کد خبر: ۴۳۲۰۲
۲۰:۴۹ -۲۸ تير ۱۴۰۱
نماینده انزلی گفت: برای ما مهم است که یارانه‌ها را ببریم به سمتی که کالاهای ضروری مردم تامین شود. مجلس و دولت، هم‌نظر بودند که یارانه نباید به صورت نقدی باشد و باید در قالب کالابرگ صورت بگیرد که هم تورم کنترل شود و هم توزیع عادلانه اقلام اساسی در همه کشور اتفاق بیفتد.

کالابرگ الکترونیکی

نشان تجارت - محمد آیتی: بنا بود دولت کالابرگ الکترونیکی را در اختیار مردم بگذارد تا خانواده‌ها بتوانند به واسطه آن، اقلام اساسی خود را تامین کنند که این موضوع برای دهک‌های پایین جامعه بسیار حائزاهمیت بود که تاکنون اتفاق نیفتاده است. از این‌رو، دولت سه ماهی است که یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی را به برخی از خانواده‌ها پرداخت کرده تا زیرساخت‌های ارائه کالابرگ الکترونیکی مهیا شود. به نظر تاخیر دولت در این باره زیاد شده است و باید دید مجلس چه پیگیری را در این خصوص انجام خواهد داد.

احمد دنیامالی، نماینده انزلی در این باره گفت: مجلس با دولت در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ قرار گذاشت که کالابرگ الکترونیکی را به مردم ارائه دهند، آن هم براساس قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰، اما این اتفاق رخ نداد.

وی افزود: بحث‌های زیادی در این باره در کمیسیون شد و حتی وزرای اقتصاد، جهادکشاورزی و کار آمدند و قول‌هایی هم دادند و همچنان امیدواریم این اتفاق مبارک سریع‌تر بیفتد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: برای ما مهم است که یارانه‌ها را ببریم به سمتی که کالاهای ضروری مردم تامین شود. مجلس و دولت، هم‌نظر بودند که یارانه نباید به صورت نقدی باشد و باید در قالب کالابرگ صورت بگیرد که هم تورم کنترل شود و هم توزیع عادلانه اقلام اساسی در همه کشور اتفاق بیفتد. اینکه کالایی در جایی از کشور باشد و استانی دیگر از داشتن آن کالا محروم گردد، یکی از دغدغه‌های اصلی ما است که ان‌شاا... با ارائه کالابرگ الکترونیکی این مشکل را شاهد نباشیم.

دنیامالی با اشاره به اینکه سابقه هشت سال جنگ تحمیلی و ارائه کوپن، تجربه خوب و ذی قیمت است، گفت: امروز به لطف و مدد پیشرفت تکنولوژی و مهیا شدن زیرساخت‌های حوزه آی‌تی، کار راحت‌تر به سرانجام خواهد رسید و ما در مجلس پیگر موضوع هستیم و از قرار معلوم و براساس گزارشاتی که به دست ما رسیده، دولت هم در حال تلاش برای تحقق این مهم است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان یادآور شد: خارج از تورم، امنیت غذایی دهک‌های پایین جامعه برای ما بسیار مهم است و می‌خواهیم روندی در پیش گرفته شود که کالاهای اساسی به دست مصرف‌کننده برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با قول‌ها و اظهارنظرهایی که از سمت دولت داده شده باید تا امروز شاهد ارائه کالابرگ الکترونیکی به مردم می‌بودیم، ولی مردم بدانند که نسبت به موضوع بی‌تفاوت نخواهیم بود و حتی کارت زردی که وزیر جهادکشاورزی از مجلس گرفت، بی‌ارتباط به موضوع نبود.

منبع: روزنامه اقتصاد سرآمد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
0
0
آقای دنیامالی خانه از پای بست ویران است
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون