کد خبر: ۴۰۵۸۱
۲۳:۰۶ -۰۳ فروردين ۱۴۰۱
سرخ‌پوشان پایتخت به شدت به عملکرد سیدعلی، داور مسابقه اعتراض داشتند. هرچند اعتراض آن‌ها مردود اعلام شد، اما جوسازی عجیب و غریب گل محمدی و برخی عوامل باشگاه مثل مربی، بازیکنان و حتی مدیرعامل تیم دور از انتظار و اخلاق بود.

یحیی گل محمدی

نشان تجارت - آخرین دربی قرن به گواه اکثر کارشناسان داوری بدون اشتباه تاثیرگذار داور به پایان رسید و بدون تردید، چون پرسپولیس احتیاج مبرم به سه امتیاز بازی داشت و گل برتری را تا لحظات آخر مسابقه حفظ کرده بود، از نتیجه به دست آمده ناراحت و به تبع آن، آبی‌های پایتخت خوشحال هستند.

اما فارغ از نتیجه به دست آمده باید مطالبی را خطاب به یحیی گل محمدی و برخی عوامل باشگاه پرسپولیس متذکر شد.

سرخ‌پوشان پایتخت به شدت به عملکرد سیدعلی، داور مسابقه اعتراض داشتند. هرچند اعتراض آن‌ها مردود اعلام شد، اما جوسازی عجیب و غریب گل محمدی و برخی عوامل باشگاه مثل مربی، بازیکنان و حتی مدیرعامل تیم دور از انتظار و اخلاق بود.

یحیی گل محمدی که در دوران حضور در مستطیل سبز به عنوان بازیکن خوش اخلاق از او یاد می‌کردند، چند سالی است که در کنار زمین به اکثر تصمیمات ساده داوران هم اعتراض می‌کند. گاهی برای یک اوت دستی چنان بالا و پایین می‌پرد که گویی داور در دقیقه ۹۰ برای تیم مقابل پنالتی گرفته است. به نظر می‌رسد برخی مربیان مثل یحیی گل محمدی، اعتراض به صحنه‌های گوناگون را بهترین روش برای فشار به داور در سوت‌های بعدی می‌دانند و اگر تاکنون برخورد جدی با آن‌ها صورت می‌گرفت، هیچ‌گاه شاهد بروز صحنه‌های تلخی مثل روز ۲۶ اسفند نبودیم.

برخورد فیزیکی گل محمدی با ناظر و داور وسط در روز دربی و توقف چند دقیقه‌ای بازی به دلیل حضورش در وسط زمین چمن، اتفاقی سیاه برای کارنامه کاری مربی جوان بود. حال اگر بحث عدالت باشد، بی‌تردید باید منتظر جریمه سنگین سرمربی قرمز‌ها بود.

نکته عجیب این است که گل محمدی می‌گوید داور باید خجالت بکشد، اما یادش رفته است که در دو دربی که سرمربی پرسپولیس بوده، دو پنالتی حساس برای استقلال گرفته نشد و هیچ‌وقت هم از این چشم‌پوشی داور یاد نکرد.

آقای گل محمدی، دوران هیاهو‌های غیرفوتبالی تمام شده است، اگر حافظ حق و عدالت بودید، به خطای امیری روی قایدی و فرجی روی یامگا واکنش نشان می‌دادید نه اینکه از کنار این موضوع بگذرید و به تعویضی که به نظر کارشناسان به درستی پس از توقف بازی انجام شد، اعتراض کنید.

از طرفی، برخی بازیکنان و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به گونه‌ای روی به اظهارنظر آوردند که اگر کسی بازی را ندیده باشد فکر می‌کند پرسپولیس سوار بازی بوده و اشتباه مطلق و آگاهانه داور، مانع پیروزی آن‌ها شده است. بدون‌شک اگر کمیته انضباطی رودربایسی را کنار بگذارد، می‌توان شاهد محرومیت برخی بازیکنان پرسپولیس به واسطه اظهارنظرهایشان بود و مدیرعامل باشگاه هم تذکری جدی دریافت کند.

حمید مطهری، دستیار یحیی گل محمدی می‌گوید ما اهل بهانه نیستیم، اما در کنفرانس پس از بازی، بخش عمده‌ای از حرف‌هایش خطاب به سیدعلی، داور مسابقه بود. از این‌رو، باید به ایشان یادآوری کرد اینکه بگویید ما از بهانه‌ها قوی‌تر هستیم در حرف اثبات نمی‌شود، بلکه عملکرد شما باید این را به منصه ظهور برساند.

کاش بساط جوسازی در فوتبال زودتر جمع شود و اگر لازم است با رای‌های سنگین جلوی اتهامات بدون پشتوانه را گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون