌سالگی دولت، عملکرد کابینه بررسی و در صورت نیاز روی به تغییر و تحول خواهیم آورد، اما فعلاً نه تنها خبری از تغییر نیست که حتی لابی رییس جمهور با رییس مجلس، جلوی استیضاح وزیر صمت را هم گرفت. در همین رابطه، به سراغ مهرداد ویس‌کرمی نماینده خرم‌آباد و یکی از چهره‌های اصولگرای مجلس یازدهم رفتیم تا نظرات او را در باره عملکرد دولت سیزدهم جویا شویم.

او می‌گوید: سال اول کاری دولت را سال جمع‌آوری اطلاعات و پردازش آن می‌دانم. یعنی دولت باید اطلاعات به دست آورده را دسته‌بندی و اولویت‌بندی کند. ضمن اینکه شخص رییس جمهور و افراد تصمیم‌گیر می‌باید یک ارزیابی دقیقی از معاونان رییس جمهور، وزرا و مدیران ارشد کشور داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: به اعتقاد من، آقای رییس جمهور دیگر نباید در دام سفر‌های استانی بیفتد، زیرا سفر‌های استانی با مشغله‌های زیادی توام است و وقت دولت را می‌گیرد. اینکه در سال اول دولت، آقای رئیسی و کابینه‌اش به تمام استان‌های کشور سفر کردند، کاری درست و شایسته بود، هرچند که ایشان در زمانی که رییس قوه قضاییه هم بودند، این روند را دنبال کردند. از این‌رو دیگر ضرورت ندارد که ایشان مرتباً در کشور بچرخد. یعنی الان وقت جمع‌بندی و دستور به منظور بهبود اوضاع کشور است.

نماینده خرم‌آباد می‌گوید: اگر بخواهیم به صورت مشخص بحث کنیم، در هر استانی یک یا دو دغدغه اصلی وجود دارد. این موضوع با یک بار سفر استانی و جمع‌آوری اطلاعات کاملاً مشخص است، پس انتظار از رییس جمهور و همکارانش این است که در این چهار سالی که فرصت خدمت‌گذاری دارند، آن یک یا دو مشکل اصلی هر استان را حل کنند، چون با این شرایط موجود اقتصادی امکان معجزه وجود ندارد.

ویس‌کرمی می‌گوید: اینکه هیچ کاری صورت نگیرد یا به برخی از کار‌ها در اصطلاح به آن نوک زده و سپس رها شود هم قابل قبول نیست، اتفاقی که به باور من تاکنون در دولت سیزدهم افتاده است. معتقدم دولت تاکنون خودش را جمع و جور نکرده است. دولت در موضوع مهار کرونا خیلی خوب و قوی پای کار آمد و با تشکیل ستادهایی، جلوی این مشکل اجتماعی که ابعاد گوناگون به خود گرفته بود را گرفت. از نظر من، آن الگو باید در قسمت‌های دیگر هم صورت می‌گرفت، هرچند در دولت قبل شوک اقتصادی سنگینی به کشور وارد شد، اما به اصطلاح فوتبالی‌ها بعد از گذشت یک‌سال، دولت سیزدهم باید به بازی برمی‌گشت و انتظار ما این است که در سال دوم کاری که چند صباحی از شروع آن گذشته است، دولت با برنامه جلو بیاید.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان می‌گوید: یکی از ظرفیت‌های در دسترس دولت سیزدهم، مجلس است. از این‌رو، دولت برای هر مشکلی می‌تواند به مجلس اعتماد کند و لایحه خود را به ما ارائه دهد. دولت سیزدهم برخلاف دولت قبل، معنی اقتصاد کشور را به برجام گره نزده است، اما باید قبول کنیم که برجام تاثیر به‌سزایی در اوضاع اقتصادی کشور دارد.

ویس‌کرمی می‌گوید: به نظر من، تیم اقتصادی دولت در حد انتظار ظاهر نشده است. از طرفی این که وزیر کار بیش از دو ماه است که استعفا کرده است و همچنان رییس جمهور گزینه جدید را به مجلس معرفی نمی‌کند، ضعف مشهود دولت است. حتی آیین‌نامه‌هایی که در دولت مطرح است با معطلی روبرو می‌شوند. دولت اکنون در برخی جا‌ها همچنان تخصیص اعتبارات را صورت نداده است. برخی مصوبات به دولت رفته است، اما همچنان باید منتظر تشکیل جلسه بود.

منبع: رویداد۲۴

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون