کد خبر: ۳۹۳۳
۱۵:۰۲ -۱۶ خرداد ۱۳۹۶
علیرضا معمری، کارشناس والیبال در گفت‌وگو با ورزش و جوان:

تمام تغییرات به نفع والیبال بوده است

علیرضا معمری
ورزش و جوان- پس از برگزاری سه بازی تیم ملی والیبال ایران در مسابقات لیگ جهانی فرصتی دست داد تا به سراغ علیرضا معمری، کارشناس والیبال برویم تا عملکرد کادر فنی و بازیکنان تیم را مورد ارزیابی قرار دهیم. مشروح این گفت‌وگو را در ذیل می‌خوانید.

تحلیل خود را از سه بازی ایران برابر ایتالیا، برزیل و لهستان بفرمایید.
بازی اول برابر ایتالیا هم در دریافتها و هم در دفاع مشکل داشتیم. در بازی با برزیل مشکل دفاع تا حدودی مرتفع شده بود و در بازی با لهستان دفاع خوبی داشتیم اما همچنان دریافتهای اول با مشکل مواجه بود و این نقیصه قبلا هم بود .


بازی اول برابر ایتالیا هم در دریافتها و هم در دفاع مشکل داشتیم. در بازی برزیل مشکل دفاع تا حدودی مرتفع شده بود و در بازی لهستان دفاع خوبی داشتیم اما همچنان دریافتهای اول با مشکل مواجه بود و این نقیصه قبلا هم بود به نظر شما اشکال کار در کجاست که با این همه تغییرات در کادر فنی و بازیکنان این مشکل همچنان پا برجاست؟
فکر می کنم دریافت و توپ گیری در والیبال دو تا از مهارتهای بسیار حساسند چرا که شروع رالی به آن بستگی دارد.  اینچنین نیست که بگوییم مثلا 2 یا 3 ماهه این اشکال برطرف می شود. حتما سرمربی تیم باید بدنبال بازیکنانی باشد که اول دریافت خوبی داشته باشند، کار نیکو کردن از پر کردن است.  هر بخشی در بازی گروهی اگر ضعیف است حتما باید ساعتها کار شود ولی ما سالیان سال است که دریافتمام مشکل دارد و باید کار کنیم .من از این فرصت استفاده کرده و به مربیان کانونها در سراسر کشور پیشنهاد میکنم که با فدراسیون و تیم ملی همکاری داشته باشند. در تمرینات خود با بچه های نونهال بیشتر تمرین کنند و به این مهارت آنها را آشنا سازند که بازیکنان در تیم ملی اشکال کمتری داشته باشند.

 
مسعود غلامی در بازی اول نمایش خوبی را نداشت اما در بازی با برزیل و لهستان دفاع خوبی را به اجرا گذاشت و تا حدودی اهالی والیبال را از نگرانی جایگزینی موسوی در آورد، نظر شما در این زمینه چیست؟
من هم موافقم. بار سنگینی روی دوش غلامی در شروع کار و در بازی با ایتالیا بود برای اینکه ایشان بجای موسوی به زمین رفته است. موسوی بازیکنی است ق با تجربه بالا و توان خوب و یکی از بهترین دفاع وسطهای جهان که بارها و بارها در تورنمنتهای مختلف کاپ بهترینها را در بخش دفاع روی تور دریافت کرده است.  ولی خوشبختانه خیلی خوب خودش را پیدا کرد . ولی فکر می کنم ما در هر پست باید 10 تا مسعود غلامی داشته باشیم، و این کار میسر نیست بجز میدان دادن به جوانها و محک زدن آنها در شرایط سخت. همه این تلاشها برای آنست که یک حضور پرقدرت در المپیک 2020 داشته باشیم . پیشنهاد می کنم که سرمربی تیم ملی از هم اکنون به بازیکنانی که قصد دارد در المپیک 2020 به میدان برود ، بیشتر میدان بدهد.


مربیانی که بعد از ولاسکو هدایت تیم ایران را به عهده گرفتند به نوعی زیر سایه او بودند. اما ظاهرا کولاکوویچ کم کم دارد از زیر این سایه سنگین خارج می شود، نظر شما در این زمینه چیست؟
هنوز هم آن فشار و استرس برای سرمربی تیم ملی احساس می شود. هنوز زود است درباره عملکرد آقای کولاکوویچ اظهار نظر کرد. من فکر می کنم بعد از لیگ جهانی و چند مسابقه دیگر می توان عیار کادر فنی را مشخص نمود. هنوز معلوم نیست تغییراتی که در بازی لهستان داده شد اجباری بود یا از روی برنامه. تغییرات ایشان خوب بود  و نتیجه هم داد ،اگر ادامه داشته باشد به نفع ایران است چون لیگ جهانی والیبال جای آزمایش است جای نتیجه گیری نیست . در آخر باید بگویم والیبال ایران به یک مربی با دسیپلین و توانمند نیاز دارد. در آخر باید بگویم تغییر ناخواسته باعث شد معنوی نژاد توانمندی ها خود را به رخ بکشد.


پیش بینی شما از سه بازی بعدی ما که در تهران هم خواهد بود چیست؟
 برد لهستان خیلی به ما کمک کرده است. اگر این روند تغییرات و اعتماد به جوانان ادامه پیدا کند فکر می کنم بازیهای خیلی خوبی را شاهد باشیم و چون مسابقات هم در ایران برگزار میشود، مردم استقبال خوبی خواهند کرد و سالن و جو و همه چیز در اختیار ما قرار خواهد گرفت تا بتوانیم نتایجی خوبی را کسب کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون