کد خبر: ۴۲۸۰
۱۴:۱۲ -۲۲ خرداد ۱۳۹۶
مجید کیانپور، نماینده دورود و ازنا در گفت‌وگو با ورزش و جوان:

روند کوچک‌سازی دولت در سال‌های گذشته اشتباه بود

مجید کیانپور
ورزش و جوان- مجید کیانپور، نماینده مردم دورود و ازنا و عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی از توقف عمرانی طرح‌های ورزشی در استان لرستان گله دارد و معتقد است برای اتمام پروژه‌های نیمه کاره باید به سراغ بخش خصوصی رفت. وی نحوه کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت در سال‌های گذشته را اشتباه می‌داند و می‌گوید تنها حسن انجام این کار یکی شدن ادارات کل این وزارتخانه‌ها در استان‌ها بود.

دولت لایحه تفکیک برخی وزارتخانه‌ها را به مجلس ارائه داد که یکی از این جداسازی‌ها مربوط به تفکیک حوزه ورزش از جوانان می‌شود، نظر شما در این رابطه چیست؟
اول از همه باید تلاش کنیم که آزمون و خطای خود را به حداقل برسانیم. دولت قبل در قالب قانون خدمات مدیریت کشوری تصمیم می گیرد 21 وزارتخانه را به 17 وزارتخانه تبدیل کند و دولت را کوچک کند ولی عملا میبینیم که کوچک سازی رخ نداده است. تنها حسن این کار این بود که اداره کل این وزارتخانه ها در استان یکی شدند. کمی دقیق که می شویم میبینیم که بدنه ادارای، همان بدنه گذشته است. پس از ادغام ورزش و جوانان و گذشت سالها از این تصمیم به راحتی می توان دریافت که حوزه جوانان نسبت به ورزش کمرنگ تر دیده شده است. بنده با چابک سازی دولت موافقم ولی این نوع چابک سازی از همان اول اشتباه و غیرمنطقی بود. دولت باید بسیاری از وظایف خود را به بخش خصوصی می سپرد تا هم کوچک سازی اتفاق می افتاد و هم بخش خصوصی تقویت می شد. دولت باید سکان داری کند و پارو زدن وظیفه بخش خصوصی است ولی امروز می‌بینیم که دولت هم سکان داری می کند و هم پارو می زند.

احیای احتمالی سازمان ملی جوانان را در کنار وزارت ورزش چطور ارزیابی می‌کنید؟
به نظر من بهتر بود که مثل گذشته هر دو در حد سازمان می‌ماندند، اما حالا هم که قرار است از هم جدا شوند را به فال نیک می‌گیرم.

وضعیت اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان را چطور می‌بینید؟
به نسبت امکانات، منابع و توقعاتی که در این اداره کل وجود دارد باید گفت خوب خودش را اداره کرده است.

روند پیشرفت عمرانی طرح‌های ورزشی در استان لرستان چگونه است؟
متاسفانه وضعیت خوبی در این حوزه نداریم. در شهرستان دورود یک استادیوم 5000 نفری در دست ساخت داریم که با روی کار آمدن دولت یازدهم بطور کلی کار تعطیل شد. اگر سری به این پروژه بزنید مشاهده خواهید کرد که آنجا شبیه محلی مثل آثار باستانی شده است. امروز پروژه در حالت 10 درصد رشد فیزیکی متوقف شده و این وضعیت ضربه بزرگی به بیت المال است. حفظ و نگهداری این پروژه در همین وضعیت هم نیاز به منابع مالی دارد که حتی این منابع هم آماده نیست. من معتقدم برای پروژه هایی که کلنگ خورده باید ساز و کار جدیدی طراحی کرد و با دادن کار به بخش خصوصی این مجموعه ها را از بلاتکلیفی خارج کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون