کد خبر: ۴۰۶۰۱
۲۰:۱۵ -۰۸ فروردين ۱۴۰۱
رهبر بازار رمزارز امروز رشد بیش از ۵ درصدی را رقم زد و ۴۷ هزار دلار را نیز رد کرد.

قیمت بیت کوین

نشان تجارت - هر عدد بیت کوین امروز ۵.۱۳ درصد رشد کرد و ۴۷ هزار دلار و ۱ سنت قیمت خورد؛ یکی از اصلی ترین دلایل رشد این رهبر بازار رمزارز سیگنال وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا به بازار رمزارز در روز گذشته بوده‌است.

جنت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده اعتراف کرده است که ارزهای دیجیتال مزایایی دارد. یلن گفت که کریپتو با سرعت زیادی رشد کرده است و اکنون "نقش مهمی" در تصمیمات سرمایه گذاری بسیاری از آمریکایی ها ایفا می کند و افزود که وزارت خزانه داری در حال کار بر روی توصیه های نظارتی برای نوآوری سالم است.

جنت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، روز جمعه در مصاحبه ای با CNBC درباره ارزهای دیجیتال صحبت کرد و گفت: بدیهی است که کریپتو رشد چشمگیری داشته است و اکنون نقش مهمی را ایفا می کند، نه در معاملات، بلکه در تصمیمات سرمایه گذاری بسیاری از آمریکایی ها.

بیت‌کوین به معاملات نفت روسیه ورود پیدا کرد

از طرف دیگر بیت کوین به معاملا نفتی روسیه نیز ورود پیدا کرده است؛ پاول زاوالنی، مدیر کمیته انرژی پارلمان روسیه اعلام کرد کشورهای دوست که نفت از روسیه خریداری می کنند، می توانند پول آن را با استفاده از ارز ملی خود یا ارزهای دیجیتالی پرداخت کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرده بود روسیه از کشورهای غیردوست خواهد خواست پول خرید گاز را به روبل پرداخت کنند.

شبکه بی بی سی به نقل از یک محقق انرژی نوشت: بیت کوین می تواند در پرداخت پول نفت و گاز روسیه، جایگزینی برای ارزهای رایج باشد اما جایگزین بسیار متغیری است.

تعداد کیف پول‌های بیت‌کوین از ۴۰ میلیون گذر کرد

امید ساعی، معامله‌گر و تحلیلگر بازارهای مالی، در خصو دلایل رشد قیمت بیت کوین گفت: جمع آوری نهنگ ها نیز در این مدت افزایش چشمگیری داشته است و کیف پول‌هایی که بیت کوین دارند نیز از مرز ۴۰ میلیون گذر کردند و این امر به این معنا است که در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون نفر بیت کوین دارند و عموما افرادی که بیت کوین را خریداری می‌کنند آن را برای سرمایه گذاری کوتاه مدت نمی خواهند و برنامه بلند مدتی برای آن دارند.

از طرف دیگر میزان بیت کوینی که در صرافی ها بوده است بسیار کم بود و زمانی که بیت کوین وارد صرافی شود عموما به این دلیل است که به فروش برسد و زمانی که از صرافی خارج می شود به این دلیل است که بیت کوین قرار است قیمت های بالاتری را ببیند و در همین راستا سرمایه گذاران بیت کوین خود را از صرافی خارج می کنند تا با قیمت های بالاتر آن را به فروش برسانند.

اط لحاظ تکنیکال نیز خریدهای بسیار زیادی انجام می شد و پس از آنکه خریدها تکمیل شد قیمت‌ها شروع به بالاتر رفتن کرد.

رفتارهای روسیه و ایالات متحده آمریکا نیز نقش بسزایی در بالا رفتن قیمت بیت کوین داشته است و هر چقدر پذیرش بیت کوین افزایش پیدا کنند قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت.

سد مقاومتی بعدی بیت‌کوین کجاست؟

امید ساعی، معامله‌گر و تحلیلگر بازارهای مالی، در ادامه و در پاسخ به این پرسش که سد مقاومتی بعدی بیت کوین کجا است؛ گفت: هدف اول بیت کوین ۵۲ هزار دلار است اما در این میان سطوح ۴۸ هزار دلار و ۴۸ هزار و ۵۰۰ دلار و عدد روانی ۵۰ هزار دلار می‌توانند مقاومت‌هایی باشند که سر راه بیت کوین هستند و پس از ۵۲ هزار دلار قیمت این ارز دیجیتال می تواند تا ۵۵ هزار دلار بالا رود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون