کد خبر: ۴۲۴۷۱
۱۳:۱۵ -۲۳ خرداد ۱۴۰۱
در میان طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه، می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین بوستان‌های پایتخت ایران را یافت که بیش از نیم قرن عمر دارد. پارک ساعی با مساحتی در حدود ۱۲ هکتار، از بزرگ‌ترین پارک‌های شهر تهران به حساب می‌آید. مکانی بکر، دلنشین و آرام که با معماری خاص و طراحی بی نظیرش، به یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر تهران تبدیل شده است.
پارک ساعی
نشان تجارتمهدی توفیقی: پارک ساعی تهران (بوستان ساعی)، از جمله بوستان‌های خلوت و زیبای شهر تهران است که در خیابان، ولی عصر، منطقه شش واقع شده است. مساحت این پارک ۱۲ هکتار است و ساخت آن بر اساس طراحی باغ‌های ژاپنی بوده است و در آن مجسمه‌های زیادی طراحی و گذاشته شده است که نهایت دقت و جزئیات در ساخت آن‌ها به کار رفته است که به شدت طبیعی به نظر می‌رسند.
 
این پارک درسال ۱۳۲۹ توسط مهندس‌کریم ساعی به صورت پارک جنگلی طراحی و ساخته شد این طبیعت زیبا با درختان سربه‌فلک‌کشیده و هوای تمیز پارک ساعی، آن را به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری شمال تهران تبدیل کرده است. مسئولیت کاشت درخت برای این مجموعه بر عهده وزارت کشاورزی بوده است که در سال ۱۳۲۵ انجام شده است. بعد از چند سال این پارک به شهرداری تهران واگذار شد و به یکی از پارک‌های عمومی پایتخت تغییر کاربری داد. 

مکان‌های تفریحی پارک ساعی

از جمله جاذبه‌های تفریحی پارک ساعی، آب نمای موزیکال این بوستان است، که بسیاری از مردم طرفدار آن هستند؛ که در زمان‌های مختلف روز این آب نما‌ها فعال می‌شوند و همراه آن‌ها موزیک بخش می‌شود که هیجان خاصی را القا می‌کند. آب‌نمای موزیکال پارک ساعی، فضای بسیار جذابی را برای شما ایجاد خواهد کرد. هم‌چنین می‌توانید به مکان‌های دیگری هم، چون گلخانه، بوفه، آمفی تئاتر روباز بروید و از این مکان‌ها نیز بازدید کنید. بخش جذاب دیگر پارک ساعی، باغ پرندگان و حیات وحش است.
 
در این قسمت از پارک حیوانات و پرندگان بسیار زیادی برای بازدید عموم نگهداری می‌شود، برخی از این پرنده‌ها عبارتند از: مرغابی، غاز، قو، طوطی وحشی، اردک، لاک پشت، همستر، سنجاب و سایر پرندگان. همان‌طور که گفتیم پارک ساعی تهران براساس باغ‌های ژاپنی طراحی شده است. حدود ۱۷ گونه گیاهی در بوستان ساعی پرورش داده شده است، از جمله این گیاهان می‌توان به سرونقره ای، سرو‌شیرازی، سروتبری، سروبادبزنی، چنار، کاج، برگ بو، نارون، افرا، سدروس، ماگنویا، ژنیگو، یاس وحشی، زالزالک، گردو و سیب اشاره کرد. در کنار این گیاهان و درختان، تندیس مهندس ساعی طراح و سازنده این بوستاندر مرکز گارک قرار دارد. البته در سال‌های اخیر موارد بیش‌تری نیز به این پارک اضافه شده‌است که باعث جذب گردشگران خارجی و داخلی زیادی شده‌است.

نحوه دسترسی به پارک ساعی با مترو

برای رسیدن به بوستان ساعی و لذت بردن از محیط دنج و خلوت آن مسیر‌های بسیاری است که می‌توان به پارک رفت. اگر قصد دارید از مترو شهر تهران، استفاده کنید، باید در ایستگاه میرزای شیرازی از قطار پیاده شده و سپس از خیابان‌های بهشتی و وزرا وارد پارک ساعی شوید.
 
چنانچه وسیله نقلیه شخصی را ترجیح می‌دهید، سه اتوبان رسالت، مدرس و کردستان، شمارا به پارک ساعی می‌رسانند.
 
در نهایت بهترین پیشنهاد برای رفتن به پارک ساعی، استفاده از اتوبوس‌های بی. آر. تی عای خیابان ولیعصر است. دو خط راه‌آهن-پارک وی و راه‌آهن- تجریش در نزدیکی پارک ساعی ایستگاه دارند. سوار این اتوبوس‌ها شوید و در ایستگاه آبشار یا پله سوم که مقابل پارک قرار دارند پیاده شده و از فضای جذاب پارک لذت ببرید.
 
برای بازدید از تمام جاذبه‌های گردشگری پارک ساعی، حدود ۲‌ای ۳ ساعت زمان لازم است. شما می‌توانید برای آخر هفته خود تدارک ببینید و شام را با خانواده در این پارک سبز و زیبا بگذرانید. به دلیل فضای جذاب آن، بهترین مکان برای گرفتن عکس‌های زیبا و به یاد ماندنی است.
منبع: جامعه24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون