کد خبر: ۴۲۲۰۷
۱۱:۲۹ -۱۱ خرداد ۱۴۰۱
امروز (دهم خرداد ماه) طلا و سکه نسبت به روز گذشته با افزایش قیمت روبه‌رو بود به گونه‌ای که قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون تومان است. همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۴۱۷ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه و دلار

نشان تجارت - بازار طلا و سکه این‌روز‌ها با نوسان همراه بوده و برخی از فعالان آینده بازار را افزایشی پیش‌بینی می‌کنند. به گفته آن‌ها اگر وضعیت فعلی ادامه داشته باشد شاهد رقم‌های بالاتری در نرخ طلا و سکه خواهیم بود. ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با بررسی وضعیت بازار طلا به اقتصاد ۲۴ گفت: در روز‌های اخیر نوسان در بازار طلا و سکه چنان شتابی گرفته است که شاید کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که طلا به محدوده‌های فعلی برسد. دلیل اصلی نوسانات قیمتی اخیر در بازار طلا و سکه به بازار ارز بازمی‌گردد. بدون شک نوسانات بازار ارز تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا و سکه خواهد داشت. طی یک سال اخیر بی‌سابقه‌ترین قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نمایان شده و این روند افزایشی قیمت بر روی کندی بازار طلا و سکه اثرگذار خواهد بود.


بیشتر بخوانید: کاهش ۵۰ درصدی فروش سکه و طلا/ ماجرای گرانی سکه چیست؟


وی اظهار کرد: مسئولان اقتصادی باید نگاه جدی به سمت بازار ارز داشته باشند تا بتوانند نرخ ارز را به سمت آرامش سوق دهند تا به واسطه آن آرامش نیز به بازار طلا و سکه بازگردد. دولت باید هرچه سریع‌تر بازار را از مسیر نابسامانی بازگرداند. اگر روند فعلی ادامه‌دار باشد نمی‌توان انتظار ثبات قیمتی را از بازار سکه و طلا داشت و بدون شک بازار مسیر نوسانی خود به سمت افزایش را حفظ خواهد کرد.

تا آشفتگی در بازار ارز ادامه دارد، قیمت طلا افزایشی خواهد بود

وی در پاسخ به این پرسش که طلا و سکه تا چه محدوده‌هایی افزایش خواهد یافت گفت: زمانیکه بازار ارز و انس جهانی دارای نوسان باشد طبیعی است که بازار طلا و سکه نمی‌تواند فضای آرام خود را حفظ کند. به هرحال بازار طلا وابسته به بازا ارز و انس جهانی بوده و هرگونه نوسانی در این دو بخش اثر مستقیمی را بر بازار طلا و سکه می‌گذارد. اما اینکه قیمت طلا تا چه محدوده‌هایی افزایش یابد باید بگویم که نمی‌توان سقفی مشخص کرد و تا زمانی که بازار ارز آشفته باشد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه رو به افزایش خواهند رفت.

محمدولی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه با چه نرخی از دلار قیمت سکه و طلا محاسبه می‌شود، گفت: اکنون به دلیل نوساناتی که ارز داشته نرخ دلار را در سامانه‌ها اعلام نمی‌کنند، اما من گمان می‌کنم که اکنون با دلار بالای ۳۰ هزار تومان قیمت طلا و سکه محاسبه می‌شود.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون