کد خبر: ۴۳۳۴۰
۱۲:۲۹ -۰۶ مرداد ۱۴۰۱
عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: معتقدم اگر وضعیت آقای تاج مورد سوال است، دستگاه‌های نظارتی مثل سازمان بازرسی و کمیسیون اصل نود باید ورود پیدا کنند. اینجا فقط صرفاً بحث فوتبال و ورزش نیست. بخش عظیمی از جامعه اقبال به فوتبال دارند و این تکلیف، به حقوق عمومی مردم برمی‌گردد

البرز حسینی

نشان تجارت - محمد آیتی: در حالی انتخابات فدراسیون فوتبال، هشتم شهریور برگزار می‌شود که صلاحیت عزیزالله محمدی، میرشاد ماجدی و مهدی تاج از سوی کمیته بدوی احراز شد.

بی‌تردید مهدی تاج را باید پرحاشیه‌ترین نامزد تایید شده نامید. روزگاری بحث بازنشستگی او داغ بود و تلاش داشت تا خود را جانباز بالای ۵۰ درصد نشان دهد و همچنان در پست ریاست بماند و روزگاری دیگر، به واسطه قرارداد با ویلموتس جزو هشت متهم شناخته شد و حتی سازمان بازرسی کل کشور هم این تخلف را محرز دانست.

حال سوالاتی که ذهن جامعه را به خود معطوف کرده این است که چطور با روند‌های گذشته، دوباره مهدی تاج سودای ریاست به سرش زده است و مهمتر از آن، او چگونه توسط دستگاه‌های نظارتی تایید شده است؟

سیدالبرز حسینی عضو فراکسیون ورزش مجلس معتقد است در روند هر کار باید قانون فصل‌الخطاب باشد، یعنی اگر مرجعی تشخیص داده اکنون صلاحیت آقای تاج مورد قبول است، حتماً مدارک متقنی داشته است.

او می‌گوید: اینکه آقای تاج در حوزه فوتبال سوابقی دارد، کاملاً روشن است، منتهی قضیه ویلموتس و قرارداد او، نقطه تاریکی در فوتبال ایران است که در زمان آقای تاج رقم خورد و اتفاقاً دستگاه‌های نظارتی روی آن دست گذاشتند و مشخص است که چه کسانی مورد بحث هستند.

نماینده خدابنده می‌گوید: معتقدم اگر وضعیت آقای تاج مورد سوال است، دستگاه‌های نظارتی مثل سازمان بازرسی و کمیسیون اصل نود باید ورود پیدا کنند. اینجا فقط صرفاً بحث فوتبال و ورزش نیست. بخش عظیمی از جامعه اقبال به فوتبال دارند و این تکلیف، به حقوق عمومی مردم برمی‌گردد و اگر خدشه‌ای در روند کار کسی هست، حتماً باید پاکسازی شود و بعد اجازه حضور پیدا کند.

حسینی می‌گوید: اگر قانون عنوان می‌کند که آقای تاج در قرارداد آقای ویلموتس به صورت روشن خطایی انجام داده است، باید حتماً مورد رسیدگی قرار بگیرد و قبل از روشن شدن کامل موضوع، ایشان نباید مجدداً به بحث ریاست فدراسیون فوتبال ورود پیدا می‌کرد.

او می‌گوید: حال که صلاحیت آقای تاج تایید شده است ضرورت دارد مرجع تعیین‌کننده صلاحیت با مشخصات به مردم پیام دهد که ایشان حائز آن شرایط خطا نبوده است، یعنی باید جامعه را اقناع کرد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس در پاسخ به سرنوشت پرونده مهدی تاج در خصوص قرارداد ویلموتس می‌گوید: مسائل مربوط به حوزه نظارتی مجلس فرایندی دارد و هر رسیدگی مستلزم گذشت زمانی است و این‌گونه نیست که هیچ‌کدام از این‌ها به نتیجه نمی‌رسد، بلکه تمام این‌ها در فرایند رسیدگی هستند. ولی موضوعاتی که ابعاد اجتماعی وسیعی دارند و جا‌هایی که مسئولان نظارتی جمع می‌شوند یا تحقیق و تفحص یا شکایتی هست، آن‌ها حتماً برای اقناع جامعه باید روشنگری کنند تا مردم بدانند جایگاه و اتهامی که به آقای تاج در خصوص آن قرارداد مطرح شد، کجاست.

حسینی می‌گوید: مجلس یک اهرم نظارتی دارد و حتماً باید مسئولان امر این حوزه با مدارک، مورد سوال قرار بگیرند. اخیراً آقای پژمان‌فر به عنوان رییس کمیسیون اصل نود عکس‌العمل نشان داده است. تا زمانی که وضعیت آقای تاج مشخص نشود که اثر وضعی منفی یا مثبت داشته، قاعدتاً زیر سوال است.

نماینده خدابنده می‌گوید: به نظرم موضوع به قدری مهم است که دستگاه‌های نظارتی حتماً باید ورود پیدا کنند. بخشی از این مسئولیت هم به عهده مجلس و فراکسیون ورزش است و نماینده‌ها در این خصوص حتماً عکس‌العمل نشان خواهند داد. مهم این است که در بحث ورزش، نتیجه مطلوبی بگیریم و جامعه از آن بهره ببرد. الان بحث بنده و آقای تاج و دیگران مهم نیست، مهم این است که نحوه عمل ما به ورزش کمک کند.

منبع: رویداد۲۴

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون