کد خبر: ۳۸۸۱۴
۱۷:۰۶ -۱۱ بهمن ۱۴۰۰
ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مازندران خبر داد
ایزدی گفت: تمام تلاش ما کسب دستاورد‌های ارزنده برای مردم مازندران در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری کشور

نشان تجارت - مهدی ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مازندران در گفت و گویی از حضور پررنگ مازندران در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته به آن در پایتخت خبر داد و گفت: مازندران با تمام توان در نمایشگاه پانزدهم شرکت کرد تا تمرینی باشد برای میزبانی رویداد بین المللی ساری پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو و نمایشگاه بین‌المللی منطقه‌ای گردشگری و صنایع وابسته به آن که در سال ۲۰۲۲ در مازندران برگزار خواهد شد.

وی ضمن دعوت از تمامی علاقه‌مندان به خطه شمال به ویژه مازندران یکپارچه به پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته به آن افزود: نمایشگاه‌ها محل تبادل اطلاعات بین بخش‌های خصوصی و فعالان حوزه گردشگری، سرمایه گذاران و مدیران است که به همین خاطر محتوای استاندارد و قابل قبولی از ظرفیت‌های استان به همراه معرفی بخشی از توان سرمایه گذاری استان را در نمایشگاه پانزدهم ارائه داده‌ایم تا دستاورد خوبی برای استان حاصل گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مازندران خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما کسب دستاورد‌های ارزنده برای مردم مازندران در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است که در این نمایشگاه مهم با دعوت از تمامی ظرفیت‌های داخلی و بین المللی مستقر در پایتخت سعی شد مازندران سال متفاوتی را تجربه کند. این مسئول با اظهار اینکه طی ۵۰ سال گذشته مازندران نتوانسته است در حوزه گردشگری به جایگاه اصلی خود دست پیدا کند افزود: متاسفانه مازندران در حوزه بین الملل استانی ضعیف است که نیازمند برنامه ریزی جامعه برای عقب ماندگی در این بخش است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به نمایشگاه سی و پنجم صنایع دستی هم به روستای ملی و شهر ملی صنایع دستی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: انتخاب این برند ملی در سال گذشته و ۱۴۰۰ نشان دهنده ظرفیت ثروتمند استان مازندران در حوزه صنایع دستی است و به همین خاطر؛ هم در نمایشگاه و هم پاویون نمایشگاه پانزدهم نمایش گسترده‌ای از صنایع دستی استان را به معرض دید عموم رساندیم تا نشان دهنده قدرت مازندران در صنایع دستی باشد. ایشان با اظهار اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری هم نمایش خوبی از سیمای سرمایه‌گذاری استان به نمایش گذاشته شد گفت:، اما این تمام سرمایه گذاری مازندران در بخش سرمایه گذاری نیست و ان شاءالله در سال آینده که مازندران میزبان نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته به آن خواهد بود تمام توان سرمایه‌گذاری استان را به نمایش خواهیم گذاشت.

ایزدی ضمن دعوت از رسانه‌ها به این نمایشگاه مهم خواستار ورود جدی و پررنگ اصحاب رسانه و مطبوعات در استان و کشور از نمایشگاه پانزدهم شد و گفت: در چهار روز برگزاری نمایشگاه که از شنبه نهم بهمن ماه شاهد آیین افتتاح آن بودیم تا روز اختتامیه؛ ترتیبی اتخاذ کرده‌ایم که گزارش‌های نمایشگاه به صورت آنلاین به سمع و نظر علاقمندان برسد. وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود برای مازندران ۲۰۲۲ و سالی که در آن حضور داریم همه پای کار باشند تا بتوانیم از شب‌های فرهنگی، جشنواره میراث آیینی، ظرفیت‌های دفاع مقدس، صلح و گفتمان ملت‌ها بهره کافی را ببریم.

ایشان تصریح کرد: موسیقی آیینی مازندران را یکی دیگر از ظرفیت‌های استان در بحث فرهنگی و گردشگری برشمرد و گفت: موسیقی آیینی مازندران در نمایشگاه حاضر و نمایشگاه‌هایی که در سال ۲۰۲۲ در مازندران برگزار خواهد شد به عنوان یک ظرفیت به همگان معرفی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مازندران از سال ۲۰۲۲ به نام سال نمایشگاه‌ها در مازندران نام برد و گفت: در همین راستا نمایشگاه‌های متعددی، چون نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنر‌های سنتی، نمایشگاه ملی گردشگری و صنایع وابسته، نمایشگاه بین المللی جشنواره آیین میر نوروزی و صنایع وابسته به آن را در استان خواهیم داشت تا گفتمانی از ظرفیت‌های استانی در موضوعات یاد شده همراه با فرصت‌های جدید با حضور فعالان بخش‌های یاد شده در استان ایجاد کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون